Η BP είναι αποφασισμένη να πουλήσει μεγάλο μέρος των περιουσιακών της στοιχείων στους κλάδους του πετρελαίου και του φυσικού αερίου, ακόμη και αν οι τιμές του πετρελαίου αυξηθούν, καθώς επιδιώκει να επενδύσει περισσότερο σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Τη σχετική πρόθεση του πετρελαϊκού κολοσσού ανέφεραν στο πρακτορείο Reuters τρεις καλά πληροφορημένες πηγές. Η στρατηγική της ΒΡ τέθηκε επί τάπητος σε συνεδρίαση των στελεχών της τον Ιούλιο, αμέσως μετά τη μείωση της μακροπρόθεσμης πρόβλεψης της τιμής του πετρελαίου στα $55/βαρέλι, πράγμα που σημαίνει ότι περιουσιακά στοιχεία αξίας 17,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων δεν είναι πλέον οικονομικά βιώσιμα.
Ωστόσο, ακόμη και αν οι τιμές του αργού πετρελαίου αυξηθούν στα $65-70/βαρέλι, η BP είναι απίθανο να επανακτήσει αυτά τα περιουσιακά στοιχεία και θα χρησιμοποιήσει αντ’ αυτού τις συνθήκες της αγοράς ως ευκαιρία για να τα πουλήσει.
Οι μεγάλες εταιρείες πετρελαίου συνήθως διακρατούν περιουσιακά στοιχεία μακροπρόθεσμα, ακόμη και όταν οι τιμές του αργού πετρελαίου βρίσκονται χαμηλά, ώστε να βρίσκονται σε ισχυρή θέση όταν βελτιωθούν οι συνθήκες της αγοράς.
Η νέα στρατηγική της ΒΡ ρίχνει περισσότερο φως στο σχέδιο του διευθύνοντος συμβούλου Bernard Looney για μείωση της παραγωγής πετρελαίου και φυσικού αερίου της BP κατά 40%, ή τουλάχιστον 1 εκατομμύριο βαρέλια την ημέρα, έως το 2030, προκειμένου να επεκταθεί σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Σύμφωνα με το Reuters, εδώ και δεκαετίες, η BP αλλά και άλλες πετρελαϊκές εταιρείες όπως η Royal Dutch Shell και η Exxon Mobil υποσχέθηκαν στους επενδυτές ότι η παραγωγή θα συνέχιζε να αυξάνεται. Όμως, καθώς οι ακτιβιστές του κλίματος, οι επενδυτές, οι τράπεζες και ορισμένες κυβερνήσεις αυξάνουν διαρκώς την πίεση στην πετρελαϊκή βιομηχανία να μειώσουν τις εκπομπές αερίων, οι ευρωπαϊκές εταιρείες πετρελαίου μεταβάλλουν τις στρατηγικές τους και δεσμεύονται να επενδύσουν περισσότερο σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Φωτό: Andy Rain/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«Η Ελλάδα και η Τουρκία, δεν είμαστε μόνο γείτονες. Είμαστε εταίροι, ιδιαίτερα στον ναυτιλιακό τομέα» δήλωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης…
H αλλαγή σελίδας της INTERTANKO επιβεβαιώθηκε στις 20 Νοεμβρίου, όταν το Council επιβεβαίωσε ότι ο Rolf Westfal-Larsen θα διαδεχτεί τον Paolo d’Amico στη θέση…
Για πρώτη φορά, περισσότερα από 80 αντικείμενα του Ναυαγίου των Αντικυθήρων εκτίθενται στο Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη, στην πληρέστερη μέχρι σήμερα περιοδική έκθεση που παρουσιάζει…
Κανένα σημάδι ανάκαμψης δεν παρουσιάζει η ναυλαγορά των LNG carriers για ακόμα μία εβδομάδα, με τους ναύλους να σημειώνουν περαιτέρω πτώση την εβδομάδα με…
Το νεότευκτο φορτηγό «Orpheus» καθελκύστηκε στις 14 Απριλίου 1956 στα γερμανικά ναυπηγεία Howaldtswerke του Κιέλου, για λογαριασμό εταιρείας συμφερόντων του γραφείου Lyras Brothers Ltd…
Την τελευταία δεκαετία, o δορυφόρος Copernicus Sentinel-1 παρέχει πληθώρα δεδομένων ραντάρ για ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών και δραστηριοτήτων σε εκατομμύρια χρήστες ανά την υφήλιο.…
Συνέντευξη του κ. Χρήστου Σταϊκούρα, υπουργού Υποδομών και Μεταφορών
Ένα χαμηλότερο, από τα αρχικά πλάνα, ποσοστό πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων το 2025 είναι πιθανό να καταστήσει πολύ πιο δύσκολη την επίτευξη των στόχων της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ