
Ο ενεργειακός γίγαντας Saudi Aramco σημείωσε καθαρά κέρδη 6,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων κατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους με πολύ μεγάλη πτώση 73%, εξαιτίας των χαμηλών τιμών του πετρελαίου, παρά την αισιοδοξία για τη «μερική ανάκαμψη» της αγοράς του μαύρου χρυσού.
«Οι σθεναρές δυσκολίες από τη μειωμένη ζήτηση και τις χαμηλότερες τιμές του πετρελαίου αντικατοπτρίζονται στα αποτελέσματα του δεύτερου τριμήνου», δήλωσε σε ανακοίνωσή του ο διευθύνων σύμβουλος της Aramco, Amin Nasser. «Ωστόσο, πετύχαμε σταθερά κέρδη λόγω του χαμηλού κόστους παραγωγής, τω οικονομιών κλίμακας, του ευέλικτου εργατικού δυναμικού και της εξαιρετικής οικονομικής και επιχειρησιακής δύναμης».
Τα καθαρά κέρδη της Aramco για το πρώτο εξάμηνο του έτους μειώθηκαν επίσης κατά 50,5% σε 23,2 δισεκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με 46,9 δισεκατομμύρια δολάρια την ίδια περίοδο πέρυσι.
Ο Nasser εξέφρασε επίσης αισιοδοξία για «μερική ανάκαμψη στην αγορά ενέργειας» εν μέσω της χαλάρωσης των περιορισμών του Covid-19 σε ορισμένες χώρες.
Οι τιμές του πετρελαίου υποχώρησαν σε χαμηλά δύο δεκαετιών κάτω από τα $20/βαρέλι τον Απρίλιο και το Μάιο, καθώς ο κορονοϊός μείωσε τη ζήτηση, προτού ανακάμψει στα $44/βαρέλι περίπου και αφότου οι παραγωγοί του OPEC+ συμφώνησαν να προβούν σε μείωση της παραγωγής.
Μετά την απόφαση αυτή, η παραγωγή πετρελαίου της Σαουδικής Αραβίας μειώθηκε στα 7,5 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως τον Ιούνιο, σε σύγκριση με τον μέσο όρο του προηγούμενου έτους των 10 εκατομμυρίων βαρελιών την ημέρα.
Τα κέρδη της Aramco επηρεάστηκαν επίσης από τις ζημίες της Saudi Basic Industries Co. (SABIC), του γίγαντα των πετροχημικών που απέκτησε για 69 δισεκατομμύρια δολάρια σε μια συμφωνία που ολοκληρώθηκε φέτος.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Οι ρωσικές αρχές εντείνουν τα μέτρα στα λιμάνια, που περιλαμβάνουν την πρόσληψη δυτών οι οποίοι θα πραγματοποιούν επιθεωρήσεις στα ύφαλα των πλοίων, ως απάντηση…
Με δυναμικούς ρυθμούς συνέχισαν οι ηλεκτρονικές αγορές στην Ευρώπη και το 2024, σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα της Eurostat. Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του…
Για την ανάγκη ανάπτυξης μιας ευρωπαϊκής εφοδιαστικής αλυσίδας καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων κάνει λόγο σε ανακοίνωσή της η Clean Maritime Fuels Platform, που αντιπροσωπεύει τους…
Ψηλά στην ατζέντα της ExxonMobil φαίνεται πως βρίσκεται η αγορά ενέργειας της Γουιάνας, καθώς ο αμερικανικός κολοσσός ανακοίνωσε πρόσφατα ένα νέο έργο μεγάλης κλίμακας.…
Νέοι σκόπελοι διαφαίνονται στον ορίζοντα για την Boeing, καθώς το πολυαναμενόμενο πρόγραμμα κατασκευής προεδρικών αεροσκαφών «Air Force One» εκτιμάται ότι θα αντιμετωπίσει νέες καθυστερήσεις.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ