Το ΑΕΠ της Ιαπωνίας κατέρρευσε, συρρικνούμενο κατά 7,8% σε τριμηνιαία βάση ή κατά 27,8% σε ετήσια βάση, το τρίμηνο μεταξύ του Απριλίου και του Ιουνίου, κάνοντας μια βουτιά που χαρακτηρίζεται ήδη ιστορική, εξαιτίας του αντίκτυπου της πανδημίας του κορονοϊού. Πρόκειται για το τρίτο συναπτό τρίμηνο συρρίκνωσης της τρίτης μεγαλύτερης οικονομίας της υφηλίου.
Η πτώση, με βάση τα ακόμη προκαταρκτικά δεδομένα που δημοσιοποιήθηκαν από την ιαπωνική κυβέρνηση, ακολουθεί την συρρίκνωσή του ΑΕΠ το πρώτο τρίμηνο (κατά –0,6%, αντί του –0,9% που ήταν η αρχική εκτίμηση τον Μάιο) και το τέταρτο τρίμηνο του 2019 (–1,9%), που είχαν ήδη σημάνει την είσοδο της Ιαπωνίας σε ύφεση.
Πρόκειται για την πρώτη ύφεση της οικονομίας της Ιαπωνίας από το 2015.
Ως ύφεση ορίζεται η συρρίκνωση του εθνικού πλούτου κατά τουλάχιστον δύο συναπτά τρίμηνα.
Τα στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν αποκαλύπτουν την πιο απότομη πτώση του ΑΕΠ της Ιαπωνίας αφότου άρχισαν να συγκεντρώνονται συγκρίσιμα δεδομένα, το 1980.
Οι οικονομολόγοι που ερωτήθηκαν σε δημοσκόπηση του πρακτορείου ειδήσεων Bloomberg ανέμεναν κατά τι μικρότερη συρρίκνωση της ιαπωνικής οικονομίας το δεύτερο τρίμηνο (–7,5%).
Η οικονομία της χώρας του ανατέλλοντος ηλίου, που ήδη είχε πληγεί το τέταρτο τρίμηνο του 2019 εξαιτίας της αύξησης του ΦΠΑ τον Οκτώβριο, άρχισε να πλήττεται από τον αντίκτυπο της πανδημίας του κορονοϊού το πρώτο τρίμηνο του 2020.
Το δεύτερο τρίμηνο, η δραστηριότητα υπέστη περαιτέρω πλήγμα, καθώς τέθηκε σε ισχύ κατάσταση εκτάκτου ανάγκης από τον Απρίλιο ως τον Μάιο. Η κατανάλωση των νοικοκυριών μειώθηκε κατά 8,6% το διάστημα αυτό (πρόκειται για ρεκόρ), ενώ οι επενδύσεις των επιχειρήσεων σε πάγια κεφάλαια κατά 1,5%.
Το εξωτερικό εμπόριο τέθηκε εξάλλου σε χειμερία νάρκη, με συρρίκνωση των εξαγωγών της Ιαπωνίας κατά 18,5% και των εισαγωγών κατά 0,5%.
Οι δημόσιες επενδύσεις, που κατέγραφαν μείωση το πρώτο τρίμηνο, αυξήθηκαν πάντως κατά 1,2% την περίοδο Απριλίου-Ιουνίου.
Με περίπου 54.000 καταγεγραμμένα κρούσματα μόλυνσης από τον SARS-CoV-2 και περίπου 1.000 θανάτους εξαιτίας του COVID-19, η Ιαπωνία υφίσταται λιγότερο βαρύ πλήγμα από την πανδημία του κορονοϊού απ’ ό,τι οι ΗΠΑ και χώρες μέλη της ΕΕ, το οποίο αισθάνονται επίσης οι οικονομίες τους. Η ευρωζώνη υπέστη συρρίκνωση του ΑΕΠ της κατά 12,1% το δεύτερο τρίμηνο, εξαιτίας των ακόμη μεγαλύτερων ποσοστιαία μειώσεων της δραστηριότητας στη γαλλική, την ιταλική και την ισπανική οικονομία.
Φωτό: Timo Volz/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η μείωση των εκπομπών άκαυστου μεθανίου από πλοία LNG είτε λόγω διαρροής είτε λόγω ατελούς καύσης αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες περιβαλλοντικές προκλήσεις της…
Ένας σημαντικός αριθμός δεξαμενόπλοιων μεταφοράς ρωσικού πετρελαίου αναγκάζεται να αλλάξει σημαία, καθώς σφίγγει ο κλοιός των αμερικανικών και βρετανικών κυρώσεων στη Μόσχα. Δημοσίευμα του…
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πλέον το ίδιο αξιόπιστα όπως τα συμβατικά που έχουν κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου. Αυτό ήταν το αποτέλεσμα έρευνας που πραγματοποιήθηκε…
Το λιμάνι της Κλαϊπέντα έκανε ένα καθοριστικό βήμα προς το μέλλον με την καθέλκυση του πρώτου πλοίου της Λιθουανίας που κινείται αποκλειστικά με πράσινο…
Σημαντικές μεταβολές καταγράφονται στο θαλάσσιο εμπόριο ξηρών φορτίων στις αρχές του 2025, με τις συνθήκες της ζήτησης να οδηγούν τις όποιες εξελίξεις. Αναλυτικότερα, για…
Στους υδρογονάνθρακες του Καζακστάν φαίνεται να εστιάζει προσεχώς η Chevron, καθώς η εκκίνηση νέας επέκτασης σε πεδίο πετρελαίου της χώρας σηματοδοτεί ένα σημαντικό ορόσημο…
Συνέχεια στο μπαράζ λιμενικών επενδύσεων από τις κορυφαίες εταιρείες τακτικών γραμμών έδωσε πρόσφατα η Hyundai Merchant Marine (HMM), με τον κολοσσό της Νότιας Κορέας…
Στην λίστα των 10 κορυφαίων αεροδρομίων, με τις περισσότερες πτήσεις στην Ευρώπη για το 2024, βρίσκεται ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών. Σύμφωνα με στοιχεία που…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ