![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2023/09/202309070916172227.jpg)
Η KLM μειώνοντας 5.000 θέσεις εργασίας επιβεβαίωσε ότι η παλαιότερη αεροπορική εταιρεία στον κόσμο αγωνίζεται για επιβίωση, εν μέσω του Covid-19 που κατέστρεψε την παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία.
Στη διακεκριμένη 100ετή ιστορία της, η KLM δεν έχει βιώσει κάτι τέτοιο από τότε που η βασίλισσα Wilhelmina το 1919 απένειμε τη λέξη «Royal» στην 18η αεροπορική εταιρεία στον κόσμο.
Παρά το ότι η KLM κατάφερε να αποτελεί την αρχαιότερη εταιρεία, τους τελευταίους τέσσερις ταραχώδεις μήνες αγωνίζεται για την ίδια της την ύπαρξη.
«Η KLM βρίσκεται σε κρίση πρωτοφανούς μεγέθους», παραδέχτηκε ο εθνικός ολλανδικός αερομεταφορέας σε δήλωση από την έδρα της εταιρείας στο Amstelveen, ένα προάστιο του Άμστερνταμ που ονομάζεται «πόλη πιλότων και αεροσυνοδών».
Τα πληρώματα πτήσης διαμένουν στο προάστιο λόγω εγγύτητας με το αεροδρόμιο Schiphol, αλλά σύντομα πολλοί πιλότοι και πληρώματα καμπίνας των αεροπλάνων της KLM θα χρειαστεί να βρεθούν σε διαφορετική διεύθυνση, καθώς η εταιρεία βρίσκεται σε φάση αναδιάρθρωσης προκειμένου να συνεχίσει να λειτουργεί, να εξοφλήσει δάνεια ενώ και 5.000 θέσεις εργασίας θυσιάζονται σε αυτόν τον βωμό ανάκαμψης.
«Ο δρόμος προς την ανάκαμψη «θα είναι μακρύς και γεμάτος αβεβαιότητα, έχουν γίνει πολλά ήδη τους τελευταίους μήνες», εξήγησε ο Pieter Elbers, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της KLM σε δήλωσή του στα ΜΜΕ. «Δυστυχώς, χρειάζονται περισσότερα μέτρα για να διασφαλιστεί η ύπαρξη της KLM στο μέλλον». Τον Ιούλιο, η KLM χρησιμοποίησε μόλις το 30% της χωρητικότητας πτήσης.
Οι αεροπορικές εταιρείες και ο παγκόσμιος τουρισμός είναι σήμερα σε μεγάλο βαθμό “βιομηχανίες φαντασμάτων”. Η πολιτική αεροπορία δεν έχει δει τόσο δύσκολες στιγμές στην 110ετή ιστορία της, ούτε και η KLM από την πρώτη πτήση της που απογειώθηκε από το Λονδίνο στο Άμστερνταμ πριν από 100 χρόνια.
Στις 17 Μαΐου 1920, ο πιλότος Jerry Shaw πέταξε ένα μισθωμένο De Havilland DH-16 από το Λονδίνο στο Schiphol. Η ιστορική πτήση της KLM μετέφερε δύο δημοσιογράφους, μια επιστολή του Δημάρχου του Λονδίνου στον ομόλογό του στο Άμστερνταμ και μια δέσμη εφημερίδων.
Φώτο: Remko de Waal/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ραγδαία ψηφιοποίηση των επιχειρήσεων και των κυβερνήσεων έχει φέρει στο προσκήνιο την ανάγκη για ισχυρή κυβερνοασφάλεια. Οι κυβερνοεπιθέσεις δεν είναι πλέον απλώς μια…
Αναδιατάξεις στους κινεζικούς λιμένες έχουν επιφέρει οι εμπορικές «αψιμαχίες» με επίκεντρο τις ΗΠΑ. Συγκεκριμένα, Ιρανοί πωλητές επιχειρούν να προσαρμοστούν στις αμερικανικές κυρώσεις, μεταφέροντας τις…
Σε πτωτική πορεία βρίσκονται οι αποστολές αμερικανικού άνθρακα προς την Ευρώπη, καθώς η καθίζηση του 2024 εκτιμάται ότι θα επιμείνει και το νέο έτος.…
Οι προκλήσεις επιμένουν για την αγορά των LNG carriers και το 2025 με το outlook να παραμένει θολό ελέω πληθώρας παραδόσεων πλοίων τα επόμενα…
Στρατηγική συνεργασία για την ανάπτυξη μιας βιομηχανικής κλίμακας μονάδας ηλεκτρόλυσης νερού, η οποία θα παράγει πράσινο υδρογόνο στο χημικό πάρκο Delfzijl της Βόρειας Ολλανδίας…
Περιορισμένες, σε σύγκριση με το 2024, είναι οι παραγγελίες πλοίων που έχουν τοποθετηθεί φέτος. Πιο συγκεκριμένα, βάσει σχετικής έκθεσης της VesselsValue, τον Ιανουάριο του…
Η ενεργειακή μετάβαση των οδικών μεταφορών βρίσκεται στο επίκεντρο πληθώρας πρωτοβουλιών, με σημαίνουσες εταιρείες να στρέφουν την προσοχή τους στις αναπτυσσόμενες προοπτικές της Κίνας…
Την αξιοποίηση της πυρηνικής ενέργειας με φόντο την ενεργειακή ασφάλεια εξετάζει το Ηνωμένο Βασίλειο. Πιο συγκεκριμένα, βάσει δημοσιεύματος του Bloomberg, το Λονδίνο φιλοδοξεί να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ