Η China National Petroleum Corp. βρίσκεται σε συνομιλίες για την απόκτηση μέρους των μετοχών της BP Plc σε ένα σημαντικό πεδίο εξόρυξης φυσικού αερίου στο Ομάν, σύμφωνα με γνώστες του θέματος.
Όπως μεταδίδει το πρακτορείο Bloomberg, ο κρατικός γίγαντας πετρελαίου της Κίνας έχει προχωρήσει σε συζητήσεις με την BP για ποσοστό 10% στο πεδίο φυσικού αερίου του Khazzan. Το ποσοστό αυτό αποτιμάται σε περίπου $1,5 δισ., ανέφερε πηγή που ζήτησε να κρατηθεί η ανωνυμία της.
Δεν έχουν ληφθεί τελικές αποφάσεις, καθώς και άλλοι πετρελαϊκοί παίκτες έχουν επίσης εκδηλώσει ενδιαφέρον. Εκπρόσωποι από τις BP και CNPC αρνήθηκαν να σχολιάσουν.
Η BP κατέχει μερίδιο 60% στο έργο, ενώ η Oman Oil Co. διατηρεί μερίδιο 30% μετά την πώληση 10% των μετοχών της στην κρατική εταιρεία πετρελαίου της Μαλαισίας το 2018.
Η Κίνα εντείνει την παρουσία της στη Μέση Ανατολή, καθώς το Πεκίνο θέλει να αυξήσει την παγκόσμια επιρροή του και να αναζωογονήσει τις εμπορικές οδούς στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Belt and Road. Πέρυσι, η State Grid Corp. της Κίνας συμφώνησε να εξαγοράσει το 49% της κρατικής εταιρείας μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας του Ομάν κατά την πρώτη σημαντική ιδιωτικοποίηση από τον μεγαλύτερο παραγωγό πετρελαίου στη Μέση Ανατολή.
Η CNPC δραστηριοποιείται σε πέντε χώρες της Μέσης Ανατολής, συμπεριλαμβανομένου του Ομάν, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της. Ξεκίνησε στο Ομάν με την απόκτηση του 50% των μετοχών στο πεδίο πετρελαίου Block 5 το 2002. Ο κινεζικός γίγαντας πετρελαίου πλήρωσε περίπου $1,2 δισ. το 2018 για μερίδια σε δύο παραχωρήσεις πετρελαίου και φυσικού αερίου στο Άμπου Ντάμπι.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την τελετή ονοματοδοσίας ενός ακόμα νεότευκτου LNG carrier γιόρτασε πρόσφατα η Mitsui O.S.K. Lines (MOL). Σύμφωνα με ανάρτηση της ιαπωνικής εταιρείας στα μέσα κοινωνικής…
Ανοδικές μεν, περιορισμένες δε είναι οι πρόσφατες τάσεις που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, η…
Ένα ορόσημο για το φιλόδοξο και καινοτόμο project της με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών ανακοίνωσε η TOWT. Συγκεκριμένα, το ιστιοφόρο εμπορικό πλοίο…
Νέα σελίδα ανοίγεται για τα ιστορικά ναυπηγεία της βρετανικής εταιρείας Harland & Wolff, καθώς πρόσφατα ολοκληρώθηκε η εξαγορά τους από τον κρατικό ναυπηγικό όμιλο…
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
H επίμονη νωχελικότητα της ναυλαγοράς των LNG carriers είναι εμφανής τις τελευταίες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης…
Στο τεύχος της 15ης Μαΐου 1980, τα Ναυτικά Χρονικά, στη στήλη των Τεχνικών Θεμάτων, κατέγραψαν την είδηση της ολοκλήρωσης της μετασκευής του υπερωκεανίου «France»…
O καπτ. Δημήτρης Ματθαίου επανεκλέχτηκε πρόεδρος του Green Award Foundation για την επόμενη τριετία. Η επανεκλογή που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ