
Σημαντικά πίσω σχετικά με την εκπλήρωση των όρων της προβλεπόμενης εμπορικής της συμφωνίας με τις ΗΠΑ, βρίσκεται η Κίνα σύμφωνα με το Reuters. Η εν λόγω συμφωνία περιελάβανε την αγορά αμερικανικών προϊόντων ενέργειας, αξίας 25,3 δισ. δολαρίων. Παρόλα αυτά, δημοσιεύματα κάνουν λόγο για κάλυψη μονάχα του 5% του προαναφερθέντος ποσού, γεγονός που αναμένεται να δυσχεράνει τις ήδη τεταμένες σχέσεις Ουάσιγκτον-Πεκίνου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Reuters, οι κινεζικές αγορές αμερικανικού αργού, LNG και άλλων ενεργειακών προϊόντων, ανήλθαν σε αξία στα 1,29 δισ. δολάρια για το H1 του 2020. Επιπλέον, παρά το γεγονός ότι η Κίνα το τελευταίο διάστημα έχει αυξήσει τις αγορές των εν λόγω αμερικανικών προϊόντων ενέργειας, εντούτοις οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για αναθεώρηση της δέσμευσης του Πεκίνου σχετικά με την αξία των αγορών της, κυρίως λόγω των χαμηλών τιμών προϊόντων ενέργειας παγκοσμίως και βέβαια λόγω των κακών σχέσεων των δύο χωρών.
Η Michal Meidan, διευθύντρια του Oxford Institute for Energy Studies δήλωσε ότι «είναι σχεδόν απίθανο για την Κίνα να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της πρώτης φάσης της συμφωνίας με τις ΗΠΑ, ενώ ήταν ήδη από την αρχή υπερβολικά φιλόδοξη». Ακόμη, εκτίμησε ότι η Κίνα θα προβεί σε αύξηση των αγορών της το προσεχές διάστημα, προκειμένου να δείξει σημάδια καλής θέλησης.
Αν και το αργό πετρέλαιο φαινόταν ότι θα κατείχε εξέχουσα θέση στην εμπορική συμφωνία των δύο χωρών, εντούτοις η Κίνα εισήγε μονάχα 45.603 βαρέλια την ημέρα κατά το H1, αριθμός εξαιρετικά χαμηλός, εάν συγκριθεί με τον αντίστοιχο του 2019, που κινούταν στα 85.453 βαρέλια την ημέρα.
Αν και η Κίνα ξεπέρασε κατά τρεις φορές τις περσινές της εισαγωγές σε αμερικανικό LNG κατά το H1, οι εξαιρετικά χαμηλές τιμές του καυσίμου, κυρίως λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, υποβάθμισαν σημαντικά την αξία αυτών των αγορών. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το Reuters, παρόμοιο είναι και το τοπίο σχετικά με τις κινεζικές εισαγωγές αμερικανικού άνθρακα, οι οποίες βρίσκονται ήδη εδώ και πολλά χρόνια σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Εν μέσω συθέμελων αλλαγών στο διεθνές εμπόριο, ο OPEC αναθεώρησε προς τα κάτω τις προβλέψεις του για την αύξηση της ζήτησης πετρελαίου τα προσεχή…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ