
Η ψηφιοποίηση, τα big data και οι νέες τεχνολογίες, όπως η τεχνητή νοημοσύνη, αποτελούν το κλειδί για την ανάκαμψη της ναυτιλίας στη μετά Covid-19 εποχή. Τα παραπάνω δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας του IMO, Kitack Lim, σε webinar της Ναυτιλιακής Αρχής της Σιγκαπούρης (MPA) σχετικά με την ψηφιακή συνδεσιμότητα και τα πρότυπα δεδομένων, το οποίο πραγματοποιήθηκε στις 28 Ιουλίου.
Ο κ. Lim τόνισε πως η ναυτιλία, η οποία αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της παγκόσμιας οικονομίας, θα αποτελέσει μία από τις κινητήριες δυνάμεις για την έξοδο από την οικονομική κρίση που έχει επιφέρει η πανδημία, ενώ δεν παρέλειψε να αναφέρει πως, για να επιτευχθεί αυτό, θα πρέπει να υπάρξει και η κατάλληλη αρωγή προς τους ναυτικούς, προκειμένου να αντεπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους.
Την ανάγκη για τυποποίηση των διαδικασιών της ευρύτερης ναυτιλιακής βιομηχανίας τόνισε και o Facilitation Head του IMO, Julian Abril, ο οποίος σημείωσε την υποχρεωτική απαίτηση ανταλλαγής δεδομένων στη Σύμβαση Διευκόλυνσης, η οποία ισχύει από τον Απρίλιο του 2019.
Σύμφωνα με τον IMO, ήδη γίνονται συζητήσεις για τη δημιουργία ενός Single Maritime Window, μέσω του οποίου όλα τα δεδομένα σχετικά με τις αναχωρήσεις και τις αφίξεις πλοίων θα ανταλλάσσονται από ένα σημείο και θα διατίθενται προς όλες τις αρμόδιες αρχές.
Ένα από τα εργαλεία που διαθέτει ο IMO για την επίτευξη του εν λόγω στόχου είναι το IMO Compendium, το οποίο εναρμονίζει τα στοιχεία δεδομένων που απαιτούνται για κανονιστική συμμόρφωση κατά τη διάρκεια προσέγγισης πλοίων σε λιμένα και τυποποιεί τα ηλεκτρονικά μηνύματα, μειώνοντας έτσι τον διοικητικό φόρτο εργασίας που ανακύπτει από την άφιξη πλοίων σε λιμάνια.
Όπως αναφέρει ο IMO, γίνεται συνεχής προσπάθεια για βελτίωση του εν λόγω εργαλείου, ενώ η συνεργασία του Οργανισμού με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τελωνείων, την Οικονομική Επιτροπή των Ηνωμένων Εθνών για την Ευρώπη και τον Διεθνή Οργανισμό Τυποποίησης αναμένεται να ενισχύσει σημαντικά τη βάση δεδομένων του IMO Compendium.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ