Η Oceana Canada, ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός για την προστασία του υδάτινου περιβάλλοντος, δημοσίευσε έκθεση στις 24 Ιουλίου, σύμφωνα με την οποία εγκαινιάζει μια νέα εφαρμογή για την προστασία των πλέον απειλούμενων προς εξαφάνιση μαύρων φαλαινών του Βόρειου Ατλαντικού. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η Oceana Canada, οι προσκρούσεις με πλοία τα οποία πλέουν με μεγάλες ταχύτητες αποτελούν τον κύριο λόγο θανάτου των φαλαινών στο Στενό του Cabot, γεγονός που δεν μπορεί πλέον να αγνοηθεί.
Ως εκ τούτου, η Oceana Canada προέβη στη δημοσιοποίηση του Ship Speed Watch, εφαρμογής για την παρακολούθηση και την εποπτεία της ταχύτητας των πλοίων που πλέουν σε ύδατα στα οποία ζουν τα υπό εξαφάνιση θηλαστικά. Η Oceana Canada χρησιμοποίησε η εν λόγω εφαρμογή για την περίοδο 28 Απριλίου-15 Ιουνίου, κατά την οποία ζήτησε από τα πλοία 13 μέτρων και άνω που διασχίζουν το Στενό του Cabot να μειώσουν την ταχύτητά τους στους 10 κόμβους, προκειμένου να αποφευχθούν περαιτέρω θάνατοι φαλαινών. Ωστόσο, το report κάνει λόγο για αγνόηση του εν λόγω αιτήματος.
Σύμφωνα με στοιχεία της Oceana, κατά την προαναφερθείσα περίοδο πάνω από το 67% των πλοίων ξεπέρασαν το όριο ταχύτητας των 10 κόμβων, ενώ υπήρξαν και περιπτώσεις κατά τις οποίες η ταχύτητα ξεπέρασε τους 20 κόμβους. Ο οργανισμός αναφέρει ότι, σύμφωνα με μελέτες, η μείωση της ταχύτητας στους 10 κόμβους έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τους θανάτους των φαλαινών από πλοία κατά 86%.
Η Oceana Canada κάνει πλέον έκκληση στον κρατικό οργανισμό Transport Canada να αναθεωρήσει το ανώτατο όριο ταχύτητας των πλοίων που διασχίζουν το Στενό του Cabot, καθώς και να καταστήσει την τήρησή του υποχρεωτική.
Οι μαύρες φάλαινες του Βόρειου Ατλαντικού αποτελούν ένα από τα πλέον απειλούμενα θαλάσσια θηλαστικά, με τον αριθμό τους να ανέρχεται σε 400, ενώ ανακηρύχθηκαν επισήμως ως είδος υπό εξαφάνιση από τη Διεθνή Ένωση Προστασίας της Φύσης (International Union for Conservation of Nature ‒ IUCN) στις αρχές Ιουλίου.
Η Campaign Director της Oceana Canada, Kim Elmslie, δήλωσε: «Γνωρίζουμε ότι η επιβράδυνση των πλοίων αυξάνει την πιθανότητα επιβίωσης των φαλαινών σε περίπτωση σύγκρουσης με αυτά. Όσο περισσότερα μπορούμε να κάνουμε για να απαιτήσουμε επιβράδυνση των πλοίων, αντί να την κάνουμε προαιρετική, τόσο μεγαλύτερη θα είναι η πιθανότητα επιβίωσης αυτού του είδους».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την τελευταία δεκαετία, o δορυφόρος Copernicus Sentinel-1 παρέχει πληθώρα δεδομένων ραντάρ για ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών και δραστηριοτήτων σε εκατομμύρια χρήστες ανά την υφήλιο.…
Συνέντευξη του κ. Χρήστου Σταϊκούρα, υπουργού Υποδομών και Μεταφορών
Ένα χαμηλότερο, από τα αρχικά πλάνα, ποσοστό πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων το 2025 είναι πιθανό να καταστήσει πολύ πιο δύσκολη την επίτευξη των στόχων της…
Την κατασκευή τριών νέων αιολικών πάρκων, συνολικής ισχύος περίπου 100MW, ανακοίνωσε η ΔΕΗ Ανανεώσιμες στην Ελλάδα, στο πλαίσιο της δυναμικής ανάπτυξης του χαρτοφυλακίου ΑΠE…
Ανοδική πορεία χαράσσει ο ελληνικός εμπορικός στόλος, καθώς τον Σεπτέμβριο η δύναμή του αυξήθηκε κατά 0,4% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ. Υπενθυμίζεται,…
Περιορισμένες ήταν οι μεταβολές που σημειώθηκαν στη ναυλαγορά των containerships την εβδομάδα με πέρας την Πέμπτη 21 Νοεμβρίου, με τον σχετικό δείκτη της Drewry,…
Άνεμος αισιοδοξίας πνέει τις τελευταίες εβδομάδες στην αγορά των bulk carriers, καθώς η τόνωση της ναυλαγοράς των Capesizes συντέλεσε στην ανάκαμψη του κύριου δείκτη…
Τέλος σε μια σειρά εκούσιων περικοπών της παραγωγής στη διάρκεια του τρέχοντος έτους φαίνεται να βάζουν οι εταιρείες φυσικού αερίου των ΗΠΑ, εν αναμονή…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ