
Η Oceana Canada, ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός για την προστασία του υδάτινου περιβάλλοντος, δημοσίευσε έκθεση στις 24 Ιουλίου, σύμφωνα με την οποία εγκαινιάζει μια νέα εφαρμογή για την προστασία των πλέον απειλούμενων προς εξαφάνιση μαύρων φαλαινών του Βόρειου Ατλαντικού. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η Oceana Canada, οι προσκρούσεις με πλοία τα οποία πλέουν με μεγάλες ταχύτητες αποτελούν τον κύριο λόγο θανάτου των φαλαινών στο Στενό του Cabot, γεγονός που δεν μπορεί πλέον να αγνοηθεί.
Ως εκ τούτου, η Oceana Canada προέβη στη δημοσιοποίηση του Ship Speed Watch, εφαρμογής για την παρακολούθηση και την εποπτεία της ταχύτητας των πλοίων που πλέουν σε ύδατα στα οποία ζουν τα υπό εξαφάνιση θηλαστικά. Η Oceana Canada χρησιμοποίησε η εν λόγω εφαρμογή για την περίοδο 28 Απριλίου-15 Ιουνίου, κατά την οποία ζήτησε από τα πλοία 13 μέτρων και άνω που διασχίζουν το Στενό του Cabot να μειώσουν την ταχύτητά τους στους 10 κόμβους, προκειμένου να αποφευχθούν περαιτέρω θάνατοι φαλαινών. Ωστόσο, το report κάνει λόγο για αγνόηση του εν λόγω αιτήματος.
Σύμφωνα με στοιχεία της Oceana, κατά την προαναφερθείσα περίοδο πάνω από το 67% των πλοίων ξεπέρασαν το όριο ταχύτητας των 10 κόμβων, ενώ υπήρξαν και περιπτώσεις κατά τις οποίες η ταχύτητα ξεπέρασε τους 20 κόμβους. Ο οργανισμός αναφέρει ότι, σύμφωνα με μελέτες, η μείωση της ταχύτητας στους 10 κόμβους έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τους θανάτους των φαλαινών από πλοία κατά 86%.
Η Oceana Canada κάνει πλέον έκκληση στον κρατικό οργανισμό Transport Canada να αναθεωρήσει το ανώτατο όριο ταχύτητας των πλοίων που διασχίζουν το Στενό του Cabot, καθώς και να καταστήσει την τήρησή του υποχρεωτική.
Οι μαύρες φάλαινες του Βόρειου Ατλαντικού αποτελούν ένα από τα πλέον απειλούμενα θαλάσσια θηλαστικά, με τον αριθμό τους να ανέρχεται σε 400, ενώ ανακηρύχθηκαν επισήμως ως είδος υπό εξαφάνιση από τη Διεθνή Ένωση Προστασίας της Φύσης (International Union for Conservation of Nature ‒ IUCN) στις αρχές Ιουλίου.
Η Campaign Director της Oceana Canada, Kim Elmslie, δήλωσε: «Γνωρίζουμε ότι η επιβράδυνση των πλοίων αυξάνει την πιθανότητα επιβίωσης των φαλαινών σε περίπτωση σύγκρουσης με αυτά. Όσο περισσότερα μπορούμε να κάνουμε για να απαιτήσουμε επιβράδυνση των πλοίων, αντί να την κάνουμε προαιρετική, τόσο μεγαλύτερη θα είναι η πιθανότητα επιβίωσης αυτού του είδους».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο παγκόσμιος στόλος bulk carriers κατεβάζει ταχύτητα, εξέλιξη που είναι πιο εμφανής στα πλοία μεγαλύτερης ηλικίας έναντι των νεότερων. Το γεγονός αυτό, υπογραμμίζει σε…
Την επόμενη Πέμπτη (6/3), η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα αναμένεται να προχωρήσει σε ακόμη μία μείωση του επιτοκίου καταθέσεων κατά 25 μονάδες βάσης, την πέμπτη…
Τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου containership γιόρτασε πρόσφατα ο κολοσσός των τακτικών γραμμών A.P. Moller-Maersk (Maersk). Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου…
Καθώς ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, επιδιώκει τον τερματισμό του πολέμου στην Ουκρανία μέσω απευθείας συνομιλιών με τον Ρώσο ομόλογό του, Βλαντιμίρ Πούτιν,…
Η ημέρα «καθαρισμού» σώματος και πνεύματος και η έναρξη της σαρακοστής πλαισιώνεται από ένα σωρό πανηγυρικά έθιμα σε όλες τις γωνιές της Ελλάδας, όταν…
Η Ευρώπη πρέπει επειγόντως να επανεξοπλιστεί και πρέπει να δοθεί στα κράτη μέλη δημοσιονομικός χώρος για να αυξήσουν τις αμυντικές δαπάνες, δήλωσε σήμερα η…
Σήμερα, Κυριακή 2 Μαρτίου, αναχωρεί από το ναυπηγείο της Meyer Werft στο Πάπενμπουργκ το νεότευκτο κρουαζιερόπλοιο «Asuka III» της ιαπωνικής NYK Cruises. Πρόκειται για…
Οριακές μεν, πτωτικές δε παραμένουν οι μεταβολές στη ναυλαγορά των υγραεριοφόρων. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι ναύλοι των VLGCs μεταφορικής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ