Loading: News Submenu
Header Scripts Init

Απώλειες πλοίων: Η αλήθεια πίσω από τους αριθμούς

Απώλειες πλοίων: Η αλήθεια πίσω από τους αριθμούς

Email
LinkedIn
Facebook
X

Σύμφωνα με στοιχεία του Safety & Shipping Review 2020 της Allianz, το ένα τρίτο των απωλειών πλοίων το 2019 έλαβε χώρα σε ασιατικά ύδατα, παρά το γεγονός ότι ο αριθμός των συνολικών απωλειών πλοίων σε διεθνή ύδατα κατέγραψε σημαντική πτώση της τάξεως του 20% σε σχέση με το 2018.

Τα στοιχεία της έκθεσης αναφέρουν ότι το 2019 οι απώλειες πλοίων μεγάλου μεγέθους κατά την πλεύση τους σε ασιατικά ύδατα ανήλθε σε 14, αποτελώντας το 33% των συνολικών χαμένων πλοίων για το 2019 παγκοσμίως.

Ωστόσο, παρά το ιστορικά χαμηλό των απωλειών πλοίων μεγάλου μεγέθους, η έκθεση αναφέρει ότι η υφιστάμενη κατάσταση της πανδημίας του κορονοϊού ενδεχομένως να θέσει σε κίνδυνο τη μακροπρόθεσμη ασφάλεια των πλοίων, καθώς οι δύσκολες λειτουργικές συνθήκες, σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση, έχουν επιφέρει σημαντικές προκλήσεις.

Σύμφωνα με την έκθεση, οι περισσότερες απώλειες πλοίων σημειώθηκαν σε Νότια Κίνα, Ινδοκίνα, Ινδονησία και Φιλιππίνες. Στα ύδατα αυτών των περιοχών καταγράφηκαν 12 απώλειες πλοίων το 2019, ενώ ο αριθμός τους ανέρχεται σε 228 από το 2010.

Όσον αφορά τον τύπο των πλοίων, η Allianz αναφέρει ότι τα περισσότερα από αυτά ήταν bulk carriers, ενώ ο κύριος λόγος για τον οποίο για τα πλοία αυτά καταγράφηκαν απώλειες ήταν η κακοκαιρία (ένα στα πέντε πλοία). Επιπλέον, τα πλοία Ro-Ro φαίνεται πως αντιμετώπισαν τις μεγαλύτερες δυσκολίες στον τομέα της ασφάλειας, με τον αριθμό των απωλειών να σημειώνει αύξηση σε σχέση με το 2018.

Σύμφωνα με δήλωση του Global Head of Marine Risk Consulting της AGCS, καπτ. Rahul Khanna, «η αύξηση του αριθμού και της σοβαρότητας των claims σε πλοία Ro-Ro είναι ανησυχητική. Τα Ro-Ro είναι πιο ευάλωτα σε πυρκαγιές και σε ζητήματα ευστάθειας από άλλα πλοία».

Αναφορικά με τις προκλήσεις που έχουν ανακύψει από την πανδημία του κορονοϊού, η έκθεση ξεχωρίζει τις εξής:

• Το ζήτημα της αδυναμίας αλλαγών πληρωμάτων.

• Η παρεμπόδιση της απαραίτητης συντήρησης και επιδιορθώσεων.

• Μειωμένες ή αργοπορημένες επιθεωρήσεις.

• Πιθανές ζημιές σε φορτία ή αργοπορία στην παράδοσή τους, λόγω των υφιστάμενων πιέσεων στις εφοδιαστικές αλυσίδες.

• Αδυναμία αντίδρασης σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, οι οποίες χρήζουν εξωτερικής βοήθειας.

• Ο ολοένα αυξανόμενος αριθμός κρουαζιερόπλοιων και δεξαμενόπλοιων τα οποία είναι παροπλισμένα ανά τον κόσμο, καθώς τα πλοία αυτά είναι αγκυροβολημένα σε περιοχές υψηλού κινδύνου (π.χ. σε περιοχές με τυφώνες).

Η έκθεση κάνει επίσης λόγο για τις γεωπολιτικές εντάσεις στον Κόλπο του Ομάν και στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας, συνιστώντας ότι η παγκόσμια ναυτιλία θα συνεχίσει να υφίσταται τις επιπτώσεις τους. Τέλος, η Allianz δεν παρέλειψε να αναφέρει το ανησυχητικό φαινόμενο εξάρσεων πειρατικών επιθέσεων στον Κόλπο της Γουινέας, καθώς και των ένοπλων ληστειών εν πλω στη Λατινική Αμερική και στα Στενά της Σιγκαπούρης.

Φωτό: Dram Van De Biezen/AΠΕ-ΜΠΕ

Email
LinkedIn
Facebook
X

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Χούθι και Χεζμπολάχ στο στόχαστρο νέων αμερικανικών κυρώσεων

Δίχως σταματημό συνεχίζεται η επιβολή αμερικανικών κυρώσεων σε φυσικά και νομικά πρόσωπα που φέρονται να εμπλέκονται στη στοχοποίηση πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα. Όπως σημειώνει…

Άνοδος της συμφόρησης στους κινεζικούς λιμένες και χαμόγελα για τα bulk carriers

Με υψηλότερους ρυθμούς έναντι του περσινού Αυγούστου αυξάνεται η συμφόρηση bulk carriers στους κινεζικούς λιμένες. Ειδικότερα, σύμφωνα με δεδομένα της Signal Ocean Platform, στις…

Αποκτήστε το τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2024
.naftika_cp_inline-a, .naftika_cp_inline-b { display: none; }