Πτώση εσόδων ύψους $270 δισ. αναμένεται να καταγράψουν σε σχέση με το 2019 οι πετρελαιοπαραγωγοί χώρες στη Μέση Ανατολή και στη Βόρεια Αφρική. Σύμφωνα με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ), οι εν λόγω εκτιμήσεις αποτελούν απόρροια της μείωσης των τιμών του πετρελαίου καθώς και των περικοπών παραγωγής του μαύρου χρυσού από τον OPEC+.
Το ΔΝΤ αναφέρει ότι το ΑΕΠ των χωρών του Συμβουλίου Συνεργασίας του Κόλπου (GCC) αναμένεται να συρρικνωθεί κατά 7,4% για το 2020, ενώ θα καταγράψει αύξηση κατά 2,6% το 2021. Παράλληλά, για το ΑΕΠ στο οποίο δεν συμπεριλαμβάνονται τα έσοδα από το πετρέλαιο οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για συρρίκνωση κατά 7,1% το 2020 και ανάκαμψη κατά 3,4% το 2021.
Επιπλέον, το ΔΝΤ αναφέρει μείωση πετρελαϊκών εξαγωγών κατά 7,3% για τις χώρες της Μέσης Ανατολής, της Βόρειας Αφρικής και του Πακιστάν (MENAP). Οι εν λόγω εξαγωγές εκτιμάται ότι θα καταγράψουν αύξηση κατά 3,9% το 2021.
Παράλληλα αναφέρει ότι «το ΑΕΠ στο οποίο δεν συμπεριλαμβάνονται τα έσοδα του πετρελαίου γι’ αυτές τις οικονομίες συρρικνώνεται, καθώς τα μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης και άλλα μέτρα κατά της εξάπλωσης του Covid-19 προκαλούν μεγαλύτερες του αναμενομένου διαταραχές στον τουρισμό, στις μεταφορές και στους τομείς λιανικής».
Επιπλέον, ο Director of the Middle East and Central Asia Department του ΔΝΤ, Jihad Azour, ανέφερε ότι το μέλλον παραμένει αβέβαιο και θα εξαρτηθεί από την εξέλιξη της πανδημίας. Οι δυσχερείς συνέπειες της πανδημίας ενδεχομένως να μετριαστούν, εάν υπάρξει έγκαιρη ανάπτυξη εμβολίου κατά του κορονοϊού ή εάν οι αρμόδιες αρχές των χωρών καταφέρουν να διατηρήσουν τις εμπορικές και οικονομικές δραστηριότητές τους χωρίς την επιβολή αυστηρών περιοριστικών μέτρων.
Τέλος, η πιθανή μείωση των εκπατρισμένων εργατών, οι οποίοι ανέρχονται σε περισσότερους από 70% του συνολικού εργατικού δυναμικού σε πολλές χώρες εξαγωγής πετρελαίου, αναμένεται να καθυστερήσει την οικονομική ανάκαμψη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ιστορικό γεγονός έλαβε χώρα πρόσφατα στη Διώρυγα του Σουέζ. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανάρτηση της Αρχής της διώρυγας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την περασμένη…
Η νωχελικότητα στη ναυλαγορά των LPG carriers παραμένει ανυποχώρητη, με τους ναύλους να μη σημειώνουν σημαντικές μεταβολές την εβδομάδα με πέρας την Τετάρτη 20…
Μετά από μία χρονοβόρα διαδικασία αδειοδότησης για τα έργα αναβάθμισης της Μαρίνας Χίου, η εταιρεία ΜΑΡΙΝΑ ΧΙΟΥ Α.Ε ανακοίνωσε ότι την ερχόμενη Πέμπτη 28…
Οι κυβερνήσεις των Ναμίμπια και Ανγκόλας υπέγραψαν πρόσφατα συμφωνία για την κατασκευή ενός υδροηλεκτρικού εργοστασίου ισχύος 600 megawatt στον ποταμό Κουνένε, ο οποίος αποτελεί…
Στο επίκεντρο μίας ακόμα επιστημονικής μελέτης βρέθηκε το θέμα της προστασίας των φαλαινών από τα πλοία και συγκεκριμένα από την κίνησή τους στα ύδατα.…
«Η Ελλάδα και η Τουρκία, δεν είμαστε μόνο γείτονες. Είμαστε εταίροι, ιδιαίτερα στον ναυτιλιακό τομέα» δήλωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης…
H αλλαγή σελίδας της INTERTANKO επιβεβαιώθηκε στις 20 Νοεμβρίου, όταν το Council επιβεβαίωσε ότι ο Rolf Westfal-Larsen θα διαδεχτεί τον Paolo d’Amico στη θέση…
Για πρώτη φορά, περισσότερα από 80 αντικείμενα του Ναυαγίου των Αντικυθήρων εκτίθενται στο Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη, στην πληρέστερη μέχρι σήμερα περιοδική έκθεση που παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ