
Ο ενεργειακός κολοσσός Shell σε συνεργασία με τις συμβουλευτικές εταιρείες Deloitte Netherlands και Deloitte UK εξέδωσαν τα ευρήματα έρευνας που πραγματοποίησαν από κοινού. Η έρευνα με τίτλο «Decarbonizing Shipping: All Hands on Deck» περιλαμβάνει τις απόψεις υψηλόβαθμων στελεχών της ναυτιλιακής βιομηχανίας σχετικά με τις προοπτικές της απεξάρτησης της ναυτιλίας από τον άνθρακα. Επιπλέον, η έρευνα παρουσιάζει λύσεις για τη συμμόρφωση της ευρύτερης ναυτιλιακής βιομηχανίας με τους κανονισμούς του IMO.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει η Shell, η ναυτιλία αποτελεί έναν από τους κλάδους που παρουσιάζουν ιδιαίτερη δυσκολία στην απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα. Το γεγονός αυτό υπογραμμίζει την επιτακτική ανάγκη για την εύρεση λύσεων επί του ζητήματος, γεγονός που συνάδει με τον στόχο της Shell να εξαλείψει τις εκπομπές άνθρακα των επιχειρήσεών της έως το 2050.
Η εν λόγω έρευνα αναφέρει ότι το 95% των στελεχών της ναυτιλίας που συμμετείχαν σε αυτή θεωρούν την απεξάρτηση της ναυτιλίας από ορυκτά καύσιμα μία από τις προτεραιότητές τους, ενώ το 80% αυτών ανέφερε ότι η αναγκαιότητα για ενεργειακή μετάβαση έχει αυξηθεί σημαντικά τους τελευταίους 18 μήνες.
Οι λύσεις που προτείνει η έρευνα είναι οι εξής:
– Εμπλοκή των ναυλωτών στους πράσινους στόχους της ναυτιλίας.
– Παγκόσμια ευθυγράμμιση των στόχων decarbonization και των χρονικών περιθωρίων που έχουν τεθεί από τον IMO και τα άλλα ρυθμιστικά όργανα.
– Επιτάχυνση δημιουργίας νέων, περιβαλλοντικά φιλικών καυσίμων μέσω συνεργασίας των εταιρειών στον τομέα του R&D.
– Επέκταση του εύρους των ήδη υπαρχόντων πρωτοβουλιών, καθώς και εφαρμογή ανεξάρτητων μηχανισμών συντονισμού για την καταγραφή και την παρακολούθηση των δράσεων της ναυτιλίας προς τους καθαρούς στόχους.
Τέλος, η λειτουργική αποτελεσματικότητα είναι άλλος ένας παράγοντας ιδιαίτερου ενδιαφέροντος για την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας. Σε αυτό το πλαίσιο, η έρευνα αναφέρει ότι η ποιότητα των καυσίμων και των λιπαντικών, η ψηφιοποίηση, καθώς και η εφαρμογή στρατηγικών έξυπνης πλοήγησης και χρήσης δεδομένων, θα αποτελέσουν σημαντικούς παράγοντες για την επιτάχυνση της μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της διεθνούς ναυτιλίας.
Φωτό: WikimediaImages/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ράλι παραγγελιών για νέα πλοία από τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία τακτικών γραμμών κατεγράφη τα προηγούμενα έτη. Πλέον, παρότι οι παραγγελίες συνεχίζονται με…
Ο κολοσσός CMA CGM συνεχίζει την επέκταση του στόλου του, παραλαμβάνοντας το containership «CMA CGM TIGA». Το συγκεκριμένο πλοίο αποτελεί τον επίλογο μιας παραγγελίας…
Αναντίρρητα, η ναυτιλιακή βιομηχανία βιώνει μια περίοδο έντονων προκλήσεων. Τα όρια που έχουν θέσει οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί για την αποανθρακοποίηση επιτάσσουν την ανάγκη στροφής…
Νέα σημαντική συμφωνία υπέγραψαν πρόσφατα τα ναυπηγεία Fincantieri, καθώς εξασφάλισαν παραγγελία για τη ναυπήγηση δύο ακόμα κρουαζιερόπλοιων. Συγκεκριμένα, ο ιταλικός ναυπηγικός κολοσσός και η…
Θετικές παραμένουν οι τελευταίες εξελίξεις στη ναυλαγορά των LPG carriers, με τα Very Large Gas Carriers να παραμένουν στο επίκεντρο. Ειδικότερα, σύμφωνα με τη…
Αποστολή ΝΧ στις ΗΠΑ Εμφανώς «μουδιασμένη» από τις πολιτικές Τραμπ, που συμπαρασύρουν στο διάβα τους και τη ναυτιλία, η ναυτιλιακή κοινότητα συναντήθηκε στη μεγαλύτερη…
Στο τεύχος της 15ης Αυγούστου 1961, τα Ναυτικά Χρονικά παρουσίασαν στο αναγνωστικό τους κοινό το δανικό επιβατηγό πλοίο «Bornholm», με αφορμή την πρόσφατη ολοκλήρωση…
Οι νέες τεχνολογίες, η ενεργειακή αποδοτικότητα, η εκπαίδευση και η κατάρτιση των ναυτικών βρέθηκαν στο επίκεντρο του 18ου Greener Shipping Summit. Το συνέδριο διοργανώθηκε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ