
Σημαντική πρόοδος επετεύχθη στο χθεσινό International Maritime Summit αναφορικά με τα δικαιώματα των ναυτικών και την αναγνώρισή τους ως key workers.
Στο συνέδριο, το οποίο διοργανώθηκε από τα υπουργεία Μεταφορών και Ναυτιλίας του Ηνωμένου Βασιλείου και συμμετείχαν τόσο ο ΓΓ του ΙΜΟ όσο και ο ΓΓ του International Chamber of Shipping, κύριο θέμα συζήτησης ήταν οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι ναυτικοί στην καθημερινότητά τους μπροστά στη νέα πραγματικότητα της πανδημίας.
To συνέδριο παρακολούθησαν εκπρόσωποι από τις εξής χώρες: Ελλάδα, Νορβηγία, Δανία, Ινδονησία, Σαουδική Αραβία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Φιλιππίνες, ΗΠΑ, Σιγκαπούρη, Ολλανδία, Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο και Γερμανία. Οι εκπρόσωποι των 13 αυτών χωρών συμφώνησαν σε νέα μέτρα με διεθνή χαρακτήρα για το άνοιγμα των ξένων συνόρων για την ελεύθερη μετακίνηση ναυτικών και για στην αύξηση των πτήσεων με σκοπό τον επαναπατρισμό τους.
Παρά το ζωτικής σημασίας ρόλο τους για τη συνέχιση του εμπορίου, ιδιαίτερα κατά την περίοδο της πανδημίας, χιλιάδες ναυτικοί είναι εγκλωβισμένοι σε πλοία για πολλούς μήνες χωρίς τη δυνατότητα να επαναπατριστούν.
Ο Kitack Lim, ΓΓ του ΙΜΟ, που επίσης συμμετείχε στο International Maritime Summit τόνισε χαρακτηριστικά:
«Είναι καιρός να δράσουμε για τους ναυτικούς. Δεν πρέπει να διακυβεύεται η ασφαλής λειτουργία των πλοίων και η ευημερία των πληρωμάτων. Η ανθρωπιστική κρίση που αντιμετωπίζουν οι ναυτικοί έχει επιπτώσεις για όλους μας, για την παγκόσμια οικονομία και για την ασφάλεια της ζωής στη θάλασσα και το περιβάλλον».
Από την πλευρά του ο ΓΓ του International Chamber of Shipping, Guy Platten, ανέφερε: «Σε παγκόσμιο επίπεδο υπάρχουν πλέον περισσότεροι από 200.000 ναυτικοί που έχουν εγκλωβιστεί στη θάλασσα και των οποίων οι συμβάσεις έχουν ολοκληρωθεί. Αυτοί οι ξεχασμένοι ήρωες του παγκόσμιου εμπορίου δουλεύουν ακατάπαυστα για να διασφαλίσουν την παροχή τροφίμων, φαρμάκων και καυσίμων που χρειαζόμαστε όλοι εμείς στη ξηρά κατά τη διάρκεια αυτής της δύσκολης περιόδου. Οι κυβερνήσεις πρέπει τώρα να χρησιμοποιήσουν αυτήν τη σύνοδο κορυφής ως καταλύτη για να εφαρμόσουν τις λύσεις που έχει παράσχει η ναυτιλιακή βιομηχανία. Αυτό το ζήτημα δεν απαιτεί χρήματα και χρειάστηκε περίπλοκες διαπραγματεύσεις».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Οι ρωσικές αρχές εντείνουν τα μέτρα στα λιμάνια, που περιλαμβάνουν την πρόσληψη δυτών οι οποίοι θα πραγματοποιούν επιθεωρήσεις στα ύφαλα των πλοίων, ως απάντηση…
Με δυναμικούς ρυθμούς συνέχισαν οι ηλεκτρονικές αγορές στην Ευρώπη και το 2024, σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα της Eurostat. Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του…
Για την ανάγκη ανάπτυξης μιας ευρωπαϊκής εφοδιαστικής αλυσίδας καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων κάνει λόγο σε ανακοίνωσή της η Clean Maritime Fuels Platform, που αντιπροσωπεύει τους…
Ψηλά στην ατζέντα της ExxonMobil φαίνεται πως βρίσκεται η αγορά ενέργειας της Γουιάνας, καθώς ο αμερικανικός κολοσσός ανακοίνωσε πρόσφατα ένα νέο έργο μεγάλης κλίμακας.…
Νέοι σκόπελοι διαφαίνονται στον ορίζοντα για την Boeing, καθώς το πολυαναμενόμενο πρόγραμμα κατασκευής προεδρικών αεροσκαφών «Air Force One» εκτιμάται ότι θα αντιμετωπίσει νέες καθυστερήσεις.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ