H φινλανδική εταιρεία Wärtsilä, σε συνεργασία με την Knutsen OAS Shipping AS, τη Repsol και το Sustainable Energy Catapult Centre, θα εγκαινιάσει την πρώτη παγκοσμίως μακροπρόθεσμη, μεγάλης κλίμακας δοκιμή της αμμωνίας ως καυσίμου πλοίων σε τετράχρονο κινητήρα. H δοκιμή αυτή θα πραγματοποιηθεί χάρη στην επιχορήγηση ύψους περίπου $2 εκατ. από το Norwegian Research Council μέσω του DEMO 2000 programme.
Το εν λόγω φιλόδοξο project θα λάβει χώρα στο κέντρο Sustainable Energy Catapult στο Stord της Νορβηγίας κατά τη διάρκεια του α΄ τριμήνου του 2021.
Αναφερόμενη στο project, η Τina Bru, υπουργός Πετρελαίου και Ενέργειας της Νορβηγίας, τόνισε: «Αποτελεί ένα εξαιρετικό παράδειγμα της σημασίας της Έρευνας και Ανάπτυξης στον τομέα του πετρελαίου. Το έργο DEMO 2000 είναι ένα ακόμα βήμα για την επίτευξη των φιλόδοξων κλιματικών στόχων μας και είναι επίσης ευθυγραμμισμένο με τη στρατηγική για τη χρήση υδρογόνου που δημοσιεύτηκε πρόσφατα. Πρέπει να αναπτύξουμε και να χρησιμοποιήσουμε νέες τεχνολογίες, που μειώνουν τις εκπομπές. Είμαστε πολύ χαρούμενοι που υποστηρίζουμε αναπτυξιακές εργασίες που μπορούν να οδηγήσουν σε αυξημένη χρήση αμμωνίας ως καυσίμου στη ναυτιλία και στις υπεράκτιες δραστηριότητες. Η τεχνογνωσία από αυτό το έργο θα συμβάλει επίσης σημαντικά στην ανάπτυξη ενός πλαισίου για τη χρήση αμμωνίας και άλλων καυσίμων χαμηλών εκπομπών άνθρακα».
Η αμμωνία αποτελεί ένα πολλά υποσχόμενο καύσιμο για τη ναυτιλία, η οποία τα τελευταία χρόνια προσβλέπει στη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος σε συμφωνία με τους κανονισμούς του ΙΜΟ.
Όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση της Wärtsilä, το πρόγραμμα ενδέχεται να ανοίξει τον δρόμο για τη μεγαλύτερη χρήση της αμμωνίας από τα πλοία τα επόμενα χρόνια, ενώ ήδη πολλοί πλοιοκτήτες βλέπουν θετικά την εναλλακτική αυτή πρόταση.
Φωτό: www.wartsila.com/
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ακυρώσεις και καθυστερήσεις σε εκατοντάδες πτήσεις στα αεροδρόμια της Φρανκφούρτης, του Μονάχου, της Στουτγκάρδης προκαλεί η κακοκαιρία που πλήττει την κεντρική και τη δυτική…
Με σπασμένα φρένα συνεχίζεται η άνοδος της κεφαλαιοποίησης των εταιρειών τεχνολογίας, με την Nvidia να αναδεικνύεται ως η μεγαλύτερη κερδισμένη του 2024. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Με δυναμικούς ρυθμούς συνεχίζει να κινείται η ναυλαγορά των containerships, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να σημειώνει άνοδο 3% την εβδομάδα με…
Με χαμόγελα έκλεισε το 2024 για τους εργαζομένους της Evergreen, η οποία μοίρασε μπόνους που αντιστοιχεί στις απολαβές 20 μηνών. Σύμφωνα με ΜΜΕ της…
Στις εξαγωγές LNG φαίνεται πως θα εστιάσουν προσεχώς οι χώρες της Βόρειας Αμερικής, καθώς η εξαγωγική τους ικανότητα βρίσκεται σε ρότα υπεργιγάντωσης. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Ολοένα κεντρικότερος καθίσταται ο ρόλος των πλοίων εναλλακτικών καυσίμων στη ναυτιλία, με το 2024 να μην αποτελεί εξαίρεση. Στο πλαίσιο αυτό, οι παραλαβές του…
Αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα εν μέσω σημαντικών προκλήσεων επέδειξε ο κλάδος των bulk carriers πέρυσι, σύμφωνα με όσα ανέφερε στο εορταστικό μήνυμα ο νέος πρόεδρος της…
Κατά τη διάρκεια του 20ού αιώνα, και κυρίως στις δεκαετίες που ακολούθησαν τη λήξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, η ναυτιλιακή βιομηχανία βίωσε μια σειρά…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ