![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2023/09/202309070916172227.jpg)
Πραγματοποιήθηκε νωρίτερα σήμερα στον Κόλπο των Μεγάρων άσκηση και πλους του ΠΓΥ Ηρακλής, του πλοίου που δώρισε στο Πολεμικό Ναυτικό στις αρχές του χρόνου ο κ. Πάνος Λασκαρίδης και η οικογένεια του. Κατά τη διάρκεια της άσκησης η φρεγάτα Αιγαίον του ΠΝ και το ΠΓΥ Άτλας Ι, επίσης δωρεά της οικογένειας Π. Λασκαρίδη στο ΠΝ, συνόδευαν το ΠΓΥ Ηρακλής. Στην άσκηση συμμετείχε επίσης η πυραυλάκατος ΡΙΤΣΟΣ και ένα ελικόπτερο Seahawk
Το ΠΓΥ Ηρακλής διαθέτει 2 προωστήριες μηχανές ισχύος 9.600 ίππων, 2 αξονικές γεννήτριες, 4 εγκάρσιους προωθητήρες, (2 πλώρα και 2 πρύμα) επιπλέον των 2 κύριων ελίκων των κύριων μηχανών, ενώ έχει και τη δυνατότητα εκτόξευσης κατευθυνόμενων βλημάτων αεροπορικής προστασίας stinger. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Αντιπλοίαρχος Ευάγγελος Σιμαγιάς ΠΝ «αυτά τα πλοία όταν εκτελούν αποστολή, έχουν προστασία από έτερες μονάδες του στόλου από τις οποίες συνοδεύονται, διότι η προστασία που διαθέτει από μόνο του το πλοίο , δεν είναι επαρκής σε εχθρικό περιβάλλον».
Το πλήρωμα του πλοίου αποτελείται από 32 άτομα. Η ναυπήγησή του ολοκληρώθηκε το 2002 στη Νορβηγία ενώ η ονοματοδοσία του έγινε στο Aberdeen της Σκωτίας και η επίσημή του ιδιότητα είναι offshore supply ship για μεταφορές υγρών και στερεών φορτίων στις πλωτές δεξαμενές άντλησης υδρογονανθράκων ανά τον κόσμο. Σε σχέση με το Άτλας Ι, έχει μεγαλύτερο μήκος και πλάτος. Το πλήρες εκτόπισμά του πλοίου είναι περίπου 7.000 τόνοι (6.950), με μέγιστη φορτωτική ικανότητα ανεξαρτήτως φορτίου (υγρό, στερεό) 4.500 τόνων. Όπως ενημέρωσε σχετικά ο Αντιπλοίαρχος Ευάγγελος Σιμαγιάς ΠΝ, περί τα τέλη του 2019 το πλοίο αγοράστηκε από την εταιρεία του κ. Λασκαρίδη και προσφέρθηκε στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό. Το πλοίο κατέπλευσε στη Σαλαμίνα στις 23 Μαρτίου.
Στις 28 Απριλίου σηκώθηκε η ελληνική σημαία, όταν έγινε και η παράδοση του πλοίου στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, ενώ εκκρεμεί τη Δευτέρα 6 Ιουλίου, η επίσημη ονοματοδοσία του και η ένταξή του στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό. Το πλοίο θα χρησιμοποιηθεί από το ΕΠΝ ως πλοίο πολλαπλών ρόλων. Ο κύριος ρόλος του πλοίου ήταν η μεταφορά καυσίμων, υγρών, και όλων των φορτίων στις μονάδες του Αρχηγείου Στόλου, σε όλα τα μήκη και πλάτη των θαλασσών ενδιαφέροντος της Ελλάδας.
Το ΠΓΥ Ηρακλής έχει μεγάλη εμβέλεια διότι ανήκε στο εμπορικό ναυτικό. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρθηκε με μέγιστη ταχύτητα 15 κόμβων, το πλοίο μπορεί να κινηθεί για πολλές ημέρες χωρίς κανένα πρόβλημα.
Παράλληλα λόγω του ιδιόμορφου σκαριού του, δεδομένου ότι είναι σχεδιασμένο για τις βόρειες θάλασσες, μπορεί να αντέξει πολύ σε αντίξοες καιρικές και θαλάσσιες συνθήκες.
Ακολουθεί φωτογραφικό υλικό από την άσκηση:
Φωτό: Ναυτικά Χρονικά
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Προβληματισμός επικρατεί στην επιχειρηματική κοινότητα του Πειραιά για τις δυνητικές επιπτώσεις των δασμών. Ειδικότερα, το ΕΒΕΠ σε σχετική ανακοίνωση υπογραμμίζει μεταξύ άλλων: «Ο προβληματισμός…
GTT, COSCO Shipping LNG Investment (Shanghai) Co., Ltd. (CSLNG) και COSCO Shipping Heavy Industry Co., Ltd. (CHI) υπέγραψαν συμφωνία στρατηγικής συνεργασίας. Πρόκειται για την…
Ο αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ πέρασε χθες Κυριακή σε νέο επίπεδο τον εμπορικό πόλεμο που άρχισε ήδη αφότου ανέλαβε, υποσχόμενος να προχωρήσει από σήμερα…
Περισσότερες επιθεωρήσεις πλοίων αναμένεται να πραγματοποιεί εφεξής η Δανία, τουλάχιστον όσον αφορά τα δεξαμενόπλοια που διέρχονται από την περιοχή Skagen Roads των Danish Straits.…
Στη γενέτειρά του επέστρεψε το πρώτο LCO₂ carrier της Northern Lights. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με σχετική ανάρτηση της εταιρείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την Παρασκευή…
Σε ενισχυμένη παρουσία της στη Μεσόγειο στοχεύει η εταιρεία-κολοσσός των τακτικών γραμμών CMA CGM, καθώς πρόσφατα υπέγραψε νέα σύμβαση παραχώρησης με λιμένα της Συρίας.…
Το βλέμμα της στο υδρογόνο συνεχίζει να εστιάζει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters, η ΕΕ θα εγκαινιάσει μια πλατφόρμα κοινών…
Μπορεί οι μαχητές Χούθι της Υεμένης να ανακοίνωσαν πρόσφατα τον περιορισμό των επιθέσεων κατά εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα, μετά τη συμφωνία κατάπαυσης του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ