Ως απάντηση προς το δεύτερο action plan της ισλανδικής κυβέρνησης για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, οι Clean Arctic Alliance και Iceland Nature Conservation Association (INCA) προτείνουν επιπλέον μέτρα για την εξάλειψη της χρήσης και της μεταφοράς heavy fuel oil (HFO) εντός της 200 ναυτικών μιλίων Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης της χώρας.
«Η Clean Arctic Alliance καλωσορίζει το νέο πλάνο της ισλανδικής κυβέρνησης και πιο συγκεκριμένα τις πρωτοβουλίες για τη μείωση του θείου που εκπέμπεται από τα πλοία σε 0,1% εντός 12 ναυτικών μιλίων των ισλανδικών χωρικών υδάτων», δήλωσε η επικεφαλής σύμβουλος της Clean Arctic Alliance, δρ Sian Prior. Η ίδια τόνισε ωστόσο ότι μια απαγόρευση της χρήσης και μεταφοράς HFO στη 200 ναυτικών μιλίων Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη της Ισλανδίας ενδέχεται να είναι περισσότερο αποτελεσματική για το περιβάλλον.
Στόχος του εν λόγω πλάνου της ισλανδικής κυβέρνησης είναι η μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 35%, ενώ ενδέχεται να υπάρξει και περαιτέρω μείωση κατά 5-11%, λόγω επιπλέον μέτρων που θα ληφθούν. Το πλάνο περιλαμβάνει την κατανομή 292 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη μέτρων σχετικά με την κλιματική αλλαγή, που θα εφαρμοστούν μεταξύ 2020-2024. Το πλάνο αποτελείται συνολικά από 48 διαφορετικά μέτρα, 28 εκ των οποίων εφαρμόζονται ήδη.
Τα διακυβερνητικά φόρουμ Arctic Council καθώς και το Nordic Council έκαναν επίσης έκκληση για την παύση της χρήσης HFO από τον κλάδο της ναυτιλίας στην Ισλανδία. Αν και υπάρχει σχέδιο για την απαγόρευση του HFO σε ισλανδικά ύδατα από τον IMO, εντούτοις αμφότερα Arctic Council και Nordic Council φαίνεται να πιστεύουν ότι το εν λόγω ban δεν θα έχει την απαραίτητη αυστηρότητα και μπορεί να επιφέρει τα αντίθετα αποτελέσματα.
Τέλος, ο Arni Finnsson, διευθύνων σύμβουλος της ΜΚΟ Nature Conservation Association (INCA), δήλωσε ότι «η ισλανδική κυβέρνηση πρέπει να πάει ένα βήμα παραπέρα από τις φιλοδοξίες αυτού του πλάνου και να δεσμευτεί να εξαλείψει τη χρήση και τη μεταφορά του HFO στα ισλανδικά ύδατα, καθώς και να αναζητήσει τη δημιουργία κανονισμού από τον IMO, για να εξασφαλίσει ότι αυτή η απαγόρευση μπορεί να εφαρμοστεί στην Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη της Ισλανδίας».
Φωτό: Ministry for the Environment and Natural Resources of Iceland
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τη Δευτέρα 25 Νοεμβρίου, ο Όμιλος ΟΝΕΧ γιόρτασε τη συμπλήρωση 20 χρόνων από την ίδρυσή του, με τη σχετική εκδήλωση να λαμβάνει χώρα στο…
Υψηλές είναι οι φιλοδοξίες της Ινδίας σε ό,τι αφορά την καθιέρωσή της μεταξύ των κορυφαίων ναυπηγικών χωρών του κόσμου. Σε χαιρετισμό του σε πρόσφατο…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Νοεμβρίου 2024 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
«Είχαμε την ευκαιρία να προσεγγίσουμε όλα τα καυτά ζητήματα της διεθνούς επικαιρότητας καθώς και τις στρατηγικές προτεραιότητες του ΝΑΤΟ. Συζητήσαμε τον εποικοδομητικό ρόλο της…
Νέα ρήτρα, ενόψει και της εφαρμογής του Κανονισμού FuelEU Maritime από την 1η Ιανουαρίου 2025, ανέπτυξε η BIMCO για τα συμβαλλόμενα μέρη στα ναυλοσύμφωνα.…
Ισχυρά σημάδια καταγράφει το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο, παρότι στην πλειονότητά τους οι ναυλαγορές βρίσκονται υπό πίεση συγκριτικά με το προηγούμενο διάστημα. Ειδικότερα, όπως αναφέρει…
Τα δίχτυα τους στην αμερικανική αγορά LNG φιλοδοξούν να απλώσουν νοτιοκορεατικές εταιρείες, καθώς η δεύτερη θητεία Ντόναλντ Τραμπ μέλλεται να φέρει σημαντική ανάπτυξη στα…
Την πώληση μεγάλου μέρους των μετοχών που κατείχε στη ZIM ανακοίνωσε πρόσφατα η Kenon Holdings, συμφερόντων του Ισραηλινού δισεκατομμυριούχου Idan Ofer. Συγκεκριμένα, η Kenon…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ