![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2024/07/202407221230094153-900x506.jpg)
Την 30η Ιουνίου, πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της ΕΕΝΜΑ, παρουσία μελών της και τηρουμένων των μέτρων λόγω COVID-19, η ετήσια Τακτική Συνέλευση της Ένωσης για το 2019.
Έγινε αναφορά στον Τακτικό Προϋπολογισμό του προηγούμενου έτους και στην έγκριση των συναφών δαπανών, ενώ ο Πρόεδρος της Ένωσης, κ. Χαράλαμπος Σημαντώνης, στην ομιλία του απολογισμού, αναφέρθηκε συνοπτικά στις δράσεις της Ένωσης κατά το προηγούμενο έτος, στα θέματα που έχουν ήδη επιλυθεί/διευθετηθεί, καθώς και στις προτεραιότητες για το τρέχον έτος, όπως:
· Η αναγνώριση των διεθνών πιστοποιητικών στα πλοία που εκτελούν πλόες εσωτερικού.
· Η έκδοση του πιστοποιητικού καταλληλότητας, για την μεταφορά υγροποιημένου αερίου από τους εξουσιοδοτημένους Νηογνώμονες.
· Τα όρια ηλικίας των πλοίων που διακινούν καύσιμα.
· Η επαναφορά του Κλάδου Ελέγχου Πλοίων (ΚΕΠ) στις αρχικές αρμοδιότητες.
· Η συμπλήρωση του θεσμικού πλαισίου για τις ναυπηγοεπισκευαστικές εργασίες (έκδοση Υ.Α. για καθορισμό εργασιών πληρώματος, τροποποίηση Υ.Α. για εκτέλεση εργασιών στα αγκυροβόλια όλων των λιμένων της χώρας, δυνατότητα διάλυσης πλοίων σε μονάδες ναυπήγησης, ηλεκτρονική έκδοση αδειών που σύντομα θα λειτουργήσει κλπ).
· Ο χαρακτηρισμός του μώλου Δραπετσώνας ως χώρου ναυπηγοεπισκευής , καθώς και της παρακείμενης βάσης κλπ.
Παράλληλα σημείωσε ότι, σε Ευρωπαϊκό και Διεθνές επίπεδο, αναπτύχθηκαν σημαντικές πρωτοβουλίες και επιτεύχθηκε:
· Η έκδοση της νέας Οδηγίας (ΕΕ) 2019/883, για την παραλαβή και διαχείριση των αποβλήτων και καταλοίπων φορτίων των πλοίων.
· Τρίμηνη μεταβατική περίοδος για την απομάκρυνση των μη κανονικών καυσίμων.
· Καθορισμός των shortsea term measures για την μείωση των αερίων ρύπων.
· Αποτροπή ανακήρυξης της Μεσογείου θάλασσας σε ECA.
Στη συνέχεια, αναφέρθηκε και σε θέματα που εκκρεμούν και βρίσκονται σε στάδιο επεξεργασίας με αρμόδιο Υπουργείο, όπως:
· Η πλοήγηση και ρυμούλκηση (συμπλήρωση του αναχρονιστικού θεσμικού πλαισίου, επανεξέταση χωρητικότητας πλοίων).
· Οι οργανικές συνθέσεις πλοίων χωρητικότητας 1500-3000κοχ.
· Η ειδικότητα ναυτόπαιδα.
· The same risk area.
· Η μη ένταξη της ναυτιλίας στο Ενωσιακό Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων και μη δημιουργία πρόσθετου Ταμείου με καταβολή εισφορών από ναυτιλιακές εταιρείες, αφού στα πλαίσια ΙΜΟ η ναυτιλιακή κοινότητα χρηματοδοτεί με 5 δις δολλάρια ΗΠΑ την ίδρυση του International Maritime Research and Development Board.
Ειδικά, ο Πρόεδρος της ΕΕΝΜΑ, αναφερόμενος στην μείωση των υπό Ελληνική σημαία πλοίων, βάσει των τελευταίων στοιχείων, ανέφερε ότι είναι πλέον η κατάλληλη χρονική στιγμή στήριξης του Ελληνικού Νηολογίου, με την ανάληψη των αναγκαίων μέτρων από το Υπουργείο Ναυτιλίας, προκειμένου να επιστρέψουν πάνω από 500 πλοία της shortsea ναυτιλίας, που από το 2007 έχουν κατεβάσει την γαλανόλευκη.
Άλλωστε, αυτή η προσπάθεια της ΕΕΝΜΑ, έρχεται να προστεθεί σε αυτές που κάνει παράλληλα η ΕΕΕ και το Committee, για την στήριξη του Εθνικού μας Νηολογίου.
Φωτό: Thanasis Papazacharias/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Έφυγε από τη ζωή την Κυριακή 21 Ιουλίου ένας σημαντικότατος εκπρόσωπος της ελληνικής αλλά και διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας, ο Σπύρος Μ. Πολέμης. Την είδηση…
Η υιοθέτηση των αρχών της βιωσιμότητας αποτελεί παγκόσμια προτεραιότητα για την αειφόρο ανάπτυξη και την ελαχιστοποίηση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Η Δ. Κορωνάκης ΑΒΕΕ αναγνωρίζοντας…
H αμμωνία παραμένει μία από τις πιο πιθανές εναλλακτικές απανθρακοποίησης της ναυτιλίας. Ωστόσο κρίνεται απαραίτητη η συμφωνία των κυβερνητικών φορέων για τις προδιαγραφές των…
Σταθερά βήματα προς ένα πιο πράσινο αύριο συνεχίζει να πραγματοποιεί η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία, καθώς ολοένα και περισσότερα πλοία είναι εξοπλισμένα με μηχανές διπλού…
Καθώς η Ρωσία επιδιώκει να «απεξαρτηθεί» από τους λιμένες της Μαύρης Θάλασσας, όσον αφορά τις εξαγωγές σιτηρών, οι προσπάθειες διεύρυνσης των αλυσίδων εφοδιασμού της…
Σε νέα εποχή αναμένεται να εισέλθει η παγκόσμια αγορά LNG ελέω ολοκλήρωσης τόσο ναυπηγήσεων πλοίων όσο και έργων υποδομών. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης της…
Ευοίωνα διαφαίνονται τα σημάδια για την εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών Embraer, σε μια αγορά που παραδοσιακά μονοπωλείται από δύο ισχυρούς παίκτες, τις εταιρείες Airbus και…
Καθώς το Σουρινάμ κεντρίζει συνεχώς το ενδιαφέρον των κορυφαίων εταιρειών ενέργειας παγκοσμίως, μια νέα συμφωνία με επίκεντρο τις υπεράκτιες γεωτρήσεις στη χώρα της Νότιας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ