
Η ολλανδική υπηρεσία ασφαλείας των ακτών χαρακτήρισε ως «μη επιθυμητή» την παρουσία μεγάλων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στις ρηχές θάλασσες, στα ανοικτά των ακτών της Ολλανδίας, της Γερμανίας και της Δανίας, ιδίως σε περιπτώσεις ισχυρών καταιγίδων, λόγω του αυξημένου κινδύνου να χάσουν το φορτίο τους.
Εκατοντάδες εμπορευματοκιβώτια βρέθηκαν στη θάλασσα από το πλοίο «MSC Zoe» την Πρωτοχρονιά του 2019, εξαιτίας ατυχήματος, που είχε ως αποτέλεσμα να ξεβραστούν στις κοντινές παραλίες τόνοι φορτίων.
«Τα διδάγματα που μπορούν να αντληθούν από αυτό το ατύχημα πρέπει να οδηγήσουν σε καλύτερη διαχείριση του κινδύνου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στις ναυτιλιακές διαδρομές», ανέφερε έκθεση του Ολλανδικού Συμβουλίου Ασφαλείας.
Το πλοίο, το οποίο μετέφερε περισσότερα από 8.000 εμπορευματοκιβώτια, έπλεε βόρεια από μια συστάδα νησιών στη Θάλασσα του Wadden, έχοντας ξεκινήσει από το πορτογαλικό λιμάνι του Sines με κατεύθυνση το Bremerhaven της Γερμανίας, όταν χτυπήθηκε από κύματα εξαιτίας καταιγίδας. Έχασε 342 εμπορευματοκιβώτια και 3.000 τόνους φορτίου.
Υπάρχουν δύο διαδρομές από τις οποίες διέρχονται τα πλοία στη συγκεκριμένη περιοχή βόρεια των Νήσων Wadden: η μία διαδρομή υπερβόρεια των Νήσων Wadden και η δεύτερη πιο νότια και πλησιέστερα στα νησιά, όπου η θάλασσα είναι πιο ρηχή. Το «MSC Zoe» χρησιμοποιούσε τη νότια διαδρομή.
«Το Ολλανδικό Συμβούλιο Ασφαλείας καταλήγει στο συμπέρασμα ότι, λόγω της γεωπολιτικής σημασίας της περιοχής Wadden, είναι μη επιθυμητό αυτά τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να επιλέγουν τη νότια ναυτιλιακή διαδρομή μετά την ακτή Wadden», ανέφερε σχετική ανακοίνωση.
Τις ημέρες και τις εβδομάδες μετά το περιστατικό, αντικείμενα από παπούτσια και τηλεοράσεις μέχρι λάμπες και υλικά συσκευασίας ξεβράστηκαν στις κοντινές παραλίες. Η ολλανδική κυβέρνηση έστειλε ένοπλες δυνάμεις στην περιοχή για να βοηθήσουν στην επιχείρηση καθαρισμού, ενώ ένα πλοίο διάσωσης περισυνέλεξε βυθισμένα εμπορευματοκιβώτια.
Η ολλανδική υπηρεσία διατύπωσε μια σειρά προτάσεων, καλώντας τις κυβερνήσεις της Ολλανδίας, της Γερμανίας και της Δανίας να συνεργαστούν ώστε να υποβληθεί σχετική πρόταση στον IMO για τη διαφύλαξη της περιβαλλοντικά ευαίσθητης περιοχής Wadden.
Ο Χριστιανοδημοκράτης Γερμανός πολιτικός από την Κάτω Σαξονία, Bernd-Carsten Hiebing, δήλωσε ότι η έκθεση υπογράμμισε τους συνεχιζόμενους κινδύνους της ναυτιλίας. Όμως, απέρριψε τις εκκλήσεις των Πρασίνων για ολική απαγόρευση των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, λέγοντας ότι δεν θα συμβάλει στη βελτίωση της ασφάλειας για τους ανθρώπους και το περιβάλλον. Αντ’ αυτού, σημείωσε ότι θα ήταν προτιμότερο να εξεταστεί πιο προσεκτικά ποιοι τύποι πλοίων μπορούν να πλέουν σε συγκεκριμένες διαδρομές, ενώ υποστήριξε επίσης τη θέσπιση αυστηρότερων κανόνων για την ασφάλεια των εμπορευματικών μεταφορών.
Φωτό: Dan Peled/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ