
Η ολλανδική υπηρεσία ασφαλείας των ακτών χαρακτήρισε ως «μη επιθυμητή» την παρουσία μεγάλων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στις ρηχές θάλασσες, στα ανοικτά των ακτών της Ολλανδίας, της Γερμανίας και της Δανίας, ιδίως σε περιπτώσεις ισχυρών καταιγίδων, λόγω του αυξημένου κινδύνου να χάσουν το φορτίο τους.
Εκατοντάδες εμπορευματοκιβώτια βρέθηκαν στη θάλασσα από το πλοίο «MSC Zoe» την Πρωτοχρονιά του 2019, εξαιτίας ατυχήματος, που είχε ως αποτέλεσμα να ξεβραστούν στις κοντινές παραλίες τόνοι φορτίων.
«Τα διδάγματα που μπορούν να αντληθούν από αυτό το ατύχημα πρέπει να οδηγήσουν σε καλύτερη διαχείριση του κινδύνου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στις ναυτιλιακές διαδρομές», ανέφερε έκθεση του Ολλανδικού Συμβουλίου Ασφαλείας.
Το πλοίο, το οποίο μετέφερε περισσότερα από 8.000 εμπορευματοκιβώτια, έπλεε βόρεια από μια συστάδα νησιών στη Θάλασσα του Wadden, έχοντας ξεκινήσει από το πορτογαλικό λιμάνι του Sines με κατεύθυνση το Bremerhaven της Γερμανίας, όταν χτυπήθηκε από κύματα εξαιτίας καταιγίδας. Έχασε 342 εμπορευματοκιβώτια και 3.000 τόνους φορτίου.
Υπάρχουν δύο διαδρομές από τις οποίες διέρχονται τα πλοία στη συγκεκριμένη περιοχή βόρεια των Νήσων Wadden: η μία διαδρομή υπερβόρεια των Νήσων Wadden και η δεύτερη πιο νότια και πλησιέστερα στα νησιά, όπου η θάλασσα είναι πιο ρηχή. Το «MSC Zoe» χρησιμοποιούσε τη νότια διαδρομή.
«Το Ολλανδικό Συμβούλιο Ασφαλείας καταλήγει στο συμπέρασμα ότι, λόγω της γεωπολιτικής σημασίας της περιοχής Wadden, είναι μη επιθυμητό αυτά τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να επιλέγουν τη νότια ναυτιλιακή διαδρομή μετά την ακτή Wadden», ανέφερε σχετική ανακοίνωση.
Τις ημέρες και τις εβδομάδες μετά το περιστατικό, αντικείμενα από παπούτσια και τηλεοράσεις μέχρι λάμπες και υλικά συσκευασίας ξεβράστηκαν στις κοντινές παραλίες. Η ολλανδική κυβέρνηση έστειλε ένοπλες δυνάμεις στην περιοχή για να βοηθήσουν στην επιχείρηση καθαρισμού, ενώ ένα πλοίο διάσωσης περισυνέλεξε βυθισμένα εμπορευματοκιβώτια.
Η ολλανδική υπηρεσία διατύπωσε μια σειρά προτάσεων, καλώντας τις κυβερνήσεις της Ολλανδίας, της Γερμανίας και της Δανίας να συνεργαστούν ώστε να υποβληθεί σχετική πρόταση στον IMO για τη διαφύλαξη της περιβαλλοντικά ευαίσθητης περιοχής Wadden.
Ο Χριστιανοδημοκράτης Γερμανός πολιτικός από την Κάτω Σαξονία, Bernd-Carsten Hiebing, δήλωσε ότι η έκθεση υπογράμμισε τους συνεχιζόμενους κινδύνους της ναυτιλίας. Όμως, απέρριψε τις εκκλήσεις των Πρασίνων για ολική απαγόρευση των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, λέγοντας ότι δεν θα συμβάλει στη βελτίωση της ασφάλειας για τους ανθρώπους και το περιβάλλον. Αντ’ αυτού, σημείωσε ότι θα ήταν προτιμότερο να εξεταστεί πιο προσεκτικά ποιοι τύποι πλοίων μπορούν να πλέουν σε συγκεκριμένες διαδρομές, ενώ υποστήριξε επίσης τη θέσπιση αυστηρότερων κανόνων για την ασφάλεια των εμπορευματικών μεταφορών.
Φωτό: Dan Peled/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο παγκόσμιος στόλος bulk carriers κατεβάζει ταχύτητα, εξέλιξη που είναι πιο εμφανής στα πλοία μεγαλύτερης ηλικίας έναντι των νεότερων. Το γεγονός αυτό, υπογραμμίζει σε…
Την επόμενη Πέμπτη (6/3), η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα αναμένεται να προχωρήσει σε ακόμη μία μείωση του επιτοκίου καταθέσεων κατά 25 μονάδες βάσης, την πέμπτη…
Τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου containership γιόρτασε πρόσφατα ο κολοσσός των τακτικών γραμμών A.P. Moller-Maersk (Maersk). Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου…
Καθώς ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, επιδιώκει τον τερματισμό του πολέμου στην Ουκρανία μέσω απευθείας συνομιλιών με τον Ρώσο ομόλογό του, Βλαντιμίρ Πούτιν,…
Η ημέρα «καθαρισμού» σώματος και πνεύματος και η έναρξη της σαρακοστής πλαισιώνεται από ένα σωρό πανηγυρικά έθιμα σε όλες τις γωνιές της Ελλάδας, όταν…
Η Ευρώπη πρέπει επειγόντως να επανεξοπλιστεί και πρέπει να δοθεί στα κράτη μέλη δημοσιονομικός χώρος για να αυξήσουν τις αμυντικές δαπάνες, δήλωσε σήμερα η…
Σήμερα, Κυριακή 2 Μαρτίου, αναχωρεί από το ναυπηγείο της Meyer Werft στο Πάπενμπουργκ το νεότευκτο κρουαζιερόπλοιο «Asuka III» της ιαπωνικής NYK Cruises. Πρόκειται για…
Οριακές μεν, πτωτικές δε παραμένουν οι μεταβολές στη ναυλαγορά των υγραεριοφόρων. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι ναύλοι των VLGCs μεταφορικής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ