Σε λειτουργία τέθηκε το κέντρο έρευνας Maersk Mc-Kinney Moller Center for Zero Carbon Shipping, με πολλούς από τους σημαντικότερους φορείς και εταιρείες της διεθνούς ναυτιλίας να υποστηρίζουν την πρωτοβουλία.
Το εν λόγω κέντρο αποτελεί μη κερδοσκοπικό οργανισμό φιλανθρωπικού χαρακτήρα και ξεκίνησε τη λειτουργία του με δωρεά εκκίνησης 60 εκατ. δολαρίων από το A.P. Moller Foundation. Επιπλέον ιδρυτικοί εταίροι είναι οι εξής: A.P. Moller-Maersk, ABS, Cargill, MAN Energy Solutions, Mitsubishi Heavy Industries, Nippon Yusen Kaisha και Siemens.
Η ομάδα του εν λόγω κέντρου θα δραστηριοποιηθεί στον τομέα της έρευνας σχετικά με την εύρεση λύσεων για το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της ναυτιλίας, ενώ θα προωθήσει και την ανάπτυξη περιβαλλοντικά φιλικότερων ναυτιλιακών καυσίμων. Για τον καλύτερο προσδιορισμό της στρατηγικής του κέντρου, ο διευθύνων σύμβουλος της A.P. Moller-Maersk, Søren Skou, διορίστηκε μέλος του διοικητικού συμβουλίου του ερευνητικού κέντρου, ενώ τα υπόλοιπα μέλη αναμένεται να ανακοινωθούν σύντομα.
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Maersk, οι ιδρυτικές εταιρείες θα παράσχουν το ένα τρίτο του συνολικού προσωπικού που θα απασχολείται στο ερευνητικό κέντρο. Το συνολικό προσωπικό για τα πρώτα δύο με τρία χρόνια θα αποτελείται από 100 άτομα, ενώ στόχος είναι η μακροπρόθεσμη αύξησή του. Επιπλέον, οι ιδρυτικοί εταίροι θα αναζητήσουν τη συνεργασία με περαιτέρω εταιρείες του κλάδου για την ενίσχυση του κέντρου.
«Μέχρι τώρα έχει γίνει εκτεταμένη συζήτηση σχετικά με το decarbonization και τα καύσιμα μηδενικών εκπομπών άνθρακα, αλλά δεν υπήρχε η δυνατότητα εκτέλεσης των απαραίτητων σχετικών ερευνών, αναλύσεων και ανάπτυξης. Η γενναιόδωρη χρηματοδότηση που προσφέρει το A.P. Moller Foundation, σε συνδυασμό με την πρόσβαση στη γνώση και στην τεχνική εμπειρογνωμοσύνη, θα παράσχουν τη δυνατότητα εκτέλεσης ερευνών και επίσπευσης της προόδου», δήλωσε ο επικεφαλής των μεταφορικών επιχειρήσεων της Cargill, Jan Dieleman.
Φωτό: Alexander Bobrov/Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στην παραλαβή νεότευκτων containerships προχώρησε πρόσφατα η Euroseas, με επικεφαλής τον κ. Αριστείδη Πίττα, συνεχίζοντας τη δυναμική επέκταση και ανανέωση του στόλου της. Ειδικότερα,…
Δυναμική επάνοδο κατέγραψαν οι πωλήσεις κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη τον Δεκέμβριο του 2024, μετά την κατακόρυφη πτώση που σημειώθηκε τους μήνες Οκτώβριο και…
Η μείωση των εκπομπών μεθανίου είναι κρίσιμη για τη ναυτιλία, καθώς το μεθάνιο, αν και λιγότερο συγκεντρωμένο από το CO₂, είναι έως και 84…
Καθοδική πορεία ακολουθούν οι spot ναύλοι των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, με τον σχετικό δείκτη WCI της Drewry να σημειώνει πτώση της τάξεως του 11%…
Την πρώτη τους τηλεφωνική συνομιλία, μετά την επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο, πραγματοποίησαν την Πέμπτη 23 Ιανουαρίου ο Διάδοχος του θρόνου της…
Στο λιμάνι της Χίου πρόκειται να εγκατασταθεί ο πρώτος στην Ευρώπη προσομοιωτής γέφυρας πλοίου πλήρους αποστολής (Full Mission Bridge Simulator) με χρήση επαυξημένης πραγματικότητας…
Την άποψή τους για τον αντίκτυπο των γεωπολιτικών και περιβαλλοντικών προκλήσεων στη ναυτιλία εξέφρασαν σημαίνουσες ναυτιλιακές προσωπικότητες στο πλαίσιο του συνεδρίου «Shipping Finance 2025»,…
Εν μέσω αβεβαιότητας για την επιστροφή ή μη των πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα, μετά τη συμφωνία κατάπαυσης πυρός στη Γάζα, τα ερωτηματικά σχετικά με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ