
Σε ανάλυση για το μέλλον των scrubbers στη διεθνή ναυτιλία προέβη η εταιρεία Pacific Green Technologies (PGT), σε άρθρο που δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα της, τη Δευτέρα 22 Ιουνίου.
Το παγκόσμιο πετρελαϊκό γίγνεσθαι ευνοεί τη χρήση scrubbers
Σύμφωνα με όσα αναφέρει η PGT, η τιμή του Brent Crude έχει πλέον ξεπεράσει τα $42 ανά βαρέλι και οι παγκόσμιες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για περαιτέρω μακροπρόθεσμες αυξήσεις. Παράλληλα, η υφιστάμενη κατάσταση σχετικά με τις τιμές του πετρελαίου μεγαλώνει τη διαφορά της τιμής του καυσίμου HSFO και του περιβαλλοντικά φιλικότερου LSFO, η τιμή του οποίου αναμένεται να αυξηθεί αρκετά. Ως εκ τούτου, η PGT ανέφερε ότι η χρήση scrubbers αποτελεί ελκυστική λύση για τους μεταφορείς, όχι μόνο για τη συμμόρφωσή τους με τον κανονισμό του IMO 2020, αλλά και για την εξοικονόμηση σημαντικών κονδυλίων. Επιπλέον, πολλά διυλιστήρια δεν έχουν ακόμη την οικονομική δυνατότητα αναβάθμισης των εγκαταστάσεών τους για την αποκλειστική παραγωγή LSFO, γεγονός που, τουλάχιστον μεσοπρόθεσμα, θα επιφέρει την αφθονία του HSFO στην παγκόσμια αγορά.
Ο κίνδυνος για τη λειτουργία και την κύρια μηχανή του πλοίου
Το άρθρο της PGT αναφέρει επίσης τους κινδύνους που ενέχει η αλλαγή των καυσίμων των πλοίων, αναφέροντας ότι πολλοί πλοιοκτήτες δεν είναι έτοιμοι να αντιμετωπίσουν τα τεχνικά προβλήματα που ενδέχεται να προκύψουν. Το LSFO αποτελεί προϊόν ανάμειξης αποσταγμάτων, κάτι που το καθιστά ιδιαίτερα απρόβλεπτο. Κάθε διαφορετική παρτίδα LSFO μπορεί να έχει εντελώς διαφορετικά χαρακτηριστικά και η χρήση του σε ένα πλοίο μπορεί να επιφέρει τεχνικά προβλήματα ή ακόμα και να καταστρέψει τη μηχανή του, ανέφερε η PGT.
Αν και οι απόψεις σχετικά με τη χρήση scrubbers στη ναυτιλία διίστανται, εντούτοις φαίνεται πως, τουλάχιστον μεσοπρόθεσμα, τα scrubbers θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούνται από τους μεταφορείς. Τα πλέον αδιαμφισβήτητα πλεονεκτήματα των scrubbers είναι η πλήρης συμμόρφωση με το IMO 2020 sulphur cap, καθώς και η εξοικονόμηση χρημάτων για τους πλοιοκτήτες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ