
Η κυβέρνηση Τραμπ προέβη σε επιβολή κυρώσεων στη μεξικανική εταιρεία Libre Abordo, η οποία δραστηριοποιείται στο εμπόριο, στη διανομή και στην αποθήκευση βασικών εμπορευμάτων, κατηγορώντας την ότι βοήθησε τη Βενεζουέλα με την τροφοδοσία των απαραίτητων καυσίμων, κυρίως βενζίνης.
Η εν λόγω επιβολή κυρώσεων αποτελεί την πρώτη επίσημη απάντηση του Υπουργείου Οικονομικών των ΗΠΑ στον Μεξικανό πρόεδρο Andrés Manuel López Obrador, ο οποίος πρόσφατα δήλωσε ότι το Μεξικό θα συνεχίσει να εφοδιάζει τη Βενεζουέλα με βενζίνη, παρά τις απειλές των ΗΠΑ.
Παράλληλα, η συναλλαγματική ισοτιμία του μεξικανικού πέσο έναντι του αμερικανικού δολαρίου κατέγραψε μείωση κατά 2% μετά την επιβολή των προαναφερθεισών κυρώσεων.
Πέρα από την εταιρεία Libre Abordo, στο στόχαστρο των κυρώσεων των ΗΠΑ βρέθηκε και η Schlager Business Group, καθώς και οι Olga Maria Zepeda και Veronica Esparza, oι οποίες μετέχουν στο μετοχικό σχήμα του ομίλου.
Η Libre Abordo ανέφερε ότι το νομικό της επιτελείο θα εξετάσει την απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών των ΗΠΑ. Η μεξικανική εταιρεία δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι η κυβέρνηση Τραμπ τη συσχέτισε λανθασμένα με κάποιες εταιρικές οντότητες. Η αποστολή εμπορευμάτων στη Βενεζουέλα για ανθρωπιστικούς λόγους δεν πρέπει να υπόκειται σε κυρώσεις, δήλωσε εκπρόσωπος της Libre Abordo στο Reuters.
Το 2019, η Ουάσιγκτον αναγνώρισε τον Juan Guaido, πολιτικό αντίπαλο του Νικολά Μαδούρο, ως δικαιωματικό ηγέτη της Βενεζουέλας. Παράλληλα, οι υφιστάμενες κυρώσεις της αμερικανικής κυβέρνησης αποτελούν προσπάθεια τόσο των ΗΠΑ όσο και πολλών ακόμα χωρών να υπονομεύσουν την κυβέρνηση της Βενεζουέλας, καθώς θεωρούν την εκλογή του Μαδούρο μη νόμιμη. Ωστόσο, ο Μαδούρο παραμένει στην εξουσία, έχοντας τη στήριξη του στρατού της Βενεζουέλας, καθώς και της Ρωσίας, της Κίνας και της Κούβας. «Οι ΗΠΑ θα συνεχίσουν να καταδιώκουν όσους αποφεύγουν τις κυρώσεις», δήλωσε ο αναπληρωτής γραμματέας του Υπουργείου Οικονομικών των ΗΠΑ, Justin Muzinich.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Εν μέσω συθέμελων αλλαγών στο διεθνές εμπόριο, ο OPEC αναθεώρησε προς τα κάτω τις προβλέψεις του για την αύξηση της ζήτησης πετρελαίου τα προσεχή…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ