
Ο ιαπωνικός οίκος trading Itochu ανακοίνωσε στις 12 Ιουνίου ότι έχει υπογράψει μη δεσμευτικό μνημόνιο συνεργασίας με τη Vopak Terminals Singapore Pte Ltd, με σκοπό την εκπόνηση μελέτης για την πιθανή ανάπτυξη υποδομών προς την παραγωγή αμμωνίας. Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει πολλές προσπάθειες για την υιοθέτηση της αμμωνίας ως ναυτιλιακού καυσίμου.
Σύμφωνα με την Itochu, η χρήση της αμμωνίας ως εναλλακτικού καυσίμου στον ναυτιλιακό κλάδο αποτελεί σημαντικό στοιχείο για την επίτευξη των στόχων μείωσης εκπομπών θείου από τη ναυτιλία που έχει θέσει ο IMO.
Επιπλέον, η συνεργασία δεν αποσκοπεί αποκλειστικά στη δημιουργία μιας αποτελεσματικής εφοδιαστικής αλυσίδας τροφοδοσίας πλοίων με καύσιμα αμμωνίας, αλλά και στην ανάπτυξη πλοίων μηδενικών εκπομπών από την Itochu, την Itochu Enex και άλλους συνεργάτες.
Οι αρμοδιότητες των εμπλεκόμενων μερών του project έχουν ως εξής: Η Itochu Enex θα προωθήσει την ανάπτυξη της εφοδιαστικής αλυσίδας αμμωνίας της Σιγκαπούρης, επιστρατεύοντας την εμπειρία της στις επιχειρήσεις εφοδιασμού καυσίμων. Η Itochu, από την άλλη, θα αναλάβει το έργο δημιουργίας των απαραίτητων υποδομών, όπως πλωτών δεξαμενών ή/και πλοίων εφοδιασμού, σε συνεργασία με την Itochu Enex και άλλες εταιρείες (ναυτιλιακές, παραγωγής αμμωνίας).
Τέλος, η Vopak Terminals θα παράσχει υποστήριξη στην Itochu στη διαδικασία της από κοινού μελέτης για την ανάπτυξη μιας ανεξάρτητης, χερσαίας εγκατάστασης αποθήκευσης αμμωνίας με εγκαταστάσεις φόρτωσης-εκφόρτωσης στη Σιγκαπούρη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ