
Τα κράτη της Ασίας θέτουν σε ισχύ τα πλάνα τους για την έρευνα και την ανάπτυξη αυτόνομων πλοίων. Το τελευταίο διάστημα, οι τεχνολογίες αυτόνομων πλοίων βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος πολλών χωρών, μεταξύ των οποίων η Κίνα, η Ιαπωνία και ορισμένα σκανδιναβικά κράτη. Ωστόσο, στο παιχνίδι φαίνεται πως έχει μπει τελευταία και η Νότια Κορέα, με την κυβέρνηση στη Σεούλ να επιστρατεύει μια κυβερνητική ομάδα εργασίας για την ανάπτυξη και την καθιέρωση τεχνολογιών αυτόνομων πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.
Η ομάδα εργασίας της Σεούλ αποτελεί προϊόν συνεργασίας του Υπουργείου Εμπορίου, του Υπουργείου Βιομηχανιών και Ενέργειας και του Υπουργείου Θαλάσσης και Αλιείας της Νότιας Κορέας. H ομάδα αυτή θα πραγματοποιήσει τις σχετικές έρευνες στο κρατικό ινστιτούτο Korea Research Institute of Ships & Ocean Engineering στη μητρόπολη Daejeon της Νότιας Κορέας, όπου κάποτε βρίσκονταν τα κεντρικά γραφεία του κορεατικού νηολογίου. Το ποσό που θα δαπανηθεί για την ανάπτυξη και τις δοκιμές των τεχνολογιών αυτόνομων πλοίων ανέρχεται στα $132 εκατ., ενώ το διάστημα που θα έχει στη διάθεσή της η ομάδα εργασίας είναι τα έξι έτη.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας έχουν ήδη θέσει σε ισχύ τα δικά τους projects σχετικά με την ανάπτυξη αυτόνομων πλοίων, γεγονός που δίνει σημαντικό προβάδισμα στη Νότια Κορέα στον αγώνα για την πρωτοπορία ανάπτυξης των εν λόγω τεχνολογιών.
Η δραστηριοποίηση της Ασίας στον τομέα των αυτόνομων πλοίων συμπίπτει χρονικά με την αναστολή του πιο σημαντικού project αυτόνομου πλοίου της Ευρώπης. Το εν λόγω project έχει αναλάβει η νορβηγική εταιρεία Yara International, η οποία ανακοίνωσε πρόσφατα την αναστολή της ανάπτυξης του αυτόνομου πλοίου της «Yara Birkeland», λόγω της πανδημίας του Covid-19. Η εταιρεία δεν έχει προβεί σε νέα ενημέρωση σχετικά με την ημερομηνία ολοκλήρωσης του project.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε την Παρασκευή 28 Μαρτίου ότι θα διαθέσει 1,3 δισ. ευρώ για την ανάπτυξη κρίσιμων τεχνολογιών για το μέλλον της Ευρώπης,…
Στην ανάληψη μιας επαναστατικής πρωτοβουλίας με φόντο τη βιωσιμότητα των θαλάσσιων μεταφορών και την αποανθρακοποίηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας προχωρά η Διώρυγα του Παναμά. Συγκεκριμένα,…
Το Καράκας ανακοίνωσε χθες Κυριακή το βράδυ ότι η κυβέρνηση των ΗΠΑ προχώρησε στην ανάκληση αδειών που είχε παραχωρήσει «σε διεθνικές εταιρείες πετρελαίου και…
Ξεπερνούν τους 300 οι νεκροί από χολέρα στην Ανγκόλα από την αρχή του έτους, ανακοίνωσε το Σάββατο 29 Μαρτίου ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ),…
Παρότι τα Ultramax bulk carriers μεταφέρουν πληθώρα διαφορετικών εμπορευμάτων, ένα είναι εκείνο που ξεχωρίζει: ο θερμικός άνθρακας. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε πρόσφατη ανάρτησή της…
Οι Αμερικανοί παραγωγοί πετρελαίου αντιμετωπίζουν σημαντικές προκλήσεις, με την τεχνολογική καινοτομία να φαίνεται πως συνιστά μονόδρομο. Ειδικότερα, σε πρόσφατη έκθεσή της, η ναυλομεσιτική MB…
Με ραγδαίους ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση του παγκόσμιου στόλου των containerships, καθώς η «όρεξη» των liner εταιρειών για νεότευκτα πλοία παραμένει αυξημένη. Σύμφωνα με…
Η κινεζική πετρελαϊκή εταιρεία CNOOC εντόπισε κοίτασμα αργού πετρελαίου σε ανατολικό τομέα της Νότιας Σινικής Θάλασσας -με «αποδεδειγμένα» κοιτάσματα κάπου 100 εκατομμυρίων τόνων-, μετέδωσε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ