
Στην καθιερωμένη ενημέρωση του Τύπου, τη Δευτέρα 15 Ιουνίου, ο Μεξικανός πρόεδρος Andres Manuel Lopez Obrador ανέφερε ότι δεν θα διστάσει να παράσχει φορτία βενζίνης στη Βενεζουέλα, αν η λατινοαμερικανική χώρα κάνει σχετικό αίτημα για «ανθρωπιστικούς» λόγους. Ο κ. Lopez Obrador έδειξε αποφασισμένος να τηρήσει τα λεγόμενά του, παρά τις κυρώσεις των ΗΠΑ στην κρατική εταιρεία παραγωγής πετρελαίου PDVSA. Βέβαια άμεση ήταν η απάντηση της κυβέρνησης Trump, η οποία προέβη σε επιβολή κυρώσεων στη μεξικανική εταιρεία
Libre Abordo, που δραστηριοποιείται στο εμπόριο, τη διανομή και την αποθήκευση βασικών εμπορευμάτων. Η αμερικανική κυβέρνηση κατηγόρησε την μεξικανική εταιρεία ότι βοήθησε τη Βενεζουέλα με την τροφοδοσία απαραίτητων ποσοτήτων καυσίμων.
Τα τελευταία χρόνια, η PDVSA εξήγαγε στο Μεξικό crude oil με αντάλλαγμα την εισαγωγή καυσίμων. Ωστόσο, οι κυρώσεις της κυβέρνησης Tραμπ στην πετρελαϊκή εταιρεία, που ξεκίνησαν τον Ιανουάριο του 2019, έχουν μειώσει δραστικά αυτές τις συναλλαγές.
«Αν υπάρξει αίτημα [για βενζίνη] και πρόκειται για ζήτημα ανθρωπιστικό, θα το κάνουμε», δήλωσε ο Μεξικανός πρόεδρος. Ο ίδιος υπογράμμισε επίσης ότι η εξωτερική πολιτική του Μεξικού είναι ανεξάρτητη από τις αποφάσεις των ΗΠΑ. Χαρακτηριστικά ο κ. Lopez Obrador πρόσθεσε: «Λαμβάνουμε τις δικές μας αποφάσεις και δεν εμπλεκόμαστε στις πολιτικές άλλων χωρών».
Παράλληλα, το Ιράν, στο οποίο οι ΗΠΑ έχουν επίσης επιβάλει κυρώσεις, απέστειλε φορτία βενζίνης στη Βενεζουέλα στις αρχές Ιουνίου, παρά τη δυσαρέσκεια και την έντονη κριτική της Ουάσιγκτον.
Οι ΗΠΑ, καθώς και πολλά άλλα κράτη, δεν αναγνωρίζουν την υφιστάμενη κυβέρνηση Μαδούρο ως νόμιμη. Ως εκ τούτου, κύριο μέλημα της αμερικανικής κυβέρνησης είναι η αποδυνάμωση της κυβέρνησης Μαδούρο, μέσω της μείωσης των εξαγωγών πετρελαίου της Βενεζουέλας.
Αν και οι ΗΠΑ δεν προέβησαν σε μέτρα αποτροπής για την αποστολή βενζίνης μέσω ιρανικών tankers στη Βενεζουέλα, σκοπεύουν να επιβάλουν επιπλέον κυρώσεις στις εταιρείες που ενεπλάκησαν σε αυτές τις συναλλαγές καθώς και στα πλοία τα οποία δραστηριοποιήθηκαν στο εμπόριο υγρών φορτίων με τη Βενεζουέλα. Παρ’ όλα αυτά, σύμφωνα με πηγές του Reuters, το Ιράν φαίνεται να είναι πρόθυμο να συνεχίσει την αποστολή φορτίων καυσίμων στη Βενεζουέλα, με την Τεχεράνη να είναι έτοιμη να παράσχει 2-3 φορτία βενζίνης τον μήνα στη λατινοαμερικανική χώρα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Έμπρακτη είναι η στήριξη της κυβέρνησης της Νότιας Κορέας στα μικρομεσαία ναυπηγεία της χώρας, μετά και την αύξηση της έκδοσης χρηματοδοτικών εργαλείων γνωστών και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ