Η ελληνική εμπορική ναυτιλία και οι επιχειρηματίες της θάλασσας εξακολουθούν να πρωταγωνιστούν παγκοσμίως και να κυριαρχούν στον άκρως ανταγωνιστικό διεθνή ναυτιλιακό στίβο. Eίναι χαρακτηριστικό ότι ο ελληνόκτητος στόλος ξεπερνά σε αξία τα $100 δισ. ενώ συγκεκριμένα ο στόλος δεξαμενόπλοιων και LNG Carriers των Ελλήνων βρίσκεται στην κορυφή παγκοσμίως, σύμφωνα με στοιχεία της VesselsValue (έως τον Απρίλιο 2020).
Ποιοί είναι, ωστόσο, οι Έλληνες που ηγούνται, με βάση την αξία του στόλου που διαχειρίζονται οι εταιρείες συμφερόντων τους; Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της VesselsValue που εξασφάλισαν αποκλειστικά τα Ναυτικά Χρονικά, o κ. Ιωάννης Αγγελικούσης παραμένει για μια ακόμα χρονιά ο πλέον ισχυρός στη συγκεκριμένη ανάλυση, με τη συνολική αξία του στόλου των πλοίων όλων των εταιρειών του Ομίλου Maran (138 πλοία) να αγγίζει τα $9,01 δισ.
Στην δεύτερη θέση βρίσκεται ο κ. Γεώργιος Προκοπίου, με τη συνολική αξία του διαχειριζόμενου στόλου του να αγγίζει τα $5,54 δισ. (128 πλοία), ενώ την τρίτη θέση καταλαμβάνει ο κ. Γεώργιος Οικονόμου με την αξία του υπό διαχείριση στόλου να ανέρχεται σε $4,49 δισ. (120 πλοία).
Την τέταρτη και πέμπτη θέση καταλαμβάνουν οι κ.κ. Νικόλας Μαρτίνος και Πήτερ Λιβανός, με την αξία των στόλων που διαχειρίζονται οι εταιρείες συμφερόντων τους να αγγίζει τα $3,18 δισ. (96 πλοία) και $2,99 δισ. (34 πλοία), αντιστοίχως, όπως προκύπτει και από τον παρακάτω πίνακα:
Σε 2,88 δισ. ανέρχεται η αξία του στόλου των 72 πλοίων που διαχειρίζεται οι εταιρείες συμφερόντων της κ. Άννας Αγγελικούση και των υιών της κ.κ. Φραγκίσκου και Αντώνη Κανελλάκη. Στην έβδομη θέση κατατάσσει η VesselsValue τον κ. Ανδρέα Μαρτίνο, του οποίου η αξία του στόλου (83 πλοία) φτάνει τα $2,82 δισ.
Τα 68 πλοία που διαχειρίζεται η εταιρεία συμφερόντων του κ. Νικόλα Τσάκου ανέρχονται σε αξία στα $2,44 δισ. ενώ η αξία του στόλου (72 πλοία) του κ. Κωνσταντίνου Κωνσταντακόπουλου είναι στα $2,3 δισ. Στη δέκατη θέση βρίσκεται τέλος η κ. Αγγελική Φράγκου, με τη συνολική αξία του στόλου των πλοίων όλων των εταιρειών του Ομίλου Νavios να αγγίζει τα $2,17 δισ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«Απογειώθηκε» η συνολική επιβατική κίνηση για το 11μηνο του έτους 2024 στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, καταγράφοντας νέο ρεκόρ πριν κλείσει η χρονιά.…
Διακυβερνητική συμφωνία για την προώθηση της περιφερειακής ενεργειακής σταθερότητας, καθώς και καινοτόμων ενεργειακών έργων που αφορούν στην Ανατολική Μεσόγειο και ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση,…
Το λιμάνι της Σανγκάης έγινε το πρώτο λιμάνι στον κόσμο που κατέγραψε ετήσια διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων, άνω των 50 εκατ. TEUs. Το κινεζικό λιμάνι καταγράφεται…
Η Azerbaijan Airlines ανακοίνωσε ότι αναστέλλει όλες τις πτήσεις της από το Μπακού προς το Γκρόζνι, της πρωτεύουσα της Τσετσενίας, έως ότου ολοκληρωθεί η…
Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…
Η 32η ετήσια τελετή απονομής των βραβείων AMVER, που διοργανώνεται παραδοσιακά από το Propeller Club Πειραιά, σε συνεργασία με την Πρεσβεία των ΗΠΑ στην…
Στη δίνη της κλιματικής αλλαγής βρίσκεται η παραγωγή ζάχαρης της Ινδίας, καθώς τα ακραία καιρικά φαινόμενα αναγκάζουν τους παραγωγούς να αναθεωρήσουν προς τα κάτω…
Σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, το Ίδρυμα Ωνάση σχεδιάζει να μετατρέψει 22 δημόσια γυμνάσια και λύκεια σε Δημόσια Ωνάσεια σχολεία (11 Γυμνάσια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ