
Η ελληνική εμπορική ναυτιλία και οι επιχειρηματίες της θάλασσας εξακολουθούν να πρωταγωνιστούν παγκοσμίως και να κυριαρχούν στον άκρως ανταγωνιστικό διεθνή ναυτιλιακό στίβο. Eίναι χαρακτηριστικό ότι ο ελληνόκτητος στόλος ξεπερνά σε αξία τα $100 δισ. ενώ συγκεκριμένα ο στόλος δεξαμενόπλοιων και LNG Carriers των Ελλήνων βρίσκεται στην κορυφή παγκοσμίως, σύμφωνα με στοιχεία της VesselsValue (έως τον Απρίλιο 2020).
Ποιοί είναι, ωστόσο, οι Έλληνες που ηγούνται, με βάση την αξία του στόλου που διαχειρίζονται οι εταιρείες συμφερόντων τους; Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της VesselsValue που εξασφάλισαν αποκλειστικά τα Ναυτικά Χρονικά, o κ. Ιωάννης Αγγελικούσης παραμένει για μια ακόμα χρονιά ο πλέον ισχυρός στη συγκεκριμένη ανάλυση, με τη συνολική αξία του στόλου των πλοίων όλων των εταιρειών του Ομίλου Maran (138 πλοία) να αγγίζει τα $9,01 δισ.
Στην δεύτερη θέση βρίσκεται ο κ. Γεώργιος Προκοπίου, με τη συνολική αξία του διαχειριζόμενου στόλου του να αγγίζει τα $5,54 δισ. (128 πλοία), ενώ την τρίτη θέση καταλαμβάνει ο κ. Γεώργιος Οικονόμου με την αξία του υπό διαχείριση στόλου να ανέρχεται σε $4,49 δισ. (120 πλοία).
Την τέταρτη και πέμπτη θέση καταλαμβάνουν οι κ.κ. Νικόλας Μαρτίνος και Πήτερ Λιβανός, με την αξία των στόλων που διαχειρίζονται οι εταιρείες συμφερόντων τους να αγγίζει τα $3,18 δισ. (96 πλοία) και $2,99 δισ. (34 πλοία), αντιστοίχως, όπως προκύπτει και από τον παρακάτω πίνακα:
Σε 2,88 δισ. ανέρχεται η αξία του στόλου των 72 πλοίων που διαχειρίζεται οι εταιρείες συμφερόντων της κ. Άννας Αγγελικούση και των υιών της κ.κ. Φραγκίσκου και Αντώνη Κανελλάκη. Στην έβδομη θέση κατατάσσει η VesselsValue τον κ. Ανδρέα Μαρτίνο, του οποίου η αξία του στόλου (83 πλοία) φτάνει τα $2,82 δισ.
Τα 68 πλοία που διαχειρίζεται η εταιρεία συμφερόντων του κ. Νικόλα Τσάκου ανέρχονται σε αξία στα $2,44 δισ. ενώ η αξία του στόλου (72 πλοία) του κ. Κωνσταντίνου Κωνσταντακόπουλου είναι στα $2,3 δισ. Στη δέκατη θέση βρίσκεται τέλος η κ. Αγγελική Φράγκου, με τη συνολική αξία του στόλου των πλοίων όλων των εταιρειών του Ομίλου Νavios να αγγίζει τα $2,17 δισ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς ο εμπορικός πόλεμος κλιμακώνεται σε διεθνές επίπεδο, το outlook του παγκόσμιου εμπορίου θολώνει και ανατρέπει τις αναπτυξιακές εκτιμήσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ).…
Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) θα παράσχει συμβουλευτική υποστήριξη στο Υπερταμείο, το Εθνικό Επενδυτικό Ταμείο της Ελλάδας, για την ενίσχυση της ανθεκτικότητας βασικών ελληνικών…
Τελευταία Ενημέρωση: 23/04 – 13.58 Ισχυρός σεισμός 6,2 βαθμών σημειώθηκε σήμερα κοντά στην Κωνσταντινούπολη, ανακοίνωσε η υπηρεσία Αντιμετώπισης Φυσικών Καταστροφών και Εκτάκτων Καταστάσεων της…
Τις ανησυχίες του για τα απόνερα του καθεστώτος λιμενικών τελών σε κινεζικά πλοία, το οποίο ανακοίνωσε πρόσφατα η αμερικανική κρατική διοίκηση, εξέφρασε το World…
Στην κατασκευή ενός νέου τερματικού σταθμού στο Ceyhan στα Άδανα της Τουρκίας προχωρά η Stolthaven Terminals, θυγατρική της νορβηγικής Stolt-Nielsen, σε συνεργασία με τη…
Τα ινδικά διυλιστήρια συνεχίζουν να εισάγουν ασταμάτητα το ιδιαίτερα ανταγωνιστικό, από πλευράς κόστους, ρωσικό αργό. Το γεγονός αυτό, υποστηρίζει δημοσίευμα του Reuters, ώθησε το…
Ευοίωνα είναι τα μηνύματα για τη ναυσιπλοΐα στον Ρήνο, καθώς οι έντονες βροχοπτώσεις κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου του Πάσχα συνέβαλαν στη σημαντική άνοδο…
Μια νέα τεχνολογία δεξαμενής για τη μεταφορά ναυτιλιακών καυσίμων βρίσκεται στο επίκεντρο της πρόσφατης Έγκρισης επί της Αρχής (AiP) που χορήγησε ο αμερικανικός νηογνώμονας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ