
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα των Ωκεανών, η πετρελαϊκή εταιρεία Equinor δημοσιοποίησε τους στόχους της σχετικά με τη μείωση των εκπομπών άνθρακα από τις δραστηριότητές της που σχετίζονται με τη θάλασσα και τη ναυτιλία. Ως παραγωγός και χρήστης ναυτιλιακών καυσίμων, η Equinor έχει τη δυνατότητα να συμβάλει στη μείωση εκπομπών άνθρακα της ναυτιλίας.
«Από τη θέση μας στη νορβηγική ηπειρωτική υφαλοκρηπίδα (NCS), θα αναπτύξουμε νέες λύσεις για τη ριζική μείωση των εκπομπών, σε συνεργασία με τη νορβηγική αλλά και την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία», δήλωσε η Irene Rummelhoff, αντιπρόεδρος του marketing της Equinor.
Η Equinor αποσκοπεί στη μείωση κατά το ήμισυ των εκπομπών άνθρακα από τις θαλάσσιες δραστηριότητές της στη Νορβηγία έως το 2030, σε σύγκριση με τις αντίστοιχες του 2005, και στη μείωση κατά 50% των εκπομπών έως το 2050.
Σύμφωνα με τις αναφορές της εταιρείας, η χρησιμοποίηση και η προώθηση περιβαλλοντικά φιλικών καυσίμων είναι κάτι που ήδη εφαρμόζεται, ενώ μεσοπρόθεσμα θα δοθούν λύσεις μέσω υβριδικών συστημάτων και μπαταριών. Μακροπρόθεσμος στόχος της εταιρείας είναι η σταδιακή μετατροπή των καυσίμων, προς χρήση στον ναυτιλιακό τομέα, σε πλήρως οικολογικά. Η Equinor έχει εντοπίσει του εξής τρόπους ανάπτυξης οικολογικών καυσίμων για τον τομέα της ναυτιλίας:
• Αύξηση της χρήσης βιοκαυσίμου στο τελικό καύσιμο.
• Παραγωγή αμμωνίας και υδρογόνου από φυσικό αέριο, σε συνδυασμό με την ηλεκτρόλυση νερού από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
«Η επιτυχής ανάπτυξη καυσίμων μηδενικών εκπομπών για τον ναυτιλιακό τομέα θα απαιτήσει στενή συνεργασία μεταξύ της βιομηχανίας, των πλοιοκτητών, των προμηθευτών τεχνολογίας, των διεθνών οργανισμών και των αρμόδιων αρχών. Εάν πετύχουμε, θα εξασφαλίσουμε ένα μέλλον μηδενικών εκπομπών για τη ναυτιλιακή βιομηχανία και θα συμβάλουμε σε μια πιο βιώσιμη χρήση των παγκόσμιων ωκεανών», δήλωσε ο Kjetil Johnsen, αντιπρόεδρος για τους τομείς της ναυτιλίας, της ναυτιλιακής τεχνολογίας και των επιθεωρήσεων της Equinor.
Φωτό: AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ