
Η Petroleum Development Oman (PDO) ξεκίνησε τη λειτουργία του πρώτου εργοστασίου ηλιακής ενέργειας, απελευθερώνοντας 95,5 MMcm φυσικού αερίου ετησίως, σε μια περίοδο κατά την οποία τα έσοδα από το πετρέλαιο της χώρας μειώνονται λόγω των αποφάσεων του OPEC+ για περικοπές και της πτώσης των τιμών.
Ο φωτοβολταϊκός σταθμός παραγωγής ενέργειας Amin, στα νότια του Ομάν, συνολικού κόστους κατασκευής $94 εκατ., μπορεί να παράγει έως και 100 MW ηλεκτρικής ενέργειας μέσω ηλιακών πάνελ. Η παραγόμενη ενέργεια θα είναι αρκετή για να τροφοδοτήσει 15.000 νοικοκυριά και θα μπορούσε να οδηγήσει σε ετήσια μείωση εκπομπών CO2 άνω των 225.000 τόνων, κάτι που ισοδυναμεί με την απομάκρυνση 23.000 αυτοκινήτων από τον δρόμο, ανέφερε η PDO. Η πλειονότητα της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στο Ομάν πραγματοποιείται μέσω μονάδων ηλεκτροπαραγωγής αργού πετρελαίου (65%) και φυσικού αερίου (35%).
Τα έσοδα από τον τομέα των υδρογονανθράκων αντιπροσωπεύουν περίπου το 80% του προϋπολογισμού του σουλτανάτου, ο οποίος πλήττεται από τις παρατεταμένες χαμηλές τιμές του μαύρου χρυσού, προκαλώντας μεγάλα ελλείμματα. Η τιμή πετρελαίου που απαιτείται για την εξισορρόπηση του προϋπολογισμού φέτος είναι $85,90/βαρέλι, σύμφωνα με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο.
Μετά τη νέα συμφωνία περικοπής παραγωγής του OPEC+ τον Απρίλιο, το Ομάν θα μειώσει το 23% της παραγωγής του κατά τον Μάιο και τον Ιούνιο. Η πτώση ισοδυναμεί με μείωση 201.000 βαρελιών ημερησίως. Το Ομάν είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός στον Περσικό Κόλπο που δεν είναι μέλος του OPEC, είναι ωστόσο μέλος της συμμαχίας του OPEC+.
Το Ομάν διαθέτει μεγάλες ποσότητες φυσικού αερίου στα εδάφη του, κυρίως από το οικόπεδο Khazzan, που εκμεταλλεύεται η BP από τον Σεπτέμβριο του 2017, παράγοντας 1 δισ. κυβικά πόδια ημερησίως. Σε δεύτερη φάση, όταν τεθεί σε πλήρη λειτουργία και η παραγωγή από το οικόπεδο Ghazeer, θα προστεθούν ακόμα 500 MMcf/d.
Φωτό: Valdrin Xhemaj/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ