
Σε πρόσφατη ανάλυσή της, η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών επισήμανε τον αντίκτυπο της πανδημικής κρίσης στο χρέος των αεροπορικών εταιρειών. Σύμφωνα με την οικονομική ανάλυση, οι υποχρεώσεις του αεροπορικού κλάδου θα ανέλθει σε $550 δισ. μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, αυξημένο κατά $120 δισ. σε σύγκριση με το περασμένο έτος, δηλαδή κατά 28%.
Σημαντικό ρόλο στην αύξηση του χρέους διαδραματίζουν και οι κρατικές χρηματοδοτήσεις των αεροπορικών εταιρειών, καθώς μεγάλο μέρος αυτών αποτελούν κρατικά δάνεια που θα πρέπει να επιστραφούν. Πιο συγκεκριμένα, από τα συνολικά $123 δισ. που έχουν δοθεί στον αεροπορικό κλάδο ως οικονομική ενίσχυση, τα $67 δισ., δηλαδή το 55%, θα πρέπει να επιστραφούν. Από αυτό το πόσο, τα $50 δισ. αφορούν κρατικά δάνεια, τα $5 δισ. αφορούν την καταβολή φόρων που έχει αναβληθεί και τα $12 δισ. εγγυήσεις δανείων. Περισσότερα από $52 δισ. προέρχονται από εμπορικές πηγές, όπως εμπορικά δάνεια ($23 δισ.), χρέος κεφαλαιαγοράς ($18 δισ.), χρέος από νέες λειτουργικές μισθώσεις ($5 δισ.) και πρόσβαση σε υπάρχουσες πιστωτικές διευκολύνσεις ($6 δισ.).
Η μεγάλη αύξηση του χρέους είναι σαφώς αναμενόμενη, δεδομένων των εξαιρετικά δύσκολων οικονομικών συνθηκών, ωστόσο θα αποτελέσει μία ακόμα τροχοπέδη στην ανάκαμψη της αεροπορικής αγοράς. Οι αεροπορικές εταιρείες προσπαθούν να μειώσουν κατά το δυνατόν τα λειτουργικά τους κόστη και να βρουν την κατάλληλη ισορροπία ανάμεσα στο να μην είναι παθητικές και να παραμείνουν ανταγωνιστικές.
Η παρούσα οικονομική ανάλυση φυσικά θεωρείται αρκετά πρώιμη, καθώς γίνεται στο πρώτο μισό του τρέχοντος έτους, ενώ ακόμη παραμένει άγνωστο το ποια θα είναι η κατάσταση τους επόμενους μήνες. Το σενάριο οι παρούσες προβλέψεις να είναι χειρότερες τελικά δεν είναι διόλου απίθανο, δεδομένου ότι οι υγειονομικές αρχές σε ολόκληρο τον κόσμο αναμένουν και δεύτερο κύμα του κορονοϊού, πιθανότατα μέσα στο έτος, κάτι που αναπόφευκτα θα επηρεάσει και τις μεταφορές γενικότερα.
Φωτό: Pascal Meier/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο υπουργός Εθνικής ‘Αμυνας Νίκος Δένδιας και το Γάλλος υπουργός Ενόπλων Δυνάμεων Σεμπαστιάν Λεκορνί πραγματοποίησαν, σήμερα το απόγευμα, Μεγάλη Δευτέρα 14 Απριλίου, επίσκεψη στη…
H PCT (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.), θυγατρική εταιρεία της COSCO SHIPPING Ports Ltd παραμένοντας πιστή στη δέσμευσή της για στήριξη της τοπικής κοινωνίας, προχώρησε…
A highly productive and insightful technical meeting was recently held in the Athens Marriott, bringing together Hyundai Electric and Oceanking to showcase Hyundai Electric’s…
Ο Πρόεδρος και CEO της ΟΝΕΧ Πάνος Ξενοκώστας και Πρόεδρος της Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων συμμετείχε στο πάνελ «Defence Strategy and Security Challenges in Greece»,…
Καθώς ο εμπορικός πόλεμος ανάμεσα σε ΗΠΑ και Κίνα κλιμακώνεται, η Ουάσινγκτον προετοιμάζει νέες στρατηγικές κινήσεις στη γεωπολιτική «σκακιέρα» με φόντο τα ορυκτά. Συγκεκριμένα,…
Οι ΗΠΑ διαδραματίζουν πλέον πρωταγωνιστικό ρόλο στην αγορά δεξαμενόπλοιων, γεγονός που επιβεβαιώνεται από τα δεδομένα της VesselsValue για τα κορυφαία routes των MR tankers…
Σε περιβάλλον διεθνούς αναταραχής λόγω του εμπορικού πολέμου που έχουν πυροδοτήσει οι δασμοί του Αμερικανού Προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ, η ΕΚΤ καλείται να λάβει αποφάσεις…
Η τεχνητή νοημοσύνη, η μηχανική μάθηση και οι τεχνολογίες cloud συνδυάζονται σε μια καινοτόμο ψηφιακή πλατφόρμα, το Geomatics της Kongsberg Discovery. Πρόκειται για ένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ