Με μια οικονομική ύφεση που αναμένεται στο -1,4% από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) φέτος, η Ανγκόλα προβλέπεται ότι θα πληγεί λιγότερο από τους γείτονές της και από τις υπόλοιπες αφρικανικές χώρες παραγωγούς πετρελαίου. Ωστόσο, η κρίση έρχεται σε μια εποχή που ο δεύτερος μεγαλύτερος παραγωγός πετρελαίου της Υποσαχάριας Αφρικής προσδοκά σε ισχυρά έσοδα από το πετρέλαιο, προκειμένου να χρηματοδοτήσει πρωτοβουλίες οικονομικής διαφοροποίησης.
Όπως μεταδίδει το δίκτυο CNBC, για να ενισχύσει τις επενδύσεις σε πετρέλαιο και φυσικό αέριο, η διοίκηση του προέδρου João Lourenço πραγματοποίησε μια πλήρη αναθεώρηση του κανονιστικού πλαισίου της βιομηχανίας.
Σε τηλε-ημερίδα που διοργάνωσε το Αφρικανικό Ενεργειακό Επιμελητήριο, οι συμμετέχοντες συμφώνησαν ότι θα χρειαστούν περίπου δύο χρόνια για να ανακάμψει η οικονομία της χώρας, και ιδίως ο τομέας του πετρελαίου και του φυσικού αερίου, από την τρέχουσα κρίση. Μετά το 2021, οι προοπτικές για τον κλάδο φαίνονται εξαιρετικά θετικές, με πολλά υποσχόμενες ευκαιρίες ανάπτυξης σε διάφορους τομείς για διεθνείς επενδυτές και τοπικούς παράγοντες.
Προκειμένου να διευκολυνθούν οι επενδύσεις σε αυτές τις δύσκολες στιγμές, το Αφρικανικό Ενεργειακό Επιμελητήριο ενθάρρυνε την κυβέρνηση της Ανγκόλας να χαλαρώσει τους περιορισμούς στις θεωρήσεις και να μειώσει τη γραφειοκρατία, και να ακολουθήσει την ατζέντα της κοινής λογικής για την ενέργεια.
Η μακρά ιστορία της Ανγκόλας στην εξερεύνηση και στην παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου σημαίνει ότι η χώρα διαθέτει καλύτερα εκπαιδευμένο τοπικό εργατικό δυναμικό, που μπορεί να κινητοποιηθεί και να αντικαταστήσει ακριβό ξένο εργατικό δυναμικό σε βασικές θέσεις σε ολόκληρο τον κλάδο. Ομοίως, οι τοπικές εταιρείες υπηρεσιών έχουν την ευκαιρία να μεγιστοποιήσουν τις συνέργειές τους και να προσφέρουν φθηνότερες υπηρεσίες. Ως αποτέλεσμα, η κρίση αναμένεται να δώσει μια επιπλέον ώθηση στις τοπικές προσπάθειες ανάπτυξης, οι οποίες βρίσκονται σε άνοδο εδώ και μία δεκαετία.
Ενώ η Ανγκόλα αντιμετωπίζει το ίδιο είδος αβεβαιότητας με άλλες αφρικανικές αγορές πετρελαίου, με παρόμοιες προκλήσεις όπως η μεταβλητότητα στις συναλλαγματικές ισοτιμίες, οι περιορισμοί capex και οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί, οι κλάδοι του πετρελαίου και του φυσικού αερίου επωφελούνται από ισχυρή πολιτική βούληση και ξεκάθαρο όραμα για το μέλλον.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«Η Ελλάδα και η Τουρκία, δεν είμαστε μόνο γείτονες. Είμαστε εταίροι, ιδιαίτερα στον ναυτιλιακό τομέα» δήλωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης…
H αλλαγή σελίδας της INTERTANKO επιβεβαιώθηκε στις 20 Νοεμβρίου, όταν το Council επιβεβαίωσε ότι ο Rolf Westfal-Larsen θα διαδεχτεί τον Paolo d’Amico στη θέση…
Για πρώτη φορά, περισσότερα από 80 αντικείμενα του Ναυαγίου των Αντικυθήρων εκτίθενται στο Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη, στην πληρέστερη μέχρι σήμερα περιοδική έκθεση που παρουσιάζει…
Κανένα σημάδι ανάκαμψης δεν παρουσιάζει η ναυλαγορά των LNG carriers για ακόμα μία εβδομάδα, με τους ναύλους να σημειώνουν περαιτέρω πτώση την εβδομάδα με…
Το νεότευκτο φορτηγό «Orpheus» καθελκύστηκε στις 14 Απριλίου 1956 στα γερμανικά ναυπηγεία Howaldtswerke του Κιέλου, για λογαριασμό εταιρείας συμφερόντων του γραφείου Lyras Brothers Ltd…
Την τελευταία δεκαετία, o δορυφόρος Copernicus Sentinel-1 παρέχει πληθώρα δεδομένων ραντάρ για ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών και δραστηριοτήτων σε εκατομμύρια χρήστες ανά την υφήλιο.…
Συνέντευξη του κ. Χρήστου Σταϊκούρα, υπουργού Υποδομών και Μεταφορών
Ένα χαμηλότερο, από τα αρχικά πλάνα, ποσοστό πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων το 2025 είναι πιθανό να καταστήσει πολύ πιο δύσκολη την επίτευξη των στόχων της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ