
Υπεγράφη τη Δευτέρα 18 Μαΐου στην Αθήνα Μνημόνιο Συνεννόησης και Συνεργασίας μεταξύ τριών από τους πλέον σημαντικότερους οργανισμούς καινοτομίας και υψηλής τεχνολογίας της χώρας, της HEMEXPO – Έλληνες Κατασκευαστές Ναυτιλιακού Εξοπλισμού, της ΕΒΙΔΙΤΕ – Ένωση Ελληνικών Βιομηχανιών Διαστημικής Τεχνολογίας και Εφαρμογών και του ΣΕΚΕΕ – Σύνδεσμος Εταιρειών Καινοτόμων Εφαρμογών Ελλάδος.
Λαμβάνοντας υπόψη τις τελευταίες εξελίξεις στο χώρο της ναυτιλίας όπου νέες τεχνολογίες σε τομείς όπως η ρομποτική, οι αυτοματισμοί, τεχνικές Artificial Intelligence, νέες πράσινες τεχνικές κινητήρων και πρόωσης καθώς και νέα ελάχιστου βάρους σύνθετα υλικά, εφαρμόζονται στις νέες σχεδιάσεις των εμπορικών πλοίων. Οι εξελίξεις αυτές αναμένεται να οδηγήσουν στην ανάπτυξη ενός νέου τεχνολογικού κλάδου ο οποίος θα προμηθεύει τα νέα αυτά πλοία με νέα καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες. Στη νέα αυτή εποχή της ναυτιλίας οι ελληνικοί σύνδεσμοι υψηλής καινοτομίας συνεργάζονται προκειμένου να αναπτύξουν και να προτείνουν τεχνολογικές λύσεις σε παγκόσμιο επίπεδο .
Επιμέρους οφέλη που αναμένονται από την υπογραφή του μνημονίου και αποτελούν σημαντικούς πυλώνες ενίσχυσης της οικονομίας της χώρας είναι η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, η αύξηση του κύκλου εργασιών και εξαγωγών των εμπλεκόμενων επιχειρήσεων καθώς και η αύξηση των δραστηριοτήτων έρευνας και τεχνολογικής ανάπτυξης νέων πρωτοτύπων προϊόντων με συνεργασίες μεταξύ του κλάδου του Ναυτιλιακού εξοπλισμού και του κλάδου των καινοτόμων τεχνολογιών και διαστημικής, αναδεικνύοντας έτσι την Ελληνική βιομηχανία ναυτιλιακού και ναυπηγικού εξοπλισμού σε διεθνή στρατηγικό επιχειρησιακό εταίρο των πλοιοκτητών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ