
Σύμφωνα με την Alphatanker, «προσωρινό stop» έχει λάβει η τάση της χρήσης VLCCs για αποθηκευτικούς λόγους, καθώς, σε σχέση με τις προηγούμενες εβδομάδες, σημαντική μείωση σημειώθηκε στις συμφωνίες ναύλωσης για αποθήκευση πετρελαίου.
Στην ανάλυση της Alphatanker σχετικά με τις προοπτικές των τιμών πετρελαίου, εκτιμάται ότι το contango (όταν η spot τιμή ενός εμπορεύματος για άμεση παράδοση είναι χαμηλότερη από αυτή για μελλοντική παράδοση) έχει μειωθεί το τελευταίο διάστημα, καθώς, μετά τα πολύ χαμηλά επίπεδα τιμών των περασμένων εβδομάδων, η προσδοκώμενη επανεκκίνηση της παγκόσμιας ζήτησης αναμένεται να δώσει ώθηση στις υφιστάμενες τιμές του μαύρου χρυσού.
Αν και ο στόλος που προορίζεται για αποθήκευση πετρελαίου δεν αναμένεται να αυξηθεί μακροπρόθεσμα, με βάση τις ναυλώσεις του περασμένου Απριλίου, η τάση αυτή φαίνεται πως θα ενισχυθεί βραχυπρόθεσμα. Οι συμφωνίες αυτές έγιναν με βάση τα οικονομικά δεδομένα του Απριλίου, τα οποία δεν επηρεάζονται από την υφιστάμενη οικονομική ύφεση του Μαΐου. Επιπλέον, παρά την ελεγχόμενη αύξηση της ζήτησης πετρελαίου, η προσφορά συνεχίζει να υπερβαίνει τη ζήτηση τη δεδομένη στιγμή. Με τον ελεύθερο αποθηκευτικό χώρο στην ξηρά να λιγοστεύει, τα πλοία αποτελούν μονόδρομο βραχυπρόθεσμα.
Δεδομένων όλων των παραπάνω, η Alphatanker υποστηρίζει ότι η διαδικασία μείωσης του αριθμού των πλοίων για την αποθήκευση πετρελαίου δεν θα είναι άμεση και θα πραγματοποιηθεί σε διάστημα 6-9 μηνών από τον Ιούνιο.
Τέλος, η εταιρεία εκτιμά ότι η ζήτηση για τα crude oil tankers αναμένεται χαμηλή, με τα διυλιστήρια να μειώνουν τα αποθέματά τους και τους ναύλους να παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα.
Φωτό: Natalya Letunova/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στο μέλλον της ζήτησης για κρουαζιέρες εστιάζει το ναυπηγείο Meyer Werft, παρουσιάζοντας καινοτόμο σχεδίαση πλοίου με συγκεκριμένο ηλικιακό «target group». Ειδικότερα, το σχέδιο αφορά…
Η στρατηγική επένδυση του ιαπωνικού κολοσσού NYK στη μεθανόλη βαίνει ταχύτατα, με την Παρασκευή 4 Απριλίου να αποτελεί ημερομηνία-ορόσημο, δεδομένου ότι η NYK συνήψε…
Διάλειμμα από τη μεταβλητότητα φαίνεται να πραγματοποιεί η ναυλαγορά των LNG carriers. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης ενός LNG…
Η υπερωκεάνιος γραμμή του Βόρειου Ατλαντικού που ένωνε την ευρωπαϊκή με την αμερικανική ήπειρο αποτελούσε, από τα μέσα του 19ου αιώνα και για σειρά…
Μετά από μήνες έντονων διαπραγματεύσεων, ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) ενέκρινε σήμερα τα μεσοπρόθεσμα μέτρα για τη μείωση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα…
Υπεγράφη από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Σταύρο Παπασταύρου, η Υπουργική Απόφαση για τον ορισμό των ακριβών συντεταγμένων, όπου θα παραχωρηθεί το δικαίωμα…
Στους πρώτους δεσμευτικούς στόχους της ναυτιλίας, για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία, συμφώνησε σήμερα ο ΙΜΟ. Σε σχετική ανακοίνωση,…
Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A. έχει τη χαρά να ανακοινώσει ότι της απονεμήθηκε Ασημένια Διάκριση για τη Δέσμευση στον Καθαρισμό Θαλάσσιων Απορριμμάτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ