
Οι δώδεκα κορυφαίες εταιρείες παραγωγής πετρελαίου στα διεθνή χρηματιστήρια σημείωσαν συνολικές ζημίες άνω των $20 δισ. κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020, σύμφωνα με στοιχεία που συνέταξε η Anadolu Agency από τα οικονομικά αποτελέσματα αυτών των εταιρειών.
Λόγω των χαμηλών τιμών του πετρελαίου, οι ExxonMobil, Chevron, ConocoPhillips, Halliburton, Schlumberger, Baker Hughes, BP, Royal Dutch Shell, Total SA, Eni, Rosneft και Equinor κατέγραψαν συνολικές ζημίες ύψους $20,6 δισ. τους πρώτους τρεις μήνες του 2020. Οι δώδεκα πετρελαϊκοί γίγαντες σημείωσαν καθαρά κέρδη $23,4 δισ. την ίδια περίοδο πέρυσι.
Τα συνολικά έσοδα των δώδεκα εταιρειών μειώθηκαν επίσης κατά 17%, σε περίπου $262 δισ., το πρώτο τρίμηνο του 2020, από περίπου $315,5 δισ. το πρώτο τρίμηνο του 2019, σύμφωνα με τα στοιχεία.
Μεταξύ των δώδεκα πετρελαϊκών εταιρειών, η Baker Hughes κατέγραψε τις μεγαλύτερες ζημίες, με $10,2 δισ., ακολουθούμενη από τη Schlumberger, με απώλειες $7,37 δισ. Η ιταλική Eni ήρθε τρίτη, με ζημίες $3,17 δισ.
Μόνο τρεις εταιρείες μεταξύ αυτών πέτυχαν κέρδη το διάστημα Ιανουαρίου-Μαρτίου 2020. Πρόκειται για τη Chevron, που ήρθε στην κορυφή με κέρδη $3,6 δισ., τη γαλλική Total SA με κέρδη $1,78 δισ. και τη βρετανική ΒΡ με κέρδη μόλις $800 εκατ.
Η Royal Dutch Shell έγινε η εταιρεία που κατέγραψε την υψηλότερη μείωση των εσόδων από έτος σε έτος, τόσο σε ποσοστό όσο και σε ποσό, μεταξύ των παραπάνω εταιρειών. Ενώ η εταιρεία παρουσίασε έσοδα $83,7 δισ. τους πρώτους τρεις μήνες του 2019, το ποσό αυτό μειώθηκε στα $60 δισ. την ίδια περίοδο του 2020, σημειώνοντας μείωση $60 δισ. Η ετήσια μείωση των εσόδων κατά 28,3% ήταν επίσης η μεγαλύτερη ποσοστιαία πτώση μεταξύ των δώδεκα εταιρειών.
Σε πραγματικούς όρους, η μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής πετρελαίου των ΗΠΑ, η ExxonMobil, ήρθε στη δεύτερη θέση, καθώς τα ετήσια έσοδά της μειώθηκαν κατά $7,46 δισ., και η Total SA της Γαλλίας είδε τα έσοδά της να μειώνονται κατά $6,54 δισ.
Οι εταιρείες στη βιομηχανία πετρελαίου αντιμετωπίζουν τώρα τον κίνδυνο να έχουν υψηλότερες απώλειες και πολύ μεγαλύτερες μειώσεις εσόδων τα επόμενα τρίμηνα, εάν οι τιμές του μαύρου χρυσού δεν ανακάμψουν.
Παρόλο που οι περισσότερες από αυτές τις εταιρείες έχουν ανακοινώσει τους τελευταίους μήνες ότι σκοπεύουν να μειώσουν τις κεφαλαιουχικές δαπάνες τους και να σταματήσουν ορισμένα έργα υψηλού κόστους, οι τιμές του αργού πετρελαίου αναμένεται να παραμείνουν χαμηλές λόγω της αργής οικονομικής δραστηριότητας και της χαμηλής ζήτησης πετρελαίου σε όλο τον κόσμο.
Φωτό: Dan Anderson/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Έμπρακτη είναι η στήριξη της κυβέρνησης της Νότιας Κορέας στα μικρομεσαία ναυπηγεία της χώρας, μετά και την αύξηση της έκδοσης χρηματοδοτικών εργαλείων γνωστών και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ