
Ένα νέο report του DNV GL αναφορικά με τις προοπτικές του υδρογόνου στην παγκόσμια ενεργειακή σκακιέρα είδε πρόσφατα το φως της δημοσιότητας.
Η έκθεση «Heading for Hydrogen» φιλοξενεί τα αποτελέσματα έρευνας στην οποία συμμετείχαν μέσω συνεντεύξεων 1.000 επαγγελματίες του κλάδου του πετρελαίου και του φυσικού αερίου.
Ένα από τα σημαντικότερα ευρήματα του DNV GL είναι ότι ένα διαρκώς αυξανόμενο ποσοστό εταιρειών υιοθετεί πολιτικές και μεθόδους παραγωγής μειωμένων εκπομπών άνθρακα. Πιο συγκεκριμένα, φέτος το 60% των συμμετεχόντων αποκρίθηκαν ότι στρέφονται σε καθαρότερες πρακτικές, όταν το 2018 το ποσοστό αυτό κινούνταν στο 44%.
Πάνω από το 50% των συμμετεχόντων στην έρευνα του DNV GL από Ασία-Ειρηνικό (56%), Μέση Ανατολή και Βόρεια Αφρική (54%) και Ευρώπη (53%) ανέφεραν ότι το υδρογόνο θα αποτελέσει σημαντικό μέρος του ενεργειακού μείγματος τα επόμενα δέκα έτη.
Ωστόσο, το report επικεντρώνεται στις πολιτικές, τεχνικές και οικονομικές συνιστώσες που είναι αναγκαίες, προκειμένου να κεφαλαιοποιηθούν τα οφέλη από τη χρήση του υδρογόνου. Χαρακτηριστικά στο «Heading for Hydrogen» τονίζεται ότι, για να φτάσουν στο σημείο η βιομηχανία και οι κοινωνίες να απολαύσουν τα μέγιστα οφέλη του υδρογόνου, απαιτείται όλοι οι εμπλεκόμενοι στην αγορά να εστιάσουν στην ασφάλεια, στις υποδομές, στις μεθόδους αποθήκευσης εκπομπών άνθρακα και στις τεχνολογίες για την ανάπτυξη κατάλληλων κινήτρων προς τη χρήση του.
«Το υδρογόνο βρίσκεται στο προσκήνιο, καθώς διαδραματίζεται η ενεργειακή μετάβαση. Αλλά για να αξιοποιηθούν οι δυνατότητές του, τόσο οι κυβερνήσεις όσο και η βιομηχανία θα πρέπει να λάβουν τολμηρές αποφάσεις», δήλωσε η κ. Liv A. Hovem, CEO του DNV GL – Oil & Gas. «Η πρόκληση τώρα είναι η αλλαγή του χρονοδιαγράμματος: από το υδρογόνο στον ορίζοντα, στο υδρογόνο στα σπίτια, στις επιχειρήσεις και στα συστήματα μεταφοράς μας», σχολίασε χαρακτηριστικά.
Φωτό: PxHere
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αύξηση 8,5% σημείωσε το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας τον Ιανουάριο εφέτος, καθώς η αύξηση της αξίας των εισαγωγών ήταν υπερδιπλάσια εκείνης των…
Στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, ο Βουλευτής Χίου ΠΑΣΟΚ- Κινήματος Αλλαγής, Σταύρος Γ. Μιχαηλίδης, κάλεσε στη Βουλή τη Δευτέρα, 10 Μαρτίου, τον Υπουργό Ναυτιλίας…
Με την υπογραφή της απόφασης και την έκδοση της σχετικής πρόσκλησης για σημαντικά έργα και παρεμβάσεις που αποσκοπούν στην αντιμετώπιση της λειψυδρίας, από τον…
του καπτ. Γιώργου Γεωργούλη Το ναυτικό ατύχημα (σύγκρουση δύο πλοίων) που συνέβη στο αγκυροβόλιο αναμονής Immingham anchorage (waiting anchorage) στα πρόσγεια των λιμανιών του…
Την καθοδική πορεία που χαράσσουν του τελευταίους μήνες συνέχισαν τον Φεβρουάριο οι εισαγωγές θερμικού άνθρακα της Ινδίας, καθώς η ηλεκτροπαραγωγή με καύση άνθρακα «κόβει»…
Ανακατατάξεις αναμένεται να λάβουν χώρα στην κορυφαία δεκάδα των εταιρειών διαχείρισης containerships. Πιο συγκεκριμένα, βάσει δεδομένων της Alphaliner, το orderbook της Wan Hai Lines…
Ουκρανοί και Αμερικανοί αξιωματούχοι επρόκειτο να συναντηθούν για κρίσιμες συνομιλίες στη Σαουδική Αραβία την Τρίτη 11 Μαρτίου με στόχο τη χάραξη πορείας προς τον…
Δασμούς σε καναδικά εμπορεύματα επέβαλε πρόσφατα το Πεκίνο, κίνηση που συνιστά την απάντηση της Κίνας στη στάση της Οτάβα με επίκεντρο τα κινεζικά ηλεκτρικά…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ