Σημαντικές πτώσεις στα spot rates των crude oil tankers αναμένονται για το υπόλοιπο του 2020, καθώς και για το 2021, ενώ η επαναφορά των παροπλισμένων πλοίων στα διεθνή ύδατα ενδεχομένως να ασκήσει πίεση στη spot αγορά.
Σύμφωνα με την Teekay Tankers, οι μειώσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+ θα συνεχίσουν να ισχύουν για το 2020 και το 2021, αν και οι χώρες του OPEC+ έχουν δείξει σημάδια ότι θα υπάρξει βραχυπρόθεσμα σταδιακή αύξηση της παραγωγής.
Ωστόσο, καθώς η παγκόσμια προσφορά και ζήτηση πετρελαίου προσαρμόζονται, ίσως δούμε και μια περίοδο ρευστοποίησης των αποθεμάτων, που μπορεί να μετριάσει τη ζήτηση των tankers μεσοπρόθεσμα, ανέφερε η Teekay Tankers.
Με τις νέες παραγγελίες δεξαμενόπλοιων να παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα λόγω οικονομικών περιορισμών και δυσκολιών στην επιλογή καυσίμων, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι ο παγκόσμιος στόλος μεγαλώνει σε ηλικία, η καθαρή ανάπτυξη του παγκόσμιου στόλου των tankers αναμένεται να παραμείνει εξαιρετικά χαμηλή για τα επόμενα δύο χρόνια.
Βραχυπρόθεσμα, η Teekay Tankers εκτιμά ότι τα spot rates θα παραμείνουν εξαιρετικά ευμετάβλητα λόγω έλλειψης ισορροπίας μεταξύ προσφοράς και ζήτησης, καθώς και της διαρκούς ανάγκης για αποθήκευση φορτίων.
Μεσοπρόθεσμα, το μέλλον αναμένεται περισσότερο αβέβαιο. Από τη μία, η μειωμένη παραγωγή πετρελαίου σε συνδυασμό με τη ρευστοποίηση αποθεμάτων ενδεχομένως θα επηρεάσουν αρνητικά τα spot rates. Από την άλλη, οι ελάχιστες παραγγελίες μαζί με την επικείμενη διάλυση των μεγαλύτερων σε ηλικία πλοίων θα επαναφέρουν την ισορροπία.
Φωτό: PxHere
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εκλογή του νέου Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την προσεχή τριετία έλαβε χώρα κατά τις αρχαιρεσίες της Πέμπτης 6 Φεβρουαρίου 2025.…
Η ραγδαία ψηφιοποίηση των επιχειρήσεων και των κυβερνήσεων έχει φέρει στο προσκήνιο την ανάγκη για ισχυρή κυβερνοασφάλεια. Οι κυβερνοεπιθέσεις δεν είναι πλέον απλώς μια…
Σε πτωτική πορεία βρίσκονται οι αποστολές αμερικανικού άνθρακα προς την Ευρώπη, καθώς η καθίζηση του 2024 εκτιμάται ότι θα επιμείνει και το νέο έτος.…
Οι προκλήσεις επιμένουν για την αγορά των LNG carriers και το 2025 με το outlook να παραμένει θολό ελέω πληθώρας παραδόσεων πλοίων τα επόμενα…
Στρατηγική συνεργασία για την ανάπτυξη μιας βιομηχανικής κλίμακας μονάδας ηλεκτρόλυσης νερού, η οποία θα παράγει πράσινο υδρογόνο στο χημικό πάρκο Delfzijl της Βόρειας Ολλανδίας…
Περιορισμένες, σε σύγκριση με το 2024, είναι οι παραγγελίες πλοίων που έχουν τοποθετηθεί φέτος. Πιο συγκεκριμένα, βάσει σχετικής έκθεσης της VesselsValue, τον Ιανουάριο του…
Η ενεργειακή μετάβαση των οδικών μεταφορών βρίσκεται στο επίκεντρο πληθώρας πρωτοβουλιών, με σημαίνουσες εταιρείες να στρέφουν την προσοχή τους στις αναπτυσσόμενες προοπτικές της Κίνας…
Την αξιοποίηση της πυρηνικής ενέργειας με φόντο την ενεργειακή ασφάλεια εξετάζει το Ηνωμένο Βασίλειο. Πιο συγκεκριμένα, βάσει δημοσιεύματος του Bloomberg, το Λονδίνο φιλοδοξεί να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ