Σημαντικές πτώσεις στα spot rates των crude oil tankers αναμένονται για το υπόλοιπο του 2020, καθώς και για το 2021, ενώ η επαναφορά των παροπλισμένων πλοίων στα διεθνή ύδατα ενδεχομένως να ασκήσει πίεση στη spot αγορά.
Σύμφωνα με την Teekay Tankers, οι μειώσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+ θα συνεχίσουν να ισχύουν για το 2020 και το 2021, αν και οι χώρες του OPEC+ έχουν δείξει σημάδια ότι θα υπάρξει βραχυπρόθεσμα σταδιακή αύξηση της παραγωγής.
Ωστόσο, καθώς η παγκόσμια προσφορά και ζήτηση πετρελαίου προσαρμόζονται, ίσως δούμε και μια περίοδο ρευστοποίησης των αποθεμάτων, που μπορεί να μετριάσει τη ζήτηση των tankers μεσοπρόθεσμα, ανέφερε η Teekay Tankers.
Με τις νέες παραγγελίες δεξαμενόπλοιων να παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα λόγω οικονομικών περιορισμών και δυσκολιών στην επιλογή καυσίμων, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι ο παγκόσμιος στόλος μεγαλώνει σε ηλικία, η καθαρή ανάπτυξη του παγκόσμιου στόλου των tankers αναμένεται να παραμείνει εξαιρετικά χαμηλή για τα επόμενα δύο χρόνια.
Βραχυπρόθεσμα, η Teekay Tankers εκτιμά ότι τα spot rates θα παραμείνουν εξαιρετικά ευμετάβλητα λόγω έλλειψης ισορροπίας μεταξύ προσφοράς και ζήτησης, καθώς και της διαρκούς ανάγκης για αποθήκευση φορτίων.
Μεσοπρόθεσμα, το μέλλον αναμένεται περισσότερο αβέβαιο. Από τη μία, η μειωμένη παραγωγή πετρελαίου σε συνδυασμό με τη ρευστοποίηση αποθεμάτων ενδεχομένως θα επηρεάσουν αρνητικά τα spot rates. Από την άλλη, οι ελάχιστες παραγγελίες μαζί με την επικείμενη διάλυση των μεγαλύτερων σε ηλικία πλοίων θα επαναφέρουν την ισορροπία.
Φωτό: PxHere
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοένα κεντρικότερος καθίσταται ο ρόλος των πλοίων εναλλακτικών καυσίμων στη ναυτιλία, με το 2024 να μην αποτελεί εξαίρεση. Στο πλαίσιο αυτό, οι παραλαβές του…
Αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα εν μέσω σημαντικών προκλήσεων επέδειξε ο κλάδος των bulk carriers πέρυσι, σύμφωνα με όσα ανέφερε στο εορταστικό μήνυμα ο νέος πρόεδρος της…
Κατά τη διάρκεια του 20ού αιώνα, και κυρίως στις δεκαετίες που ακολούθησαν τη λήξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, η ναυτιλιακή βιομηχανία βίωσε μια σειρά…
Στον πυρήνα των εξελίξεων της ναυπηγικής βιομηχανίας, που υπόσχονται μηδενικές εκπομπές άνθρακα, παραμένει η χρήση αμμωνίας ως καυσίμου. Η αμμωνία, σε συνδυασμό με την…
Ως «σωσίβιο» έναντι της υπερπροσφοράς μεταφορικής ικανότητας λειτούργησαν οι αναδρομολογήσεις containerships από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας το 2024, σύμφωνα με την Alphaliner. Το…
Καθώς η ζήτηση για υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) αυξάνεται παγκοσμίως, τα LNG carriers αναδεικνύονται ως απόλυτα τεχνολογικά επιτεύγματα. Το νέο δεξαμενόπλοιο «Al Shelila», αποτέλεσμα…
Την ύστατη προσπάθεια ώστε να αποφευχθεί ένας νέος γύρος απεργιών, που θα παραλύσει τα λιμάνια της Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ και του Κόλπου του…
Σε μια σημαντική συμφωνία για την καθετοποίηση των δραστηριοτήτων της προχώρησε πρόσφατα η βραζιλιάνικη πολυεθνική εταιρεία μετάλλων και εξορύξεων Vale. Σύμφωνα με ανακοίνωση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ