
H British Ports Association (BPA) εξέδωσε πρόσφατα ένα πλάνο οικονομικής ανάκαμψης, το οποίο σκιαγραφεί πώς επενδύσεις στους λιμένες θα μπορούσαν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο προκειμένου να επουλωθούν εν μέρει οι πληγές του Covid-19 στη βρετανική οικονομία.
Ουσιαστικά το πλάνο παρέχει προτάσεις στη βρετανική κυβέρνηση για το πώς θα εκμεταλλευτεί τη μεγάλη δυναμική των λιμένων στον μακρύ δρόμο προς την ανάπτυξη. Εστιάζει, δε, σε τρεις συνιστώσες για την επανέναρξη της οικονομικής δραστηριότητας:
1. Συνεχείς μεσοπρόθεσμες ταμειακές ροές και υποστήριξη της επιχειρηματικότητας.
2. Μαζική αναθεώρηση των στόχων για τη βελτίωση των βρετανικών υποδομών, συμπεριλαμβανομένης της ίδρυσης ενός Green Maritime Fund για τη βιώσιμη ανάπτυξη.
3. Μια νέα ευρεία πολιτική που θα ενισχύει το Freeports, τη στρατηγική ανάπτυξης για τον κλάδο των μεταφορών στη μετά Brexit εποχή.
Το πλάνο χωρίζεται σε βραχυπρόθεσμες, μεσοπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες πρωτοβουλίες και περιγράφει τον τρόπο με τον οποίο η κυβέρνηση μπορεί να χρησιμοποιήσει τους λιμένες και την ευρύτερη ναυτιλιακή βιομηχανία, όχι μόνο για τη χορήγηση βοήθειας στην οικονομία στα πρώτα της βήματα προς την ανάκαμψη, αλλά και για την τόνωση της ανάπτυξης τα χρόνια που έπονται.
Ο Richard Ballantyne, επικεφαλής της BPA, ανέφερε ότι η πανδημία είχε ως απόρροια πολλά λιμάνια να καταγράψουν σημαντικές απώλειες στους όγκους δραστηριότητάς τους, εξέλιξη που ήταν αδύνατον να προβλεφθεί. Και προσθέτει πως «η επίδραση θα γίνει αισθητή μεσοπρόθεσμα, καθώς, ενώ η υγειονομική κρίση θα περιοριστεί, οι οικονομικές στρεβλώσεις θα παραμείνουν».
Σε έρευνα που πραγματοποίησε η BPA, διαπιστώθηκε ότι μόλις το 36% των βρετανικών λιμένων-μελών της Ένωσης αισθάνονται αυτοπεποίθηση για τις προοπτικές της βιομηχανίας τους επόμενους δώδεκα μήνες. Ο κ. Ballantyne εξηγεί ότι είναι απαραίτητη η υποστήριξη της κυβέρνησης για τον περιορισμό των επιπτώσεων του Covid-19, σημειώνοντας παράλληλα ότι η παροχή βοήθειας στα λιμάνια συνεπάγεται βοήθεια στο ίδιο το κράτος.
«Το πλάνο ανάκαμψης προσφέρει μια πορεία προς την ευημερία μακροπρόθεσμα, προωθώντας παράλληλα την αειφόρο ανάπτυξη και βοηθώντας τα λιμάνια να αξιοποιήσουν τις δυνατότητές τους. Τα λιμάνια έχουν τη φιλοδοξία να οδηγήσουν τη χώρα σε ένα νέο μέλλον», καταλήγει ο επικεφαλής της BPA.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ετήσια λίστα με τους πλουσιότερους ανθρώπους παγκοσμίως δημοσίευσε το Forbes. Για ακόμα ένα έτος, σημαντική είναι η παρουσία των Ελλήνων και δη εκείνων…
Σε ανοδική πορεία αναμένεται να κινηθεί η κατανάλωση πετρελαίου στην Κίνα το 2025. Ειδικότερα, όπως αναφέρει δημοσίευμα του Reuters, επικαλούμενο τις εκτιμήσεις ενός think…
Με φόντο τον στόχο της Ιαπωνίας να μετατρέψει τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στην κύρια μορφή ηλεκτροπαραγωγής έως το 2040, τρεις κορυφαίες ιαπωνικές εταιρείες, οι…
Το οικονομικό κλίμα ενισχύθηκε τον Μάρτιο, με τον σχετικό δείκτη να κλείνει στις 107,7 από τις 106,9 μονάδες τον προηγούμενο μήνα. Σύμφωνα με έρευνα…
Στις προοπτικές του αιθανίου ως εμπορεύματος εστιάζουν ολοένα και περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες, με τα αντίστοιχα πλοία να βρίσκονται στο επίκεντρο πληθώρας πρωτοβουλιών. Στο πλαίσιο…
Η πρόταση της Ουάσιγκτον για επιβολή τελών σε πλοία κινεζικής ναυπήγησης έχει προκαλέσει διχασμένες αντιδράσεις, ακόμα και εντός των συνόρων των ΗΠΑ. Η συγκεκριμένη…
Χαμόγελα για τους Αργεντινούς εξαγωγείς φέρνει το 2025, δεδομένου ότι, την περίοδο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2025, οι εξαγωγές διαμορφώθηκαν σε υψηλό 10 ετών. Ειδικότερα, όπως αναφέρει…
Τον κρίσιμο ρόλο των λιμένων στην υποστήριξη των προσπαθειών αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, με στόχο την επίτευξη μηδενικών εκπομπών έως το 2050, υπογραμμίζει πρόσφατη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ