
Ο συνασπισμός των μελών του OPEC+ φαίνεται αποφασισμένος να μειώσει την παγκόσμια παραγωγή και να αυξήσει τις τιμές του πετρελαίου, οι οποίες κατακρημνίστηκαν τον Απρίλιο, λόγω των μεταξύ τους διενέξεων και της κάμψης της παγκόσμιας ζήτησης εξαιτίας της πανδημίας.
Οι τιμές του πετρελαίου σημείωσαν άνοδο από την έναρξη των νέων περικοπών του OPEC+, οι οποίες συνδυάστηκαν με την ελαφρώς βελτιωμένη εικόνα στην παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου, συνεπικουρούμενες από τις περικοπές στη Βόρεια Αμερική. Οι προσδοκίες ότι τα χειρότερα είναι πλέον πίσω μας και η αντίληψη ότι η χειρότερη ιστορικά κατάρρευση της ζήτησης ανήκει οριστικά στο παρελθόν έρχονται να ενσταλάξουν εμπιστοσύνη στην αγορά.
Το πιο αισιόδοξο συναίσθημα, ωστόσο, εγείρει ένα άλλο ερώτημα: κατά πόσον οι παραγωγοί θα μπουν στον πειρασμό από την αύξηση των τιμών του αργού πετρελαίου να αγνοήσουν τις ποσοστώσεις εντός του OPEC+ και πόσο πιθανό είναι να ξεκινήσει η δραστηριότητα εξόρυξης σχιστολιθικού πετρελαίου στις ΗΠΑ νωρίτερα απ’ ό,τι η αγορά το χρειάζεται.
Στο σύμφωνο του Απριλίου, οι χώρες του OPEC+ συνειδητοποίησαν ότι υποτίμησαν τον αντίκτυπο του Covid-19 στην παγκόσμια ζήτηση. Με τα έσοδα από το πετρέλαιο να καταρρέουν, καθώς η ζήτηση και οι τιμές του μειώθηκαν σε πρωτοφανή κλίμακα, οι πετρελαιοπαραγωγοί χώρες γρήγορα αντιλήφθηκαν ότι έπρεπε να εξαναγκάσουν πάραυτα την αγορά σε ισορροπία, για να σώσουν τις οικονομίες τους, που εξαρτώνται σε υψηλό βαθμό από το πετρέλαιο.
Η τιμή του πετρελαίου είναι κατά 80% υψηλότερη απ’ ό,τι στα μέσα Απριλίου και οι αναλυτές επισημαίνουν ότι οι περικοπές από τον OPEC+, σε συνδυασμό με την περιστολή της παραγωγής στη Βόρεια Αμερική, φτάνουν συνολικά τα 4 εκατ. bpd.
Η βελτίωση της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου και οι γρηγορότερες από το αναμενόμενο περικοπές παραγωγής από χώρες εκτός του συμφώνου του OPEC+ αναμένεται να ωθήσουν την αγορά πετρελαίου σε έλλειμμα τον Ιούνιο, ανέφερε η Goldman Sachs.
Η Σαουδική Αραβία και η ηγέτιδα των χωρών εκτός OPEC, Ρωσία, υπέβαλαν δήλωση λέγοντας ότι παραμένουν σταθερά προσηλωμένοι στην επίτευξη του στόχου της σταθερότητας της αγοράς και στην επίσπευση της εξισορρόπησης της αγοράς πετρελαίου.
«Θα θέλαμε να επαινέσουμε ιδιαίτερα τις προσπάθειες υπεύθυνων παραγωγών σε όλο τον κόσμο, που έχουν προσαρμόσει πρόθυμα την παραγωγή τους με αίσθηση κοινής ευθύνης», δήλωσαν ο υπουργός Ενέργειας της Σαουδικής Αραβίας, πρίγκιπας Abdulaziz bin Salman, και ο υπουργός Ενέργειας της Ρωσίας, Alexander Novak.
Φωτό: Nico Franz/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ