H αγορά των bulk carriers καλείται να αντιμετωπίσει ταυτόχρονα δύο σημαντικές προκλήσεις που πλήττουν τη ζήτηση για θαλάσσια μεταφορά ξηρών φορτίων και συνεπώς την κερδοφορία της: την εποχικότητα και την πανδημία του κορονοϊού.
Tα παραπάνω αναφέρει σε πρόσφατο δημοσίευμά του το Bloomberg, το οποίο φιλοξενεί συνέντευξη του κ. William Fairclough, Μanaging Director της Wah Kwong Maritime Transport Holdings Ltd., μιας εκ των κορυφαίων πλοιοκτητριών εταιρειών στο Χονγκ Κονγκ.
Όπως σημειώνει ο ίδιος, οι αποστολές ξηρών φορτίων από τη Βραζιλία, έναν από τους σημαντικότερους κόμβους για το εμπόριο σιτηρών και iron ore, παραμένουν χαμηλές και οι εφοδιαστικές αλυσίδες επηρεάζονται από τον ιό.
Άλλωστε, ο BDI, ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, φέτος κινείται σε πολύ χαμηλά επίπεδα, παρά το γεγονός ότι τον Απρίλιο παρουσίασε κάποιες αυξητικές τάσεις. Μάλιστα, στις αρχές Μαΐου, ο δείκτης υποχώρησε στα χαμηλότερα επίπεδα από το 2016.
Η πανδημία αποτελεί έναν ακόμα κατασταλτικό παράγοντα για την ανάπτυξη της αγοράς, η οποία ήδη έπρεπε να αντιμετωπίσει σοβαρές στρεβλώσεις. Παραδοσιακά, στους πρώτους μήνες κάθε έτους παρουσιάζεται πτώση της ζήτησης για ξηρά φορτία, ενώ οι προμήθειες σιδηρομεταλλεύματος από Βραζιλία και Αυστραλία ήταν φέτος σημαντικά μειωμένες, λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών, που επηρέασαν την εύρυθμη λειτουργία των λιμένων τους. Επιπροσθέτως, η κατάρρευση φράγματος σε ορυχείο της Vale τον Ιανουάριο του 2019 εξακολουθεί να αποτελεί «πληγή» για τις βραζιλιάνικες εξαγωγές iron ore.
«Βρισκόμαστε σε ένα περιβάλλον αβεβαιότητας, όπου δεν είναι δυνατόν να προβλεφθεί πότε θα αρθούν τα lockdown σε διάφορες χώρες του κόσμου και πώς θα επηρεάσει την αγορά ένα ενδεχόμενο δεύτερο κύμα εξάπλωσης του ιού», σημειώνει ο κ. Fairclough. Συμπληρώνει επίσης ότι, για να υπάρξει ουσιαστική ανάκαμψη της αγοράς των dry, είναι αναγκαία η επιστροφή της Ινδίας στην κανονικότητα και η αύξηση των ροών iron ore από τη Βραζιλία προς την Κίνα.
Ο επικεφαλής της Wah Kwong Maritime Transport αναμένει σταδιακή βελτίωση των ναύλων κατά το β΄ μισό του έτους, καθώς πολλές χώρες εφαρμόζουν μέτρα στήριξης και ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, ενώ η βιομηχανική δραστηριότητα της Κίνας διαφαίνεται ότι επιστρέφει σε κανονικά επίπεδα. Η ναυτιλία αποτελεί, εξάλλου, μια βιομηχανία η οποία παρουσιάζει μεγάλη μεταβλητότητα και «όταν η εικόνα της αγοράς αλλάζει, μπορεί να συμβεί με τάχιστους ρυθμούς», καταλήγει ο κ. Fairclough.
Φωτό: PxHere
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«Η Ελλάδα και η Τουρκία, δεν είμαστε μόνο γείτονες. Είμαστε εταίροι, ιδιαίτερα στον ναυτιλιακό τομέα» δήλωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης…
H αλλαγή σελίδας της INTERTANKO επιβεβαιώθηκε στις 20 Νοεμβρίου, όταν το Council επιβεβαίωσε ότι ο Rolf Westfal-Larsen θα διαδεχτεί τον Paolo d’Amico στη θέση…
Για πρώτη φορά, περισσότερα από 80 αντικείμενα του Ναυαγίου των Αντικυθήρων εκτίθενται στο Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη, στην πληρέστερη μέχρι σήμερα περιοδική έκθεση που παρουσιάζει…
Κανένα σημάδι ανάκαμψης δεν παρουσιάζει η ναυλαγορά των LNG carriers για ακόμα μία εβδομάδα, με τους ναύλους να σημειώνουν περαιτέρω πτώση την εβδομάδα με…
Το νεότευκτο φορτηγό «Orpheus» καθελκύστηκε στις 14 Απριλίου 1956 στα γερμανικά ναυπηγεία Howaldtswerke του Κιέλου, για λογαριασμό εταιρείας συμφερόντων του γραφείου Lyras Brothers Ltd…
Την τελευταία δεκαετία, o δορυφόρος Copernicus Sentinel-1 παρέχει πληθώρα δεδομένων ραντάρ για ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών και δραστηριοτήτων σε εκατομμύρια χρήστες ανά την υφήλιο.…
Συνέντευξη του κ. Χρήστου Σταϊκούρα, υπουργού Υποδομών και Μεταφορών
Ένα χαμηλότερο, από τα αρχικά πλάνα, ποσοστό πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων το 2025 είναι πιθανό να καταστήσει πολύ πιο δύσκολη την επίτευξη των στόχων της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ