
Ανήσυχοι μοιάζουν οι παγκόσμιοι πετρελαϊκοί κολοσσοί για την πορεία της ζήτησης για μαύρο χρυσό, καθώς η κρίση του κορονοϊού αλλάζει άρδην τα δεδομένα.
Η πανδημία έχει μεταβάλει δραματικά τον τρόπο ζωής των ανθρώπων ανά την υφήλιο και έχει δημιουργήσει ένα πέπλο αβεβαιότητας για την παγκόσμια πετρελαιοβιομηχανία, με κύκλους της αγοράς να εκφράζουν τις ανησυχίες τους για το κατά πόσο ή/και πόσο σύντομα θα επιστρέψει η ζήτηση στα προ κορονοϊού επίπεδα.
Σε συνέντευξη που παραχώρησε στους Financial Times ο CEO της BP, Bernard Looney, τόνισε πως δεν θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο ότι, με το πέρας της πανδημίας, η ζήτηση θα επιστρέψει σε κανονικά επίπεδα, μετά την κατάρρευση που παρατηρείται λόγω του Covid-19.
O κ. Looney έρχεται να προστεθεί στους επικεφαλής άλλων μεγάλων πετρελαϊκών εταιρειών, οι οποίοι ανοικτά πλέον θεωρούν ότι η ζήτηση δεν θα επανέλθει σύντομα στα επίπεδα των 100 εκατ. βαρελιών/ημέρα.
Τον προηγούμενο μήνα, μάλιστα, ο CEO της Shell, Ben van Beurden, σημείωσε, με αφορμή την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας, ότι «η υπάρχουσα κρίση είναι κρίση αβεβαιότητας» και πρόσθεσε ότι βιώνουμε μια «καταστροφή» της ζήτησης για πετρέλαιο, η οποία είναι άγνωστο πότε θα σταματήσει.
Με την πανδημική κρίση να έχει οδηγήσει σε κατάρρευση της ζήτησης, η BP, η Shell και άλλοι oil majors, όπως η Eni και η Τοtal, έχουν στραφεί στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, και μάλιστα έχουν δεσμευτεί για ενεργειακή ουδετερότητα έως το 2050 ή καινωρίτερα.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Έμπρακτη είναι η στήριξη της κυβέρνησης της Νότιας Κορέας στα μικρομεσαία ναυπηγεία της χώρας, μετά και την αύξηση της έκδοσης χρηματοδοτικών εργαλείων γνωστών και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ