
Έμφορτα με σαουδαραβικό πετρέλαιο υπερδεξαμενόπλοια τα οποία κατευθύνονται στις ακτές των ΗΠΑ χρειάζονται περισσότερες ημέρες για εκφόρτωση των εν λόγω φορτίων, καθώς καθίσταται πλέον δύσκολη η εύρεση μικρότερων δεξαμενόπλοιων που συμμετέχουν σε αυτή τη διαδικασία.
Οι αυξημένες ροές πετρελαίου από τον μεγαλύτερο παραγωγό του κόσμου προς τις ΗΠΑ σε συνδυασμό με τη σχεδόν αποκλειστική χρήση μικρότερων πλοίων για το εν λόγω trade προκαλούν καθυστερήσεις στα μεγαλύτερα πλοία που αναμένουν να ξεφορτώσουν.
Υπενθυμίζεται ότι τον Απρίλιο η Σαουδική Αραβία και η Ρωσία επιδόθηκαν σε έναν «πόλεμο τιμών», με την πρώτη να «πλημμυρίζει» την αγορά με πετρέλαιο προκειμένου να αυξήσει το μερίδιο αγοράς της. Συνεπώς, Αμερικανοί εισαγωγείς έσπευσαν να αγοράσουν σαουδαραβικό πετρέλαιο ελέω της πολύ χαμηλής τιμής του.
Όπως ανέφερε στο Bloomberg o κ. Peter Sand, ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO, περίπου 18 υπερδεξαμενόπλοια κατευθύνονται προς τον Κόλπο του Μεξικού, όταν υπό φυσιολογικές συνθήκες ο αριθμός τους δεν ξεπερνά τα επτά.
«Δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι απαιτείται περισσότερος χρόνος για την εκφόρτωση των VLCCs στο U.S. Gulf», πρόσθεσε.
Συνήθως χρειάζονται περίπου 4-6 ημέρες για την πλήρη εκφόρτωση VLCCs που μεταφέρουν 2 εκατ. βαρέλια πετρελαίου στα αμερικανικά λιμάνια, μια διαδικασία γνωστή ως reverse lightering. Συνήθως οι Αμερικανοί αγοραστές προτιμούν να ναυλώνουν τρία μικρότερα δεξαμενόπλοια μεταφορικής ικανότητας 600.000 βαρελιών προκειμένου να ολοκληρώσουν τη διαδικασία εκφόρτωσης.
Σύμφωνα με στοιχεία από πλατφόρμες καταγραφής της κίνησης των πλοίων, πλέον απαιτούνται περίπου 10-14 ημέρες προκειμένου έμφορτα με σαουδαραβικό αργό VLCCs να ξεφορτώσουν στις ΗΠΑ.
Τέλος, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, μέχρι τα τέλη Ιουνίου αναμένεται να καταφθάσουν στις ακτές των ΗΠΑ είκοσι υπερδεξαμενόπλοια από τη Σαουδική Αραβία.
Φωτό: John G. Mabanglo/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Έμπρακτη είναι η στήριξη της κυβέρνησης της Νότιας Κορέας στα μικρομεσαία ναυπηγεία της χώρας, μετά και την αύξηση της έκδοσης χρηματοδοτικών εργαλείων γνωστών και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ