
Το International Group of P&I Clubs, το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS), η BIMCO και η InterManager στρέφουν την προσοχή τους στις ανησυχητικά αυξανόμενες κρατήσεις πλοίων και συλλήψεις πληρωμάτων στο Μεξικό. Μια τέτοια περίπτωση είναι και αυτή του φορτηγού πλοίου «UBC Savannah» και η σύλληψη του πλοιάρχου του, μετά την εύρεση ναρκωτικών στο πλοίο.
Ήδη από το 2019, οι προαναφερθέντες διεθνείς οργανισμοί της ναυτιλίας έχουν καταγράψει μεγάλο αριθμό πλοίων που μετέφεραν παράνομα ναρκωτικά και τελικά κρατήθηκαν, μετά την έλευσή τους σε λιμάνια του Μεξικού. Τα λιμάνια αναχώρησης συνήθως είναι αυτά του Εκουαδόρ, της Κολομβίας και του Παναμά. To Skuld P&I Club σημειώνει ότι, ενώ η πάταξη αυτής της παράνομης δραστηριότητας είναι ζωτικής σημασίας για το Μεξικό, μεγάλη προσοχή θα πρέπει να δίνεται και στις αδικαιολόγητες κρατήσεις πλοίων και συλλήψεις μελών πληρώματος.
Οι παραπάνω διεθνείς οργανισμοί επικεντρώνονται στον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας του Μεξικού, που ορίζει ότι όσοι κατηγορούνται για κατοχή ναρκωτικών ουσιών πρέπει να παραμένουν στη φυλακή πριν από τη δίκη, ακόμα κι αν είναι αθώοι. Αυτό που απασχολεί το International Group of P&I Clubs, το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS), την BIMCO και την InterManager είναι ότι η νομοθεσία αυτή εφαρμόζεται αδιακρίτως, κάτι το οποίο έχει γνωστοποιηθεί στη μεξικανική κυβέρνηση. Οι συλλήψεις μελών πληρώματος και οι κρατήσεις πλοίων ενδέχεται, μάλιστα, να διαρκέσουν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα λόγω του Covid-19. Οι οργανισμοί έχουν έλθει σε επαφή με τις μεξικανικές αρχές για την απελευθέρωση του πλοιάρχου του «UBC Savannah».
Φωτό: Carlos Barba/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ