
H μεταβλητότητα που παρουσιάζει φέτος η αγορά πετρελαίου κρίνεται πρωτοφανής, με αποτέλεσμα να επηρεάζεται και η αντίστοιχη αγορά των ναυτιλιακών καυσίμων.
Σε πρόσφατη ανάλυσή της η BIMCO σημειώνει ότι τα άνευ προηγουμένου σοκ σε προσφορά και ζήτηση έχουν ρίξει τις τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων σε πολύ χαμηλά επίπεδα, με το VLSFO να τελεί υπό διαπραγμάτευση στα $246/τόνο στις 5 Μαΐου στη Σιγκαπούρη. Παράλληλα η τιμή του MGO LS (marine gas oil low sulphur) έφτασε στα $243/μετρικό τόνο την ίδια ημέρα, όταν στις 8 Ιανουαρίου ήταν στα $744/μετρικό τόνο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της BIMCO, η τιμή του MGO LS ήταν στα $1.360/μετρικό τόνο στις αρχές του 2008, ακολούθησε μια μακρά πορεία καθόδου πριν ανέλθει σε πολύ υψηλά επίπεδα ξανά στις 11 Απριλίου του 2011, και συγκεκριμένα στα $1.075/μετρικό τόνο. Από την εμπειρία του παρελθόντος προκύπτει ότι η ανάκαμψη δεν επέρχεται τόσο γρήγορα όσο η ύφεση και, παρόλο που η φύση της τρέχουσας κρίσης είναι διαφορετική από τις προηγούμενες, η ανάκαμψη των τιμών δύσκολα θα ακολουθήσει την καμπύλη v.
Ο κ. Peter Sand, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO, αναφέρει ότι οι τιμές των καυσίμων στη Σιγκαπούρη κατρακύλησαν με τον πιο γρήγορο ρυθμό μετά το ξέσπασμα της παγκόσμιας οικονομικής ύφεσης του 2008.
Με την εφαρμογή της νομοθεσίας του ΙΜΟ από 1/1/2020, το σκηνικό έχει αλλάξει σημαντικά στους κυριότερους κόμβους ανεφοδιασμού πλοίων με καύσιμα, με τις πωλήσεις VLSFO να είναι ασύγκριτα πιο υψηλές σε σχέση με τις αντίστοιχες HSFO. Άλλωστε, ένας μικρός αριθμός πλοίων έχει εξοπλιστεί με scrubbers για την κατανάλωση βαρέων καυσίμων.
«Πριν από την εφαρμογή του sulphur cap, η βιομηχανία ανησυχούσε για τη διαθεσιμότητα αποθειωμένων καυσίμων. Τώρα, τον Απρίλιο του 2020, η επάρκεια HSFΟ είναι μάλλον ένα ζήτημα που απασχολεί σημαντικά hubs μαζί με την ποιότητα», σχολιάζει χαρακτηριστικά ο κ. Sand.
Φωτό: Martin Förster/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε υψηλό τριών ετών διαμορφώνεται το ευρώ έναντι του δολαρίου, καθώς οι διεθνείς αγορές αντιδρούν στις πολιτικές που χαράσσει η Ουάσιγκτον. Ειδικότερα, το πρωί…
Με άξονα την καινοτομία και αιχμή του δόρατος τη μεθανόλη, ο κολοσσός της liner ναυτιλίας Hapag-Lloyd συνεργάζεται με τη MAN Energy Solutions και τη…
Δίχως σταματημό οι εξελίξεις στον εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ και Κίνας, με την Κίνα να ανακοινώνει νέα άνοδο των δασμών σε αμερικανικά προϊόντα. Πλέον, οι…
Οι αμερικανικές βλέψεις για επιβολή τελών σε πλοία που προσεγγίζουν λιμένες των ΗΠΑ, εφόσον αυτά έχουν ναυπηγηθεί στην Κίνα, θορυβεί την παγκόσμια ναυτιλία. Στο…
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, μέσω του προγράμματος υποτροφιών της «ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ», προσφέρει, για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026, περισσότερες από 100 ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ, για…
Συγκίνηση και υπερηφάνεια ήταν τα χαρακτηριστικά στοιχεία της 10ης Επετειακής Τελετής Απονομής Υποτροφιών που διοργάνωσε, στις 7 Απριλίου 2025, στο ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετανία, η…
Την πεποίθησή του ότι η ελληνική ναυτιλία θα ανεβάσει σύντομα το μερίδιό της στον παγκόσμιο στόλο από 21% που είναι σήμερα σε 25% εξέφρασε…
Εθιμοτυπική συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής την Τρίτη 8 Απριλίου με τον νέο Υπουργό κ. Βασίλη Κικίλια με παρουσία του Υφυπουργού…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ