H μεταβλητότητα που παρουσιάζει φέτος η αγορά πετρελαίου κρίνεται πρωτοφανής, με αποτέλεσμα να επηρεάζεται και η αντίστοιχη αγορά των ναυτιλιακών καυσίμων.
Σε πρόσφατη ανάλυσή της η BIMCO σημειώνει ότι τα άνευ προηγουμένου σοκ σε προσφορά και ζήτηση έχουν ρίξει τις τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων σε πολύ χαμηλά επίπεδα, με το VLSFO να τελεί υπό διαπραγμάτευση στα $246/τόνο στις 5 Μαΐου στη Σιγκαπούρη. Παράλληλα η τιμή του MGO LS (marine gas oil low sulphur) έφτασε στα $243/μετρικό τόνο την ίδια ημέρα, όταν στις 8 Ιανουαρίου ήταν στα $744/μετρικό τόνο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της BIMCO, η τιμή του MGO LS ήταν στα $1.360/μετρικό τόνο στις αρχές του 2008, ακολούθησε μια μακρά πορεία καθόδου πριν ανέλθει σε πολύ υψηλά επίπεδα ξανά στις 11 Απριλίου του 2011, και συγκεκριμένα στα $1.075/μετρικό τόνο. Από την εμπειρία του παρελθόντος προκύπτει ότι η ανάκαμψη δεν επέρχεται τόσο γρήγορα όσο η ύφεση και, παρόλο που η φύση της τρέχουσας κρίσης είναι διαφορετική από τις προηγούμενες, η ανάκαμψη των τιμών δύσκολα θα ακολουθήσει την καμπύλη v.
Ο κ. Peter Sand, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO, αναφέρει ότι οι τιμές των καυσίμων στη Σιγκαπούρη κατρακύλησαν με τον πιο γρήγορο ρυθμό μετά το ξέσπασμα της παγκόσμιας οικονομικής ύφεσης του 2008.
Με την εφαρμογή της νομοθεσίας του ΙΜΟ από 1/1/2020, το σκηνικό έχει αλλάξει σημαντικά στους κυριότερους κόμβους ανεφοδιασμού πλοίων με καύσιμα, με τις πωλήσεις VLSFO να είναι ασύγκριτα πιο υψηλές σε σχέση με τις αντίστοιχες HSFO. Άλλωστε, ένας μικρός αριθμός πλοίων έχει εξοπλιστεί με scrubbers για την κατανάλωση βαρέων καυσίμων.
«Πριν από την εφαρμογή του sulphur cap, η βιομηχανία ανησυχούσε για τη διαθεσιμότητα αποθειωμένων καυσίμων. Τώρα, τον Απρίλιο του 2020, η επάρκεια HSFΟ είναι μάλλον ένα ζήτημα που απασχολεί σημαντικά hubs μαζί με την ποιότητα», σχολιάζει χαρακτηριστικά ο κ. Sand.
Φωτό: Martin Förster/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το βλέμμα της στο Βιετνάμ στρέφει η SpaceX, η οποία φέρεται να δρομολογεί επένδυση ύψους $1,5 δισ. στο κράτος της Νοτιοανατολικής Ασίας. Πιο συγκεκριμένα,…
Στη διαφοροποίηση του στόλου της συνεχίζει να επενδύει η νοτιοκορεατική HMM, η οποία χαράσσει αντίθετη ρότα σε σχέση με λοιπούς κολοσσούς των τακτικών γραμμών…
Περίοδο δυσκολίας φέρεται να διανύουν τα υγραεριοφόρα πλοία, και δη εκείνα μεγαλύτερου μεγέθους, με τους ναύλους των VLGCs να βρίσκονται στα χαμηλότερα επίπεδά τους…
Η ισορροπία επανήλθε στη ναυλαγορά των LPG carriers, μετά από μία περίοδο έντονων στρεβλώσεων μεταξύ Ανατολής και Δύσης, που οδήγησαν ακόμα και σε διαφορά…
Η Σουηδία θα αρχίσει την κατασκευή ενός νέου πυρηνικού αντιδραστήρα πριν από τις προσεχείς βουλευτικές εκλογές το 2026, δήλωσε ο πρωθυπουργός Ουλφ Κρίστερσον σε…
H βρετανική κυβέρνηση αποφάσισε πρόσφατα την επιβολή κυρώσεων σε πέντε πλοία και δύο συνδεδεμένες εταιρείες που εμπλέκονται στη μεταφορά ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου, μεταξύ…
Τα Ιωάννινα υποδέχονται ξανά τα υδροπλάνα στη λίμνη Παμβώτιδα, μετά από 15 χρόνια απουσίας. Η πρώτη δοκιμαστική πτήση υδροπλάνου στην ιστορική αυτή λίμνη πραγματοποιήθηκε…
Δύο ναυτικοί καταδικάστηκαν σε 30 χρόνια φυλάκιση, καθώς τον περασμένο Οκτώβριο βρέθηκαν ναρκωτικά σε πλοίο που είχε ελλιμενιστεί στο λιμάνι Ereğli της Μαύρης Θάλασσας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ