Προκειμένου να βοηθήσει τις κυβερνήσεις να αναλάβουν συντονισμένη δράση για την ελεύθερη μετακίνηση των πληρωμάτων εν μέσω πανδημίας, ο ΙΜΟ εξέδωσε χθες ένα πλάνο με 12 βήματα απευθυνόμενο στα 174 κράτη-μέλη του.
Ουσιαστικά πρόκειται για έναν οδικό χάρτη 55 σελίδων, προκειμένου να εξαιρούνται οι ναυτικοί από τους περιορισμούς στις μετακινήσεις και να μπορούν να εισέρχονται ή να φεύγουν από τα πλοία. Συγκροτήθηκε μάλιστα από μια ευρεία συμμαχία ναυτικών ενώσεων, διεθνών ενώσεων της ναυτιλιακής βιομηχανίας, εκπροσώπων των αερομεταφορών και των ναυτασφαλίσεων για την παροχή ενός λεπτομερούς σχεδίου για τις αλλαγές πληρωμάτων.
Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση της International Transport Workers’ Federation (ITF), σε δύο εβδομάδες από τώρα περίπου 150.000 ναυτικοί εμπορικών πλοίων θα πρέπει να αλλαχθούν στα πλοία σύμφωνα με τις διεθνείς νομοθεσίες, ενώ δεκάδες χιλιάδες βρίσκονται «παγιδευμένοι» στα πλοία λόγω των περιορισμών στις μετακινήσεις.
Ο κ. Guy Platten, γενικός γραμματέας του International Chamber of Shipping (ICS), ανέφερε ότι «οι ναυτικοί κάνουν ό,τι είναι δυνατό για να διατηρήσουν την απρόσκοπτη ροή του εμπορίου. Είμαστε έτοιμοι να στηρίξουμε τους ναυτικούς μας και να συνεργαζόμαστε με πολιτικούς ηγέτες για τις αλλαγές πληρωμάτων».
Ο ίδιος τόνισε ότι το πρόβλημα είναι μεν απλοϊκό αλλά η λύση σύνθετη και συμπλήρωσε ότι, εάν δεν καταφέρουν να ελευθερώσουν τις μετακινήσεις για τους ναυτικούς, αυξάνονται οι πιθανότητες στρεβλώσεων στο διεθνές εμπόριο και ο κίνδυνος ατυχημάτων και ζητημάτων σχετιζόμενων με την ψυχική υγεία των πληρωμάτων.
Από την πλευρά του, ο κ. Stephen Cotton, γενικός γραμματέας της ΙΤF, ανέφερε ότι οι ενώσεις ναυτικών, η βιομηχανία, ο IMO και ο ΙLΟ καλούν από κοινού τις κυβερνήσεις να βάλουν ένα τέλος στις κακουχίες που αντιμετωπίζουν 150.000 ναυτικοί, οι οποίοι δεν μπορούν να επιστρέψουν στα σπίτια τους. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι οι εθνικές κυβερνήσεις οφείλουν να καταδείξουν τον κρίσιμο ρόλο των ναυτικών στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, αναγνωρίζοντάς τους ως «key workers».
«Καλούμε τις κυβερνήσεις να χρησιμοποιήσουν τον οδικό αυτό χάρτη πριν βιώσουμε σοβαρότερες συνέπειες», κατέληξε.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τον οδικό χάρτη του ΙΜΟ μπορείτε να ανατρέξετε εδώ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
H επίμονη νωχελικότητα της ναυλαγοράς των LNG carriers είναι εμφανής τις τελευταίες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης…
Στο τεύχος της 15ης Μαΐου 1980, τα Ναυτικά Χρονικά, στη στήλη των Τεχνικών Θεμάτων, κατέγραψαν την είδηση της ολοκλήρωσης της μετασκευής του υπερωκεανίου «France»…
O καπτ. Δημήτρης Ματθαίου επανεκλέχτηκε πρόεδρος του Green Award Foundation για την επόμενη τριετία. Η επανεκλογή που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του…
Ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ απειλεί πλέον την Ευρωπαϊκή Ένωση με τελωνειακούς δασμούς, αν δεν μειώσει το τεράστιο εμπορικό έλλειμμά της με…
Σύμφωνα με τις τρέχουσες προβλέψεις της Τράπεζας της Ελλάδος, ο ρυθμός αύξησης του ΑΕΠ αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,3% το 2024, να επιταχυνθεί στο…
O Όμιλος ΗΡΑΚΛΗΣ, μέλος της Holcim, υπέγραψε την Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου σύμβαση μελέτης Βασικού Σχεδιασμού (Front End Engineering & Design – FEED) με την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ