![ελληνικη ναυτιλία](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2023/03/202303091033003483.jpg)
Η International Gas Union (IGU) εγκαινιάζει φέτος το ετήσιο report της για την πορεία της αγοράς του LNG.
Στο πρώτο αυτό report αναλύονται οι κύριες συνιστώσες που διαμόρφωσαν την αγορά το 2019 αλλά και οι δομικές αλλαγές που σημειώθηκαν στη βιομηχανία.
Κύριο εύρημα της ανάλυσης της IGU είναι ότι το εμπόριο LNG αυξήθηκε για έκτη συνεχή χρονιά το 2019 και συγκεκριμένα κατά 13%, στους 354,7 εκατ. τόνους, αριθμός που αποτελεί ρεκόρ. Ένα ακόμα στοιχείο που παρουσιάζει ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι χώρες όπως το Πακιστάν, το Μπανγκλαντές, η Πολωνία και ο Παναμάς αύξησαν τον όγκο εισαγωγών τους, ενώ αγορές όπως της Ινδίας προσθέτουν διαρκώς νέες πλωτές μονάδες επαναεριοποίησης. Τα FSRUs κερδίζουν συνεχώς έδαφος, και μάλιστα το 2019, από τις 37 χώρες που εισήγαγαν LNG, οι δεκαεννέα το έκαναν μέσω των πλωτών αυτών μονάδων, ενώ ακόμα έξι διαθέτουν χερσαίες μονάδες εισαγωγών.
Η ανάπτυξη των εξαγωγών LNG προήλθε κυρίως από τη Ρωσία, τις ΗΠΑ, την Αυστραλία, την Αλγερία και την Αίγυπτο. Οι ΗΠΑ αναρριχήθηκαν στην τρίτη θέση των κορυφαίων εξαγωγέων παγκοσμίως, πίσω από το Κατάρ και την Αυστραλία, ενώ η Ρωσία βρέθηκε στην τέταρτη θέση.
Στο report της IGU αναφέρεται επίσης ότι η Ασία-Ειρηνικός και η Ασία αποτελούν τις αγορές με τη μεγαλύτερη ζήτηση, αντιπροσωπεύοντας το 70% των παγκόσμιων εισαγωγών το 2018.
Και το 2019 καταγράφηκαν χαμηλές τιμές LNG, απόρροια της αύξησης της παραγωγής και της ανάπτυξης των υποδομών εξαγωγών. Η καθοδική τάση των τιμών συνεχίζεται και φέτος, σύμφωνα με την IGU, καθώς ο ήπιος χειμώνας στο βόρειο ημισφαίριο, οι αυξημένες εξαγωγές και ο Covid-19 ασκούν επιπλέον πιέσεις. Οι μειωμένες τιμές αποτελούν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για μεγαλύτερη χρήση του LNG, το οποίο θεωρείται φιλικότερο προς το περιβάλλον σε σχέση με τα συμβατικά καύσιμα.
Σε ό,τι αφορά τη ναυτιλία, το 2019 προστέθηκαν στον στόλο 42 νέα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, ανεβάζοντας τον αριθμό στα 541 ενεργά πλοία. Σε αυτά συγκαταλέγονται 34 FSRUs και 4 FSUs, δείγμα ότι ενισχύονται οι προσπάθειες διεθνώς για ευέλικτες λύσεις εισαγωγών LΝG, καθώς αυξάνονται οι πιέσεις για μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ναυτιλιακή βιομηχανία εστιάστηκε πάνελ ομιλητών στο πλαίσιο του 15ου Ετήσιου Capital Link Forum στην Αθήνα, το οποίο πραγματοποιήθηκε την…
Οι πρόεδροι των μεγαλύτερων οργανισμών της ναυτιλιακής βιομηχανίας παγκοσμίως συγκεντρώθηκαν στις 6 Φεβρουαρίου στην Αθήνα για να συζητήσουν θέματα όπως η μείωση των αερίων…
Ιδιαίτερα αισιόδοξη αναφορικά με τις μεσοπρόθεσμες προοπτικές της αγοράς των υγραεριοφόρων παραμένει η Capital Clean Energy Carriers, με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη. Ειδικότερα,…
Σε νέο γύρο μεταβλητότητας έχει εισέλθει η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων, με τις τελευταίες τάσεις να επηρεάζουν και τα μικρότερα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Η εκλογή του νέου Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την προσεχή τριετία έλαβε χώρα κατά τις αρχαιρεσίες της Πέμπτης 6 Φεβρουαρίου 2025.…
Η ραγδαία ψηφιοποίηση των επιχειρήσεων και των κυβερνήσεων έχει φέρει στο προσκήνιο την ανάγκη για ισχυρή κυβερνοασφάλεια. Οι κυβερνοεπιθέσεις δεν είναι πλέον απλώς μια…
Αναδιατάξεις στους κινεζικούς λιμένες έχουν επιφέρει οι εμπορικές «αψιμαχίες» με επίκεντρο τις ΗΠΑ. Συγκεκριμένα, Ιρανοί πωλητές επιχειρούν να προσαρμοστούν στις αμερικανικές κυρώσεις, μεταφέροντας τις…
Σε πτωτική πορεία βρίσκονται οι αποστολές αμερικανικού άνθρακα προς την Ευρώπη, καθώς η καθίζηση του 2024 εκτιμάται ότι θα επιμείνει και το νέο έτος.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ