
Η Stena Bulk ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση της δοκιμής βιοκαυσίμου για το MR tanker «Stena Immortal», με τα εν λόγω εναλλακτικά καύσιμα να κερδίζουν διαρκώς έδαφος στην προσπάθεια της βιομηχανίας για μείωση των εκπομπών των πλοίων και του περιβαλλοντικού αποτυπώματος.
Το χωρητικότητας 49.646 dwt δεξαμενόπλοιο παρέλαβε στο λιμάνι του Ρότερνταμ για πρώτη φορά το εν λόγω βιοκαύσιμο, το οποίο παράγεται από μαγειρικά έλαια. Το καύσιμο αυτό εγκαινιάστηκε από την GoodFuels το 2018 και εκτιμάται ότι με την καύση του οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία μειώνονται κατά 83%, ενώ σημαντική μείωση επιτυγχάνεται και για τις εκπομπές SOx.
H επιτυχής ολοκλήρωση της δοκιμής του βιοκαυσίμου καταδεικνύει ότι η «απεξάρτηση» της ναυτιλίας από τα ορυκτά καύσιμα δεν είναι μακριά και ότι μπορεί να επιτευχθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα, με την προϋπόθεση ότι οι ηγέτες της βιομηχανίας θα εργαστούν από κοινού για την εξέλιξη αυτή, τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση.
Ο κ. Erik Hånell, πρόεδρος και CEO της Stena Bulk, σχολίασε χαρακτηριστικά ότι «θέλαμε να δείξουμε στη βιομηχανία ότι μπορούμε να αρχίσουμε να μειώνουμε το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της ναυτιλίας εδώ και τώρα, διατηρώντας παράλληλα την ύψιστη ποιότητα των τεχνικών και εμπορικών μας λειτουργιών».
Αξίζει να σημειωθεί τέλος ότι και άλλες ναυτιλιακές εταιρείες, όπως οι Norden, CMA CGM, Jan De Nul, Boskalis, Jumbo και UECC, έχουν πειραματιστεί με βιοκαύσιμα.
Φωτό: Jan Verhoog/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ