Οι traders πετρελαίου σπεύδουν να βρουν διαθέσιμα πλοία, αμαξοστοιχίες και αγωγούς προκειμένου να αποθηκεύσουν μαύρο χρυσό, καθώς οι συμβατικές λύσεις αποθήκευσης είναι πλήρεις εν μέσω αυξημένης προσφοράς και πολύ χαμηλής ζήτησης λόγω του Covid-19.
Οι δυσμενείς συνθήκες στην αγορά πετρελαίου αποτυπώνονται και στις τιμές και είναι χαρακτηριστικό ότι στη συνεδρίαση της περασμένης Δευτέρας 20 Απριλίου το αμερικανικό αργό κινήθηκε σε αρνητικό έδαφος.
Τις τελευταίες μέρες, δώδεκα δεξαμενόπλοια έχουν ναυλωθεί για την αποθήκευση τουλάχιστον 30 εκατ. βαρελιών jet fuel, βενζίνης και diesel, με τα πλοία αυτά να λειτουργούν ως πλωτές αποθήκες, καθώς ο διαθέσιμος αποθηκευτικός χώρος στην ξηρά αποτελεί πια «όνειρο θερινής νυκτός».
Σύμφωνα με όσα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters, επικαλούμενο κύκλους της αγοράς, περίπου 130 εκατ. βαρέλια πετρελαίου και παραγώγων αυτού είναι αποθηκευμένα σε δεξαμενόπλοια. Η αυξημένη ζήτηση για πλωτή αποθήκευση πετρελαίου, η οποία σαφώς είναι πιο ακριβή από την ξηρά, καταδεικνύει ότι ο χερσαίος αποθηκευτικός χώρος έχει φτάσει σε οριακά επίπεδα.
Παραγωγοί πετρελαίου, διυλιστήρια και traders φαίνεται πως στρέφονται ακόμη και σε όχι τόσο συνήθεις μεθόδους αποθήκευσης, όπως είναι τα βαγόνια αμαξοστοιχίας στη Βόρεια Αμερική και μη χρησιμοποιούμενοι αγωγοί. Αλατωρυχεία στη Σουηδία και σε άλλες σκανδιναβικές χώρες εμφανίζουν επίσης πληρότητα.
Μάλιστα σε κόμβους με περιορισμένο διαθέσιμο αποθηκευτικό χώρο, όπως το Σικάγο, οι διαχειριστές δεξαμενών αλλάζουν πολιτική και απαιτούν μεγαλύτερη διάρκεια εκμίσθωσης σε 24 ή ακόμα και 36 μήνες, όταν υπό κανονικές συνθήκες τέτοιου είδους συμφωνίες ορίζονται στους 12 μήνες.
Φωτό: William West/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς οι εμπορικές σχέσεις των ΗΠΑ με παραδοσιακούς συμμάχους τους κλονίζονται, η Γερμανία στρέφει το βλέμμα της στη Μέση Ανατολή, κίνηση που φαίνεται να…
Το βλέμμα στην ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλιακής βιομηχανίας έχει στραμμένο η Σεούλ, η οποία αναμένεται να δαπανήσει περίπου $151,6 εκατ. για την υποστήριξη projects…
Σκόπελοι έχουν αναδυθεί για τη συμφωνία μεταξύ των κολοσσών της αυτοκινητοβιομηχανίας Nissan και Honda, μέσω της οποίας θα δημιουργούταν η τρίτη ισχυρότερη εταιρεία του…
Η τεχνολογία καύσης αμμωνίας στη ναυτιλία κάνει ένα μεγάλο βήμα προς την εμπορική της υιοθέτηση, καθώς ο δίχρονος κινητήρας ME-LGIA (Liquid Gas Injection Ammonia)…
Είναι πιθανό μέσα στο 2025 να δούμε την πρώτη ερευνητική γεώτρηση, το πιθανότερο στην περιοχή της Κρήτης, που θα μας δώσει μια αρχική εικόνα…
Σε επίπεδα ρεκόρ διαμορφώθηκε η ζήτηση χρυσού το 2024, εξέλιξη στην οποία καίριο ρόλο διαδραμάτισαν οι κεντρικές τράπεζες. Ειδικότερα, βάσει δημοσιεύματος του τουρκικού πρακτορείου…
Ο Παναμάς δεσμεύτηκε για ελεύθερη διέλευση των αμερικανικών πολεμικών πλοίων από τη Διώρυγα του Παναμά, ανακοινώνοντας παράλληλα ότι θα αποσυρθεί από την κινεζική πρωτοβουλία…
Την ευρωπαϊκή τεχνογνωσία συνεχίζει να εμπιστεύεται ο νοτιοκορεατικός ναυπηγικός κολοσσός Samsung Heavy Industries για τα υπό κατασκευή υγραεριοφόρα του. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ