
«Δεν είστε μόνοι. Δεν είστε ξεχασμένοι». Αυτό είναι του μήνυμα του γενικού γραμματέα του ΙΜΟ, Kitack Lim προς τους ναυτικούς, που δοκιμάζονται αυτή την περίοδο λόγω της εξάπλωσης του κορονοϊού, διαβεβαιώνοντας παράλληλα ότι ο Οργανισμός αντιλαμβάνεται τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και ότι εργάζεται αδιάκοπα για την επίλυσή τους.
Οι περιορισμοί στις μετακινήσεις που έχουν υιοθετηθεί από την πλειονότητα των χωρών καθιστούν δύσκολες τις αλλαγές πληρωμάτων με πολλούς ναυτικούς να μένουν στα πλοία μετά το πέρας της σύμβασής τους. Άλλοι πάλι βρίσκονται απομονωμένοι σε κάποιο ξενοδοχείο ξένης χώρας χωρίς τη δυνατότητα να επιστρέψουν στα σπίτια και τις οικογένειές τους.
Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην ανακοίνωση του ΙΜΟ, κάθε μήνα ολοκληρώνονται οι συμβάσεις περίπου 100.000 ναυτικών, οι οποίοι δεν μπορούν να επαναπατριστούν. Από την αρχή του lockdown ο ΙΜΟ βρίσκεται σε διαρκή επικοινωνία με πλοιοκτήτες, κυβερνήσεις, οργανισμούς ναυτικών και άλλους φορείς των Ηνωμένων Εθνών, όπως ο International Labour Organization, για την εξεύρεση λύσης.
Ο επικεφαλής του ΙΜΟ προσθέτει ότι «είμαστε βαθιά συγκλονισμένοι από τις πολλές ιστορίες που έχουμε ακούσει από μεμονωμένους ναυτικούς για τις προκλήσεις, τις δυσκολίες και τις θυσίες που κάνουν για να διατηρήσουν απρόσκοπτη την παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού, βοηθώντας παράλληλα τον παγκόσμιο πληθυσμό».
Υπογραμμίζει παράλληλα τις δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει η ναυτιλιακή βιομηχανία για τις αλλαγές πληρωμάτων, την παροχή ιατρικής περίθαλψης σε τραυματισμένα ή μολυσμένα πληρώματα.
Ο κ. Lim τονίζει ότι οι ναυτικοί βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της μάχης ενάντια στην πανδημία και απευθυνόμενους σε αυτούς προσθέτει ότι «Όλοι εμείς στον ΙΜΟ κατανοούμε τις προκλήσεις που αντιμετωπίζετε. Το μήνυμά μου προς εσάς είναι ισχυρό και σαφές: Ακούμε. Σας ακούμε».
Φωτό: Unspash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Οι ρωσικές αρχές εντείνουν τα μέτρα στα λιμάνια, που περιλαμβάνουν την πρόσληψη δυτών οι οποίοι θα πραγματοποιούν επιθεωρήσεις στα ύφαλα των πλοίων, ως απάντηση…
Με δυναμικούς ρυθμούς συνέχισαν οι ηλεκτρονικές αγορές στην Ευρώπη και το 2024, σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα της Eurostat. Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του…
Για την ανάγκη ανάπτυξης μιας ευρωπαϊκής εφοδιαστικής αλυσίδας καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων κάνει λόγο σε ανακοίνωσή της η Clean Maritime Fuels Platform, που αντιπροσωπεύει τους…
Ψηλά στην ατζέντα της ExxonMobil φαίνεται πως βρίσκεται η αγορά ενέργειας της Γουιάνας, καθώς ο αμερικανικός κολοσσός ανακοίνωσε πρόσφατα ένα νέο έργο μεγάλης κλίμακας.…
Νέοι σκόπελοι διαφαίνονται στον ορίζοντα για την Boeing, καθώς το πολυαναμενόμενο πρόγραμμα κατασκευής προεδρικών αεροσκαφών «Air Force One» εκτιμάται ότι θα αντιμετωπίσει νέες καθυστερήσεις.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ