
Ο CEO της low cost αεροπορικής εταιρείας Wizz Air, Jozsef Varadi, προχώρησε σε μια ανακοίνωση στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg που άφησε αρκετούς έκπληκτους. Ο κ. Varadi δήλωσε ότι η ουγγρική αεροπορική εταιρεία θα παραλάβει κανονικά τα 15 αεροσκάφη που αναμένει για φέτος από την Airbus, στο πλαίσιο της παραγγελίας εκατοντάδων αεροσκαφών που έχει κάνει.
Η συγκεκριμένη δήλωση προκάλεσε αίσθηση, καθώς η αεροπορική εταιρεία, όπως και οι περισσότερες άλλωστε, έχει καθηλώσει το μεγαλύτερο μέρος του στόλου της. Τα ελάχιστα αεροσκάφη της που συνεχίζουν να πετούν εκτελούν κυρίως πτήσεις επαναπατρισμού, τόσο πολιτών της Ουγγαρίας όσο και τρίτων χωρών.
Η εξαιρετικά μειωμένη ζήτηση των τελευταίων ημερών έχει οδηγήσει την πλειονότητα των αεροπορικών εταιρειών στη λήψη άμεσων και δραστικών μέτρων για την περικοπή των λειτουργικών τους εξόδων. Ακόμα και έτσι, όμως, αρκετές είναι αυτές που έχουν ζητήσει ή θα χρειαστούν στο άμεσο μέλλον κρατική ενίσχυση. Σε ένα τόσο δυσμενές οικονομικό περιβάλλον, η παραλαβή νέων αεροσκαφών μοιάζει παράλογη και εντελώς αντίθετη στην προσπάθεια της οικονομικής επιβίωσης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Easyjet, ο ιδρυτής της οποίας επιθυμεί να ακυρώσει με κάθε τρόπο την παραγγελία των 108 αεροσκαφών στην Airbus. Με την ακύρωση της παραγγελίας-μαμούθ, ο ίδιος θεωρεί ότι η Easyjet δεν θα χρειαστεί κάποια κρατική ενίσχυση.
Ο CEO της Wizz Air ακολουθεί τον τελείως διαφορετικό αυτόν δρόμο, με την ασφάλεια της μεγάλης οικονομικής ρευστότητας που διαθέτει η αεροπορική εταιρεία. Το μεγαλύτερο μέρος των αερομεταφορέων φαίνεται να έχουν ρευστότητα που αρκεί για περίπου δύο μήνες, Ωστόσο, ο κ. Varadi δήλωσε ότι η Wizz Air έχει επαρκή ρευστότητα για ενάμισι έτος και κάλεσε τα κράτη να μην προχωρούν σε κρατικές ενισχύσεις που θα προκαλέσουν στρεβλώσεις στην αεροπορική αγορά.
Η Wizz Air επί του παρόντος αποτελεί τον τρίτο μεγαλύτερο low cost αερομεταφορέα της Ευρώπης και, απ’ ό,τι φαίνεται, έχει βλέψεις να βγει ενισχυμένη μετά το πέρας της κρίσης. Η περαιτέρω αύξηση του στόλου της σίγουρα θα βοηθήσει στα σχέδιά της, με την προϋπόθεση βέβαια ότι θα αντέξει τις οικονομικές επιπτώσεις.
Sky Radar/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο υπουργός Εθνικής ‘Αμυνας Νίκος Δένδιας και το Γάλλος υπουργός Ενόπλων Δυνάμεων Σεμπαστιάν Λεκορνί πραγματοποίησαν, σήμερα το απόγευμα, Μεγάλη Δευτέρα 14 Απριλίου, επίσκεψη στη…
H PCT (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.), θυγατρική εταιρεία της COSCO SHIPPING Ports Ltd παραμένοντας πιστή στη δέσμευσή της για στήριξη της τοπικής κοινωνίας, προχώρησε…
A highly productive and insightful technical meeting was recently held in the Athens Marriott, bringing together Hyundai Electric and Oceanking to showcase Hyundai Electric’s…
Ο Πρόεδρος και CEO της ΟΝΕΧ Πάνος Ξενοκώστας και Πρόεδρος της Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων συμμετείχε στο πάνελ «Defence Strategy and Security Challenges in Greece»,…
Καθώς ο εμπορικός πόλεμος ανάμεσα σε ΗΠΑ και Κίνα κλιμακώνεται, η Ουάσινγκτον προετοιμάζει νέες στρατηγικές κινήσεις στη γεωπολιτική «σκακιέρα» με φόντο τα ορυκτά. Συγκεκριμένα,…
Οι ΗΠΑ διαδραματίζουν πλέον πρωταγωνιστικό ρόλο στην αγορά δεξαμενόπλοιων, γεγονός που επιβεβαιώνεται από τα δεδομένα της VesselsValue για τα κορυφαία routes των MR tankers…
Σε περιβάλλον διεθνούς αναταραχής λόγω του εμπορικού πολέμου που έχουν πυροδοτήσει οι δασμοί του Αμερικανού Προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ, η ΕΚΤ καλείται να λάβει αποφάσεις…
Η τεχνητή νοημοσύνη, η μηχανική μάθηση και οι τεχνολογίες cloud συνδυάζονται σε μια καινοτόμο ψηφιακή πλατφόρμα, το Geomatics της Kongsberg Discovery. Πρόκειται για ένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ