Με αισιοδοξία βλέπει την πορεία της αγοράς των dry το προσεχές διάστημα η VesselsValue, παρά τη σημαντική επίδραση του κορονοϊού.
Είναι δεδομένο ότι η αγορά των bulk carriers, και ιδιαίτερα αυτή των Capesizes, έχει πληγεί αρκετά το τελευταίο δωδεκάμηνο. Από την πλευρά της ζήτησης, σημαντική ήταν η επίδραση της κατάρρευσης φράγματος σε ορυχείο της Vale τον περσινό Ιανουάριο, καθώς οι ροές iron ore της Βραζιλίας εξανεμίστηκαν έως και το β΄ εξάμηνο του 2019. Παράλληλα, η πανδημία του κορονοϊού και ο εορτασμός του Νέου Κινεζικού Έτους, που παραδοσιακά λαμβάνει χώρα τον Φεβρουάριο, ασκούν πιέσεις στην αγορά κατά τους πρώτους μήνες του 2020.
Τα νέα βέβαια δεν ήταν καλά το τελευταίο δωδεκάμηνο ούτε από το μέτωπο της προσφοράς, καθώς η προσφορά πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου ξεπερνούσε τη ζήτηση, συμπαρασύροντας προς τα κάτω τους ναύλους. Στο παρακάτω γράφημα παρουσιάζεται η ανάπτυξη της προσφοράς και της ζήτησης για Capesizes:
Βέβαια, θετικό στοιχείο αποτελεί η αύξηση των Capesizes που έχουν εξέλθει της αγοράς στις αρχές του 2020.
Από αρχές του έτους μέχρι και σήμερα (τέλη Μαρτίου), 25 Capesizes έχουν σταλεί προς διάλυση συγκριτικά με τα 10 το 2019 και τα 7 το 2018. Συνεπώς τα υψηλά επίπεδα διαλύσεων μειώνουν το διαθέσιμο τονάζ στην αγορά, ωστόσο η παύση της λειτουργίας αρκετών διαλυτηρίων στην Ινδία λόγω της πανδημίας θα επιφέρει ένα «πάγωμα» στην τάση αυτή. Κατά τη VesselsValue, η επανέναρξη εργασιών στις εν λόγω γιάρδες τον Ιούνιο ή τον Ιούλιο θα φέρει κύμα νέων ανακυκλώσεων πλοίων, εξέλιξη άκρως θετική για τη ναυλαγορά.
Με βάση τα μοντέλα εκτιμήσεων που έχει αναπτύξει η VesselsValue και τα οποία λαμβάνουν υπόψη τους στοιχεία για το θαλάσσιο εμπόριο και τον στόλο, οι ναύλοι για τα Capesizes θα αυξηθούν το Q3 στα $30.000/ημέρα από τα $5.000/ημέρα που κυμαίνονται τώρα. Για τα επόμενα τρία έτη, οι κατά μέσο όρο ναύλοι των Capesizes θα κυμαίνονται σε ένα εύρος $20.000-35.000/ημέρα, εκτιμά η VesselsValue.
Από το παρακάτω γράφημα προκύπτει ξεκάθαρα μια αυξητική τάση για τα cargo-miles των Capesizes (κόκκινο χρώμα):
O oίκος αναλύσεων αναμένει ότι η τάση αυτή θα συνεχιστεί, ιδιαίτερα από τη στιγμή που τοπικές κυβερνήσεις στην Κίνα έδωσαν στα τέλη του περασμένου Φεβρουαρίου το πράσινο φως για την ανάπτυξη projects υποδομών αξίας 24,7 τρισ. γουάν. Τα αναπτυξιακά αυτά πακέτα θα δώσουν ώθηση στη ζήτηση για εμπορεύματα όπως ο χάλυβας, με αποτέλεσμα το χάσμα στο ισοζύγιο προσφοράς και ζήτησης στα dry να προβλέπεται ότι θα περιοριστεί για τα επόμενα δύο με τρία χρόνια.
Φωτό: Martin Förster/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Παρουσία της A.E. του πρέσβη της Mεγάλης Βρετανίας στην Ελλάδα κυρίου Μάθιου Λοντζ υπεγράφη χθες στον Σκαραμαγκά μνημόνιο συνεργασίας ανάμεσα στην Sub Sea Craft…
Το εμιράτο του Κατάρ και οι ΗΠΑ ανακοίνωσαν εντέλει χθες Τετάρτη τη σύναψη συμφωνίας η οποία προβλέπει κατάπαυση του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας…
Κατακόρυφη άνοδο σημειώνουν οι ναύλοι των tankers τις τελευταίες ημέρες, καθώς το νέο πακέτο αμερικανικών κυρώσεων κατά της Ρωσίας έχει επηρεάσει δραστικά τη διαθέσιμη…
Ανακούφιση στις εφοδιαστικές αλυσίδες των ΗΠΑ αλλά και διεθνώς προκάλεσε η συμφωνία των ILA και USMX την περασμένη εβδομάδα, που ουσιαστικά απέτρεψε μια νέα…
Η έναρξη του νέου έτους είθισται να αποτελεί την αφορμή για απολογισμούς αλλά και νέους σχεδιασμούς. Στον τουριστικό κλάδο, που είναι από τους πιο…
To κρουαζιερόπλοιο «MSC Sinfonia» στον λιμένα Πειραιά για το έτος 2025, υποδέχθηκε η ΟΛΠ ΑΕ διοργανώνοντας ειδική εκδήλωση όπου ο DCEO της εταιρείας Cpt.…
Νέο βήμα βιωσιμότητας πραγματοποίησε πρόσφατα ο ιταλικός ναυπηγικός κολοσσός Fincantieri, καθώς προέβη σε μια σημαντική συμφωνία με όραμα ένα μέλλον «πράσινων» ναυπηγείων. Πιο συγκεκριμένα,…
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης κοπής πίτας της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ), ο καπτ. Παναγιώτης Γιγής (πρόεδρος της ΠΕΠΕΝ) εκφώνησε ομιλία στην…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ