
Ο τεχνολογικός όμιλος Wärtsilä ξεκίνησε τις δοκιμές καύσης αμμωνίας, προκειμένου να εξετάσει την ενδεχόμενη χρήση της ως ναυτιλιακού καυσίμου, το οποίο θα μπορούσε να συμβάλει στη μείωση των εκπομπών ρύπων από τα πλοία.
Σύμφωνα με τον Kaj Portin, General Manager, Fuel & Operational Flexibility της Wärtsilä Marine, «οι πειραματικές μελέτες απέδωσαν ιδιαίτερα αισιόδοξα αποτελέσματα και θα συνεχίσουμε τις δοκιμές, προκειμένου να βελτιστοποιήσουμε τις παραμέτρους καύσης της αμμωνίας».
Στο πλαίσιο των δοκιμών, η αμμωνία μελετήθηκε κατά την καύση της σε ειδικές ερευνητικές μονάδες, ενώ, με βάση τα αρχικά αποτελέσματα, θα πραγματοποιηθούν περαιτέρω πειραματικές δοκιμές καύσης σε κινητήρες διπλού καυσίμου και κινητήρες αερίου καυσίμου ανάφλεξης με σπινθήρα. Επίσης, εντός του 2020, είναι προγραμματισμένο να πραγματοποιηθούν δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες λειτουργίας, σε συνεργασία με πλοιοκτήτες.
Σημειώνεται πως οι συγκεκριμένες μελέτες πραγματοποιούνται στο πλαίσιο συμμετοχής της Wärtsilä στο ευρωπαϊκό ερευνητικό πρόγραμμα ShipFC, για την εγκατάσταση κυψελών καυσίμου αμμωνίας στο πλοίο «Viking Energy» έως το 2023.
Σύμφωνα με τη Wärtsilä, η αμμωνία αποτελεί μια πολλά υποσχόμενη εναλλακτική επιλογή ναυτιλιακού καυσίμου, προς την ανάπτυξη πλοίων μηδενικών εκπομπών άνθρακα. Παρότι η αμμωνία προέρχεται κυρίως από ορυκτές πηγές, είναι αρκετά πιθανό πως στο μέλλον το αποτύπωμα αερίων του θερμοκηπίου της αμμωνίας σχεδόν θα εξαλειφθεί, εάν παράγεται με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας που θα προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Υφυπουργός Ναυτιλίας παρά τω Προέδρω, κα Μαρίνα Χατζημανώλη, πραγματοποίησε επίσκεψη στη Νέα Υόρκη μεταξύ 3 και 5 Απριλίου 2025, στο πλαίσιο προβολής και…
Εν μέσω συθέμελων αλλαγών στην παγκόσμια οικονομία, η αγορά ενέργειας βιώνει συνεχείς μεταβολές, καθώς οι στρατηγικές κορυφαίων εταιρειών διαμορφώνουν νέες ισορροπίες. Στο πλαίσιο αυτό,…
Η Ιαπωνία κάνει ένα τολμηρό άλμα προς το μέλλον της ψηφιακής υποδομής και της βιωσιμότητας, με τη δημιουργία του πρώτου υπεράκτιου πλωτού «πράσινου» κέντρου…
Κατά περίπου 600 πλοία αναμένεται να αυξηθεί σύντομα ο στόλος των Ελλήνων πλοιοκτητών, δεδομένου του ισχυρού orderbook τους. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής…
Νέες στρατηγικές κινήσεις στην αγορά των ΑΠΕ δρομολόγησε πρόσφατα ο γαλλικός ενεργειακός κολοσσός TotalEnergies. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η TotalEnergies υπέγραψε πρόσφατα…
Το «Stena Futuro», το νέο καινοτόμο πλοίο της Stena Line, έχει ενσωματώσει τεχνολογίες αιχμής, με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και των εκπομπών…
Εν αναμονή των τελικών αποφάσεων του Προέδρου Τραμπ σχετικά με την επιβολή λιμενικών τελών στα πλοία κινεζικής ναυπήγησης, ο αντίκτυπος των προτεινόμενων τελών είναι…
Με δυναμικούς ρυθμούς έχει εκκινήσει το 2025 για τις διά θαλάσσης αποστολές βωξίτη, οι οποίες σημείωσαν ετήσια αύξηση σχεδόν 13% κατά το α΄ τρίμηνο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ