Ο τεχνολογικός όμιλος Wärtsilä ξεκίνησε τις δοκιμές καύσης αμμωνίας, προκειμένου να εξετάσει την ενδεχόμενη χρήση της ως ναυτιλιακού καυσίμου, το οποίο θα μπορούσε να συμβάλει στη μείωση των εκπομπών ρύπων από τα πλοία.
Σύμφωνα με τον Kaj Portin, General Manager, Fuel & Operational Flexibility της Wärtsilä Marine, «οι πειραματικές μελέτες απέδωσαν ιδιαίτερα αισιόδοξα αποτελέσματα και θα συνεχίσουμε τις δοκιμές, προκειμένου να βελτιστοποιήσουμε τις παραμέτρους καύσης της αμμωνίας».
Στο πλαίσιο των δοκιμών, η αμμωνία μελετήθηκε κατά την καύση της σε ειδικές ερευνητικές μονάδες, ενώ, με βάση τα αρχικά αποτελέσματα, θα πραγματοποιηθούν περαιτέρω πειραματικές δοκιμές καύσης σε κινητήρες διπλού καυσίμου και κινητήρες αερίου καυσίμου ανάφλεξης με σπινθήρα. Επίσης, εντός του 2020, είναι προγραμματισμένο να πραγματοποιηθούν δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες λειτουργίας, σε συνεργασία με πλοιοκτήτες.
Σημειώνεται πως οι συγκεκριμένες μελέτες πραγματοποιούνται στο πλαίσιο συμμετοχής της Wärtsilä στο ευρωπαϊκό ερευνητικό πρόγραμμα ShipFC, για την εγκατάσταση κυψελών καυσίμου αμμωνίας στο πλοίο «Viking Energy» έως το 2023.
Σύμφωνα με τη Wärtsilä, η αμμωνία αποτελεί μια πολλά υποσχόμενη εναλλακτική επιλογή ναυτιλιακού καυσίμου, προς την ανάπτυξη πλοίων μηδενικών εκπομπών άνθρακα. Παρότι η αμμωνία προέρχεται κυρίως από ορυκτές πηγές, είναι αρκετά πιθανό πως στο μέλλον το αποτύπωμα αερίων του θερμοκηπίου της αμμωνίας σχεδόν θα εξαλειφθεί, εάν παράγεται με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας που θα προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
H επίμονη νωχελικότητα της ναυλαγοράς των LNG carriers είναι εμφανής τις τελευταίες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης…
Στο τεύχος της 15ης Μαΐου 1980, τα Ναυτικά Χρονικά, στη στήλη των Τεχνικών Θεμάτων, κατέγραψαν την είδηση της ολοκλήρωσης της μετασκευής του υπερωκεανίου «France»…
O καπτ. Δημήτρης Ματθαίου επανεκλέχτηκε πρόεδρος του Green Award Foundation για την επόμενη τριετία. Η επανεκλογή που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του…
Ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ απειλεί πλέον την Ευρωπαϊκή Ένωση με τελωνειακούς δασμούς, αν δεν μειώσει το τεράστιο εμπορικό έλλειμμά της με…
Σύμφωνα με τις τρέχουσες προβλέψεις της Τράπεζας της Ελλάδος, ο ρυθμός αύξησης του ΑΕΠ αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,3% το 2024, να επιταχυνθεί στο…
O Όμιλος ΗΡΑΚΛΗΣ, μέλος της Holcim, υπέγραψε την Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου σύμβαση μελέτης Βασικού Σχεδιασμού (Front End Engineering & Design – FEED) με την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ