
Τα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο καύσιμα αποτέλεσαν τον περασμένο Φεβρουάριο τη μερίδα του λέοντος των πωλήσεων ναυτιλιακών καυσίμων στον κορυφαίο κόμβο ανεφοδιασμού πλοίων, τη Σιγκαπούρη.
Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της BIMCO, το 84% εξ αυτών των πωλήσεων αφορούσε LSFO (71,5%) και ΜGO (12,5%). Υπενθυμίζεται ότι παρόμοια ήταν η εικόνα και τον νουάριος, καθώς το 83% των ναυτιλιακών καυσίμων που πουλήθηκαν στη Σιγκαπούρη αφορούσε αποθειωμένα.
Αναλυτικότερα, τον περασμένο Φεβρουάριο οι εν λόγω πωλήσεις άγγιξαν τους 3,9 εκατ. μετρικούς τόνους, σημειώνοντας μείωση 16% σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2020, αντανακλώντας έτσι τη μικρότερη ζήτηση για θαλάσσια υπηρεσία, καθώς η πανδημία του κορονοϊού έχει παραλύσει την ενδοασιατική εφοδιαστική αλυσίδα.
Προφανώς και η εξέλιξη αυτή δεν αποτελεί έκπληξη, δεδομένου ότι HSFO ουσιαστικά μπορούν να κάψουν μόνο τα πλοία εξοπλισμένα με scrubbers, τα οποία σαφώς αποτελούν τη μειονότητα έναντι αυτών που επιλέγουν αποθειωμένα καύσιμα για τη συμμόρφωσή τους με το sulphur cap. Ενδεικτικά, το 30% του στόλου των VLCCs έχει εξοπλιστεί με scrubbers, ενώ για τα Aframaxes το ποσοστό αυτό ανέρχεται στο 14%.
Σε ό,τι αφορά το spread μεταξύ VLSFO και HSFO, αυτό τείνει να μειώνεται και στις 17 Μαρτίου υποχώρησε στα $93/μετρικό τόνο, καθώς η τιμή του VLSFO έφτασε στα $293/τόνο, καταγράφοντας 59% μείωση από τα $710/τόνο την 1η Ιανουαρίου. Τέλος, να σημειωθεί ότι πρόκειται για την πρώτη φορά από την εφαρμογή της νομοθεσίας του ΙΜΟ που το spread πέφτει κάτω από τα $100/τόνο, δημιουργώντας σκεπτικισμό στους πλοιοκτήτες που είχαν επιλέξει τα scrubbers για τη μετάβαση στη νέα αυτή περίοδο.
Φωτο: Simschmidt/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένας Περουβιανός ψαράς που πέρασε 95 ημέρες χαμένος στον Ειρηνικό Ωκεανό, τρώγοντας κατσαρίδες, πουλιά και θαλάσσιες χελώνες για να επιβιώσει, επιστρέφει στην οικογένειά του.…
Την παραγγελία οκτώ επιπλέον νέων αεροσκαφών A321 neo ανακοίνωσε η Aegean επεκτείνοντας ξανά, για τρίτη φορά, την αρχική συμφωνία που έχει συνάψει με την…
Ανησυχίες που σχετίζονται με τον ανταγωνισμό εγείρει η πρόταση της DP World Australia για την εξαγορά της Silk Logistics. Tο ανωτέρω υποστηρίζει η Australian…
Ο ενθουσιασμός των επενδυτών της Wall Street για την ανάπτυξη που θεωρούσαν ότι θα έφερνε στην αμερικανική οικονομία η δεύτερη προεδρική θητεία του Ντόναλντ…
Διακόσιους ογδόντα εργάτες από το Ουζμπεκιστάν θα «επιστρατεύσουν» τα ναυπηγεία στο Ουλσάν της Νότιας Κορέας, προκειμένου να αντιμετωπίσουν την έλλειψη εργατικού δυναμικού. H εν…
Πλεόνασμα προσφοράς στην αγορά πετρελαίου «βλέπει» το 2025 ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (ΙΕΑ), σύμφωνα με στοιχεία μηνιαίας έκθεσης που δημοσίευσε πρόσφατα. Στο ίδιο μήκος…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανέλαβαν σήμερα το πρωί την ευθύνη για δεύτερη επίθεση στην Ερυθρά Θάλασσα εναντίον του αμερικανικού αεροπλανοφόρου USS Harry Truman,…
Ο αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε πως δεν έχει πρόθεση να επιτρέψει εξαιρέσεις στους επιπρόσθετους τελωνειακούς δασμούς στον χάλυβα και στο αλουμίνιο που εισάγει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ