
Τα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο καύσιμα αποτέλεσαν τον περασμένο Φεβρουάριο τη μερίδα του λέοντος των πωλήσεων ναυτιλιακών καυσίμων στον κορυφαίο κόμβο ανεφοδιασμού πλοίων, τη Σιγκαπούρη.
Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της BIMCO, το 84% εξ αυτών των πωλήσεων αφορούσε LSFO (71,5%) και ΜGO (12,5%). Υπενθυμίζεται ότι παρόμοια ήταν η εικόνα και τον νουάριος, καθώς το 83% των ναυτιλιακών καυσίμων που πουλήθηκαν στη Σιγκαπούρη αφορούσε αποθειωμένα.
Αναλυτικότερα, τον περασμένο Φεβρουάριο οι εν λόγω πωλήσεις άγγιξαν τους 3,9 εκατ. μετρικούς τόνους, σημειώνοντας μείωση 16% σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2020, αντανακλώντας έτσι τη μικρότερη ζήτηση για θαλάσσια υπηρεσία, καθώς η πανδημία του κορονοϊού έχει παραλύσει την ενδοασιατική εφοδιαστική αλυσίδα.
Προφανώς και η εξέλιξη αυτή δεν αποτελεί έκπληξη, δεδομένου ότι HSFO ουσιαστικά μπορούν να κάψουν μόνο τα πλοία εξοπλισμένα με scrubbers, τα οποία σαφώς αποτελούν τη μειονότητα έναντι αυτών που επιλέγουν αποθειωμένα καύσιμα για τη συμμόρφωσή τους με το sulphur cap. Ενδεικτικά, το 30% του στόλου των VLCCs έχει εξοπλιστεί με scrubbers, ενώ για τα Aframaxes το ποσοστό αυτό ανέρχεται στο 14%.
Σε ό,τι αφορά το spread μεταξύ VLSFO και HSFO, αυτό τείνει να μειώνεται και στις 17 Μαρτίου υποχώρησε στα $93/μετρικό τόνο, καθώς η τιμή του VLSFO έφτασε στα $293/τόνο, καταγράφοντας 59% μείωση από τα $710/τόνο την 1η Ιανουαρίου. Τέλος, να σημειωθεί ότι πρόκειται για την πρώτη φορά από την εφαρμογή της νομοθεσίας του ΙΜΟ που το spread πέφτει κάτω από τα $100/τόνο, δημιουργώντας σκεπτικισμό στους πλοιοκτήτες που είχαν επιλέξει τα scrubbers για τη μετάβαση στη νέα αυτή περίοδο.
Φωτο: Simschmidt/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η τεχνολογία αποθήκευσης συμπιεσμένου υδρογόνου της Provaris επιτρέπει τη μεταφορά μεγάλων ποσοτήτων υδρογόνου σε αέρια μορφή, χωρίς την ανάγκη ακριβών και ενεργοβόρων διαδικασιών υγροποίησης…
Στη Μόσχα έλαβε χώρα πρόσφατα η πολυαναμενόμενη συνάντηση του Υπουργού Μεταφορών του Καζακστάν, Marat Karabayev, με τον Ρώσο ομόλογό του, Roman Starovoit, και τον…
Σε μια σημαντική πρωτοβουλία για τη βιώσιμη ναυτιλία, η Odfjell επέλεξε να εφαρμόσει την τεχνολογία eSAILs στο «Bow Olympus», ένα προηγμένο δεξαμενόπλοιο χωρητικότητας 49.000…
Ένα βήμα πιο κοντά στην επανεκκίνηση ενός μεγαλεπήβολου έργου LNG στη Μοζαμβίκη βρίσκεται η TotalEnergies, καθώς η γαλλική εταιρεία ενέργειας εξασφάλισε μια κρίσιμη έγκριση.…
H αβεβαιότητα αναφορικά με την κλίμακα και τη φύση της πρότασης του ΙΜΟ για ένα levy στις εκπομπές άνθρακα συγκρατεί χαμηλά τις επενδύσεις στη…
Με δυναμικούς ρυθμούς συνεχίζεται η γιγάντωση του στόλου της Nakilat, η οποία στοχεύει στην ενίσχυση της θέσης της στη θαλάσσια μεταφορά ενέργειας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Το πρώτο στον κόσμο ρυμουλκό που συνδυάζει τεχνολογίες μπαταρίας και μεθανόλης πρόκειται να τεθεί σε λειτουργία το δεύτερο εξάμηνο του 2025. Η καρδιά αυτού…
Ένας Περουβιανός ψαράς που πέρασε 95 ημέρες χαμένος στον Ειρηνικό Ωκεανό, τρώγοντας κατσαρίδες, πουλιά και θαλάσσιες χελώνες για να επιβιώσει, επιστρέφει στην οικογένειά του.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ