Τον Οκτώβριο του 2017, η τοπική κυβέρνηση της Καμτσάτκα, στην ανατολική Σιβηρία της Ρωσίας, και η PJSC Novatek υπέγραψαν συμφωνία με στόχο την κατασκευή ενός τερματικού σταθμού στη νοτιοανατολική ακτή της χερσονήσου της Καμτσάτκα.
Ο τερματικός σταθμός προορίζεται για τη μεταφόρτωση υγροποιημένου φυσικού αερίου που παραδίδεται από τη χερσόνησο Yamal από πλοία μεταφοράς LNG τύπου ice class και μετέπειτα μεταφέρεται με συμβατικά πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου προς την ευρύτερη περιοχή της Ασίας και του Ειρηνικού.
Σύμφωνα με την Glavgosexpertiza, το έργο θα βελτιστοποιήσει τις προμήθειες υγροποιημένου φυσικού αερίου (ΥΦΑ) από την Αρκτική, ενισχύοντας έτσι την ανάπτυξη των διαδρομών στο Βόρειο Πέρασμα και των εμπορικών και οικονομικών προοπτικών της Καμτσάτκα.
Η νέα εγκατάσταση μεταφόρτωσης αναμένεται να κατασκευαστεί σε πέντε φάσεις. Μόλις ολοκληρωθούν τα πρώτα τέσσερα στάδια, ο τερματικός σταθμός θα έχει ετήσιο κύκλο εργασιών περίπου 11 εκατ. τόνων ΥΦΑ. Με την ολοκλήρωση της πέμπτης φάσης, θα υπερδιπλασιάσει τη χωρητικότητά του σε περίπου 22 εκατ. τόνους ΥΦΑ.
Οι νέες υποδομές θα περιλαμβάνουν πλωτές εγκαταστάσεις αποθήκευσης φυσικού αερίου, εγκαταστάσεις και συστήματα για μεταφόρτωση LNG από πλοίο σε πλοίο (STS), καθώς και προηγμένα συστήματα και υποδομές που διασφαλίζουν τη θαλάσσια και περιβαλλοντική ασφάλεια.
Ο νέος σταθμός θα εξυπηρετεί ετησίως ‒αρχικά‒ 328 πλοία μεταφοράς LNG, με στόχο τα 657 πλοία, από τη στιγμή που θα είναι πλήρως λειτουργικός.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Μαζί για το Παιδί, με την ευγενική υποστήριξη της Minerva Marine, υλοποίησε το 2024 στην Κάλυμνο παρεμβάσεις που βελτίωσαν τις υποδομές και ενίσχυσαν…
Μετά από δεκαετίες χαμηλού ενδιαφέροντος για τον τομέα πετρελαίου και φυσικού αερίου της Λιβύης, λόγω των κυρώσεων και του εμφυλίου πολέμου, ένα πιθανό νέο…
Το Ελληνικό Χρηματιστήριο, σύμφωνα με τους διεθνείς και εγχώριους επενδυτικούς οίκους, έχει τις προϋποθέσεις να καταγράψει και 5η συνεχόμενη ανοδική χρονιά (2024 +13,65%, 2023…
Εν μέσω διαρκών παραινέσεων από τη διεθνή κοινότητα για την ενίσχυση των προσπαθειών αποανθρακοποίησης της παγκόσμιας οικονομίας, οι συνέργειες μεταξύ των εταιρειών συνεχίζονται, με…
Ελαφρώς υψηλότερες προμήθειες, χαμηλότερη κατανάλωση, μειωμένο εμπόριο και υψηλότερα τελικά αποθέματα εκτιμά για την παγκόσμια αγορά σιταριού το 2024/2025 το αμερικανικό Υπουργείο Γεωργίας στη…
Σε νέα παραγγελία προχώρησε ο ιαπωνικός κολοσσός Mitsui O.S.K. Lines (MOL) την πρώτη εβδομάδα του 2025. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Allied,…
Έτος-ορόσημο αποτέλεσε το 2024 για τα Panamaxes, καθώς ο συγκεκριμένος τύπος bulk carrier σημείωσε ιστορικό υψηλό στη μεταφορά φορτίων. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της…
To 22o μέλος της ECSA αποτελεί η Bulgarian Shipowners Association (BSA). «Είμαστε υπερήφανοι που καλωσορίζουμε την Bulgarian Shipowners Association ως νέο μέλος της ECSA.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ